Afpakken documenten en rij ontzag na positieve urine test - Duitsland

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Thomasvde
Infopolitie Gast

Afpakken documenten en rij ontzag na positieve urine test - Duitsland

Bericht door Thomasvde »

Beste Lezers,

Op onze terugweg van Nederland naar Italie zijn mijn vriendin en ik van de weg geplukt in Duitsland door agenten in burger. De aanleiding was ons italiaans kenteken.

Na de auto doorzocht te hebben op drugs moest ik een urine test afleggen. Voorafgaand heb ik verteld dat de avond ervoor mijn vriendin en ik een joint hadden gerookt.

Lang verhaal kort, urinetest positief, waarna ik bloed af moest staan op het politiebureau.

Onze paspoorten, mijn rijbewijs en de papieren van mijn auto zijn in beslag genomen. Volgens de politie krijgen we die pas terug en mogen we pas verder rijden wanneer ik een nieuwe negatieve urine test heb afgelegd (de volgende dag).

24 uur later staan we inmiddels al 3 uur te wachten bij onze auto. De agent die zou komen zegt dat het druk is vandaag en het 'misschien' geen tijd heeft voor ons.

We staan in the middle of nowhere en moeten misschien een tweede nacht in onze auto slapen. Los van dit drama lijkt het mij aannemelijk dat de 2e test ook sporen van thc zal aantreffen. Aangezien thc met gemak meerdere dagen in de urine blijft.

Overnachten in de buurt is niet mogelijk ivm met Covid en het feit dat wij een hond bij ons hebben.

Nu vroeg ik mij af of dit allemaal wettelijk is toegestaan. Als de test weer positief is, mogen zij ons langer dan 24 uur staande houden zonder al onze documenten terug te geven? Mag ik officieel pas wegrijden wanneer ik een nieuwe negatieve test afleg?

Ik heb vanaf het begin keurig meegewerk met de agent.

Mvg,

Thom

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 55

Re: Afpakken documenten en rij ontzag na positieve urine test - Duitsland

Bericht door Hilde »

Wij zijn een forum over de Nederlandse politie, niet over de Duitse.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

In Nederland is de eerste termijn dat een verdachte mag worden ingesloten op een politie bureau 6 of 9 uur, afhankelijk van de aard van het strafbare feit.

Ik weet dat Duitsland hiervoor een termijn kent van 24 uur na de dag van aanhouding. Word je dus 's nachts om 00:05 uur aangehouden dan ben je bijna 2 dagen de Sjaak.

Hoe dat exact zit met een 2e urinetest weet ik niet. Bovenstaande is slechts om je te wijzen op hoe verschillend landen omgaan met vergelijkbare zaken.

Mag je wegrijden zonder papieren:
Nee. Waarom denk je dat je die moest afgeven.
Mag je wegrijden terwijl je, zoals je zelf al zegt, mogelijk nog onder invloed bent?
Nee. Duh.

En je kunt heus wel een plek vinden om te overnachten. Niemand zegt dat je in je auto móet slapen. In Nederland zijn ook buitenlanders die in hotels verblijven.

Vreemd vind ik wel dat je nu aangeeft te weten dat wiet (THC) na 48 uur nog aanwijsbaar in je lichaam zit... en je voor een reis door meerdere landen bent gaan blowen.

Mijn moeder zei altijd: als je je billen brandt moet je ook op de blaren zitten.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

Ik heb dit verhaal een paar maanden geleden ook al eens gelezen. Eens kijken of ik het terug kan vinden

EDIT: Gevonden. Akelig veel overeenkomsten.

viewtopic.php?p=534770#p534770
PDC | DICT

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Opmerking van Skipperje

Geen zaak voor de Nederlandse politie. Reden om het topic te sluiten.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten