toegang weigeren voor scholier in supermarkt

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sofie
Infopolitie Gast

toegang weigeren voor scholier in supermarkt

Bericht door Sofie »

Hallo,

Vanmiddag stond ik bij de Plus om boodschappen te doen. Ik ben een scholier en wou in mijn pauze wat eten halen. Toen ik bij de kassa stond wou de cassiere mij niet helpen omdat ik een scholier was. Andere scholieren werden ook niet geholpen of zelf uit de winkel gezet.
De scholieren zijn niet welkom tussen 11 en kwart over 2 in de winkel.
Ik wordt niet geholpen op basis van mijn leeftijd en mijn opleiding. Dit klinkt als leeftijd discriminatie. Ik houd me netjes aan de corona maatregelen, ga in mijn eentje naar binnen, ik steel niks en houd me altijd aan de regels. Maar op basis van mijn leeftijd en opleiding mag ik niet naar binnen, ik heb niks fout gedaan.
Als de Plus zou zeggen: "Alle mensen met een migratie achtergrond zijn niet welkom tussen 11 en kwart over 2." Zou dit discriminatie zijn en ook niet mogen, toch?
Mag het wel wat de Plus nu doet? En ja zo, waarom zou dit mogen?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: toegang weigeren voor scholier in supermarkt

Bericht door zijlvaart67 »

Waarschijnlijk ingevoerd omdat scholieren stelen als de raven..
Heeft niets met discriminatie te maken; discriminatie is namelijk alleen verboden op grond van huidskleur, ras ed dat is iets heel wat anders dan wat er nu met scholieren plaatsvindt.

Veel winkels hebben ook als regel 'max 2 scholieren' ed; puur om het tuig in de gaten te kunnen houden en de diefstallen te beperken.. en daar moeten de goeden onder lijden. Dat klopt, maar dat valt de winkel niet te verwijten, dat moet je je medeleerlingen verwijten die het daar naar gemaakt hebben..

'We mogen en moeten trots zijn op onze Nederlandse tradities...'

racefiets
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Geslacht:
Leeftijd: 47