Verkeersboete van een ander.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mireille_3
Infopolitie Gast

Verkeersboete van een ander.

Bericht door Mireille_3 »

Beste,

Ik zit met een voor mij uitzonderlijke situatie. Afgelopen woensdag 3 maart ben ik staande gehouden, ik had mijn mobiel vast in de auto.

Het was mij onbekend dat deze ook uitgeschakeld niet vastgehouden mocht worden. Maar enfin wat mij betreft eigen schuld de wet is er duidelijk in en ik had die telefoon vast. Mijn eerste verkeersboete in 12 jaar.

Maar wat nu? Ik check al een paar dagen cjib om te kijken of de boete al binnen is.

Nu kijk ik gisteren weer en staan er 2 boetes in! De tweede is van 23 minuten later dezelfde weg, zelfde vergrijp maar een kenteken voor mij totaal onbekend.
En daarnaast voor mij onmogelijk want om deze tijd zat ik op mijn werk.

De agent heeft dus overduidelijk een tweede persoon beboet voor hetzelfde vergrijp op dezelfde weg. Maar hierin niet de persoonsgegevens aangepast.

Naast het feit dat ik met stomheid gealagen ben heb ik gewoonweg die 2e boete echt niet begaan.

Nu ga ik sowieso in beroep. Maar heeft dit wel kans van slagen? En heeft iemand enig idee hoe zo een in mijn ogen grove fout gemaakt kan worden?

Bij voorbaat dank!

Mvg Mireille

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Verkeersboete van een ander.

Bericht door maestro »

Dat heeft zeker zin. Helemaal omdat het zo kort geleden is. De desbetrefende agent zal waarschijnlijk herrineren dat hij niet twee keer dezelfde persoon heeft bekeurd en dat er een vergissing is begaan.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

Je zou kunnen overwegen om de agent te benaderen via 0900-8844 en even navraag te doen. Zeker als het zo kort geleden is kan het een invoer fout zijn en kan de agent deze vrij makkelijk intrekken (indien écht niet begaan). Dat is in ieder geval een stuk makkelijker en sneller dan een bezwaarprocedure.

Strauven
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Björn
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Strauven »

Lijkt mij een simpele vergissing te zijn. De agent in kwestie heeft waarschijnlijk per ongeluk de verkeerde persoon geselecteerd. Gewoon even contact opnemen via 0900-8844.

Mireille_3
Infopolitie Gast

Bericht door Mireille_3 »

Bedankt allen voor het advies.

Zojuist gebeld met het nummer. Helaas kunnen zij niks voor mij doen. Het is afhankelijk van een hoger beroep.

Hierbij moet ik hopen op het feit dat de rechter hierbij inziet dat het voor mij onmogelijk was om binnen 23 minuten van auto te wisselen en op hetzelfde punt weer met een mobiele telefoon vasthouden gepakt ben.

Ik baal hier stevig van, vergissing is menselijk maar dit bezorgt mij ontzettend veel stress en kopzorgen.

Het is dus afwachten op de boete tot die binnen is en dan bezwaar indienen.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Wat een onzin..

Ik neem aan dat u de verbalisant zelf niet te spreken heeft gekregen? Die kan simpelweg een formulier met een verzoek tot seponering indienen en dan is 't klaar ipv dat het nu 1,5 jaar moet gaan duren. Sterker nog; probeer over 1,5 jaar maar eens een rechter te overtuigen dat u niet 2x gepakt bent..

Gewoon nog een keer bellen en een gesprek met de verbalisant eisen. Verzin een argument (maakt niet uit wat, eentje die indruk maakt), maar zorg dat u wordt doorverbonden (cq teruggebeld)..

Wat is er gebeurd?
Zodra een agent een bon uitschrijft blijven alle gegevens bewaard op z'n gsm. Om verwarring met andere betrokkenen te voorkomen wordt er ook altijd op gehamerd om onmiddellijk na afronding alle gegevens te wissen. Doe je dat niet, dan krijg je dit soort verwarring en bekeur je per ongeluk 2x dezelfde persoon.

Beginnersfout. Geeft niet, maakt iedereen wel een keer mee, maar nu kan de verbalisant het eea zich nog wel herinneren en controleren via z'n computer. Over 1,5 jaar is het uit zijn geheugen verdwenen (hij heeft per definitie nooit het gevoel gehad dat er iets mis ging) en dan wordt het lastig 'recht praten'..

'We mogen en moeten trots zijn op onze Nederlandse tradities...'

mireille_3
Infopolitie Gast

Bericht door mireille_3 »

Helemaal met u eens, maar helaas ik kon absoluut niet de verbalisant te spreken krijgen noch kon de telefoniste er zelf iets aan doen.

Meneer mocht ik niet spreken, dat kon absoluut niet. Daarnaast kon de telefoniste ook niet gezegde collega op de hoogte stellen. Mijn verzoek hiermee was om alvast notitie te maken, nu het nog vers in het geheugen ligt. Aangezien de boete pas over weken binnenkomt. Maar dat kon en mocht allemaal niet, eenmaal ingevoerd was ingevoerd en ging het via de rechter.

Ik kwam geen stap verder, wat ontzettend frustrerend is gezien ik hier lees hoe gemakkelijk deze zaak opgelost kan zijn.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:

Bericht door zijlvaart67 »

Gewoon nog een keer bellen. Vertel de telefoniste dat hij ongepland vader wordt, verzin wat.. maar los 't op. Over 1,5 jaar heb ik er geen vertrouwen meer in..

'We mogen en moeten trots zijn op onze Nederlandse tradities...'

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

Mocht het telefonish niet lukken, probeer het dan via het contact formulier: https://www.politie.nl/en/contact/conta ... fcdebf73ba

Het voordeel is dat je dan eventueel aan de rechter kunt laten zien dat je vanaf het begin af aan hebt gesteld dat er sprake is van een vergissing. Als politie en justitie dat vervolgens negeren wordt hen dat zwaar aangerekend en sta je een stuk sterker.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Een terugbelverzoek indienen via de landelijke service module is altijd wel mogelijk. Doorverbinden met de agent is vaker lastig ivm onregelmatige werktijden.

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Bericht door Vent »

Voor mijn nieuwsgierigheid. Kan een geregistreerde waarschuwing via hetzelfde mechanisme opeens een boete worden (voor iets iets heel anders) ? Of zijn het hele andere systemen?

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Dat kan niet. Dan moet je helemaal in het begin al voor boete kiezen. Bij een boete moet een verklaring opgemaakt worden en redenen van wetenschap. Dat hoeft bij een waarschuwing allemaal niet.
Wordt overigens wel in hetzelfde systeem opgemaakt. Maar die fout kan er echt niet per ongelijk in sluipen.

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Bericht door Vent »

Gelukkig maar ! Dank voor de uitleg.

Frans
Beheerder
Beheerder
Geslacht:

Bericht door Frans »

zijlvaart67 schreef: 06 mar 2021, 12:27 Vertel de telefoniste dat hij ongepland vader wordt...
de telefoniste ?? :lol: :lol: :lol:
Frans
Beheerder

Gesloten