Minderjarige gooien met stenen. Ruit beschadigd

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
WatTeVerwachten
Infopolitie Gast

Minderjarige gooien met stenen. Ruit beschadigd

Bericht door WatTeVerwachten »

In de loop van vrijdag avond werd er plots door een stel jongeren (ik schat rond de leeftijd 12-15) een steen tegen mijn ruit gegooit. Deze jongeren hebben mij in het verleden wel vaker belaagd door met stenen en waterballonen te gooien. Daarbij bejegenen ze mij ook regelmatig op straat wanneer ik mijn honden aan het uitlaten ben. Hierbij kun je denken aan racistische uitlatingen.

Ik heb tot op heden enkel een keer melding gedaan bij de wijkagent toen ze mij een enkele keer met een groep of 8 zaten bejegenen in de avond tijdens de uitlaten. Echter nadat dit keer is er dan ook daadwerkelijk schade geleden aan mijn raam derhalve heb ik dan ook aangifte gedaan. Nu is mijn vraag wat zal de agenten dan daadwerkelijk doen met mijn aangifte?

Ter goede orde, ik kan velen van hun van gezicht wel herkennen maar ik zou geen flauw idee hebben waar ze wonen behalve dan dat het wel ergens in de buurt zal zijn. Eerlijk gezegd vind ik nog niet dusdanig erg dat ze mij bejegenen. Kinderen halen rond die leeftijd nou eenmaal streken uit, maar met stenen gooien en mijn woning beschadigen/vernielen gaat mij echt te ver.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Minderjarige gooien met stenen. Ruit beschadigd

Bericht door SWAT »

De politie zal mbt uw aangifte een afweging gaan maken of er een opsporingsindicatie is en of er voldoende capaciteit is om een onderzoek in te stellen. Daarnaast zal gekeken worden of dit feit op de locale prioriteiten lijst staat. Staat dit feit niet op die lijst en is er geen capaciteit dan gaat er niets met uw aangifte gebeuren.
Is er wel capaciteit dan zal worden gekeken of er aanwijzingen zijn die leiden naar de vermoedelijke dader. Is die indicatie er niet dan wordt er geen onderzoek ingesteld.
U heeft waarschijnlijk niet gezien wie de steen heeft gegooid. Een groep jongeren kan moeilijk aangesproken worden op een gegooide steen.
Stay safe out there.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Minderjarige gooien met stenen. Ruit beschadigd

Bericht door maestro »

Zoals SWAT aangeeft gaat het erom of er bewijs is, een vermoeden is niet voldoende. Wel zal mogelijk de wijkagent dit meenemen en een gesprek met de jeugdigen (en/of hun ouders) aangaan.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Gesloten