Lange stilte na positieve speekseltest

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Inafwachting
Infopolitie Gast

Lange stilte na positieve speekseltest

Bericht door Inafwachting »

Ik ben 5 maanden geleden aangehouden na een positieve speeksel test toen ik reed terwijl een vriend van mij een joint rookte in de auto. Sindsdien nog niks gehoord terwijl na uiterlijk 6 weken een uitslag naar het adres van mijn ouders zou worden gestuurd.

Ik ben dakloos maar het postadres is wel genoteerd door de agenten. Ik zit al enige tijd in onzekerheid en ben op zoek naar de vorderingen in deze zaak.

Kan ik een nummer bellen waardoor ik meer inzage krijg in wat mij te wachten staat? Ik wil ook niet denken dat ik mag rijden terwijl ik dan met rijontzegging ga auto rijden. De straf is terecht niet mis maar het is een voorkombaar aantekeningetje op mijn strafblad. Bijna 8 jaar feitenvrij... althans in aanwas.

Op mijn rdw staat mijn rijbewijs nog als geldig. Kijk ik dan op de juiste plek?
Bvd! Groetjes Frans

NickB
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32

Re: Lange stilte na positieve speekseltest

Bericht door NickB »

Je kunt je het beste (met idbewijs) melden aan het politiebureau en daar je vragen voorleggen. Als je dit bij het betreffende bureau doet kan men je vragen misschien beantwoorden of je in contact brengen met degene die je zaak behandeld.

Telefonisch zal in principe geen informatie worden verstrekt, omdat daar je identiteit niet kan worden vastgesteld (en dus mogelijk privacygevoelige info met de verkeerde persoon worden gedeeld).

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

In aanvulling op NickB: dit stond ook op het schriftelijke rijverbod wat je uitgereikt hebt gekregen.

Inafwachting
Infopolitie Gast

Bericht door Inafwachting »

Bedankt voor de tips.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door DiNozzo »

Bij sommige laboratoriums is er een achterstand in het verwerken van de testen. De uitslag kan dus iets later komen dan gebruikelijk.

Als er uit de uitslag blijkt dat u teveel drugs in uw bloed heeft dan zal er een rapport worden opgemaakt naar het Openbaar Ministerie en naar het CBR. Het Openbaar Ministerie zal u dan een strafvoorstel doen of dagvaarden, afhankelijk van de hoeveelheid. Tot u het strafvoorstel hebt geaccepteerd of de rechtszaak is geweest krijgt u niet opnieuw een rijontzegging.
Het CBR zal uw rijbewijs zeer waarschijnlijk schorsen tot u deel heeft genomen aan een onderzoek. Daar krijgt u een brief over. In die brief staat de ingangsdatum van de schorsing en tot wanneer deze duurt.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Gesloten