Politie Opleiding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
TumbleDumble
Nieuw lid
Nieuw lid

Politie Opleiding

Bericht door TumbleDumble »

Hallo,

Ik wou graag de politie opleiding doen en heb ook al een ander MBO opleiding voltooid. Tevens heb ik mijn propedeuse behaald. Vorig jaar wou ik de politie opleiding doen door mij aan te melden. Nu werd ik vorig jaar erg ziek met veel ziekenhuis opnames. Inmiddels is gelukkig alles weer goed en ben ik geopereerd.

Nu wil ik me weer aanmelden maar er is vorig jaar iets voorgevallen waardoor dat niet meer kan denk ik.
Omdat mijn ziekte gepaard ging met enorme pijn. Die erger is dan nierstenen is en dat is dokter verteld. Moest ik vaak 1 week of meer in het ziekenhuis liggen. Meestal probeerde ik het eerst thuis vol te houden omdat ik inmiddels een hekel had gekregen van het ziekenhuisbed. Op laast hadden we het zo afgesproken dat eerst de dokterpost thuis kwam voordat ik naar het ziekenhuis ging.

Op een avond ging het mis. Ik kreeg weer enorme pijn. Dokterpost kwam langs en gaf mij morfine en belde ook een ambulance op. Maar ze zei je hoeft waarschijnlijk niet mee. Alleen een hartfimpje. Dus ambulance gekomen en hart fimpje gemaakt. Was goed. Toch wouden ze mij mee hebben. Maar ik wou niet omdat de morfine al begon te helpen. Omdat ik niet mee wou hebben de politie ingeschakeld. Politie is inderdaad gekomen. Netjes met ze gepraat en afgesproken dat ik alleen even nog check in de ambulance kreeg en dan kon ik weer naar huis. Echter hoorde ik de ambulance broeder bellen met het ziekenhuis dat zo onderweg gaan met de patiënt. Nog seconde later stap ik de ambulance uit en wil naar binnen lopen. Op dat moment werd ik in de boeien geslagen en zat ik later vast aan het ambulance bed. Politie reed nog mee in de ambu naar ziekenhuis en eenmaal op de spoed zijn ze na 5 min weer weg gegaan. Op dat moment was ik ook niet meer geboeid.

Normaal gedraag ik me niet zo. Maar ik was aardig onder de invloed van de morfine. Was op alle moment nooit agressief geweest of mijn stem verheft. Heb er later ook nooit iets meer van gehoord.

Excuses voor het lange verhaal. Maar ik wou het zo duidelijk mogelijk beschrijven. Mochten er toch vragen zijn. Stel ze gerust

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Politie Opleiding

Bericht door Proost »

Heb eigenlijk wel een vraag. Wat is je vraag?

TumbleDumble
Nieuw lid
Nieuw lid

Is het nog mogelijk om de politie opleiding doen te doen? Gezien het feit dat ik in de boeien tijdelijk zat.

In het ziekenhuis hadden ze eerst geen oplossing voor me. Dus heb er totaal 14 keer gelegen. Waarschijnlijk was ik toen die avond wat gefrustreerd in combinatie morfine

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Behoorlijk pittige ervaring.

Maar je gaat niet zomaar in de boeien in een ambulance. Zeker als je geen verdachte bent en je alleen voor de zorg naar een ziekenhuis vervoert gaat worden (en dus niet als verdachte bent aangehouden).

En tegen je zijn in mee naar het ziekenhuis?Hmmm. Dan moet er héél veel meer aan de hand zijn geweest dan je nu geschreven hebt.
En je je beter ging voelen en dus zonder hulp thuis had kunnen blijven. Dat dachten de medisch onderlegden dus anders over.

En wat bedoel je met:
"Normaal gedraag ik me niet zo. Maar ik was aardig onder de invloed van de morfine."
Hoe heb je je gedragen dan?
Heb je vooraf ergens mee gedreigd, dat ze je in de boeien gingen vervoeren.
Had je reeds geweld gebruikt (tegen deze ambu-verpleegkundigen of bij eerdere contacten met ambu-verpleegkundigen) dat ze dat deden?

Ik denk dat je beginpost meer vragen oproept dan dat deze duidelijk maakt.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

TumbleDumble
Nieuw lid
Nieuw lid

Ik heb nog nooit geweld gebruikt tegen iemand en ook die avond niet. Ook geen vervelende taal.

Normaal gedraag ik me altijd netjes. Maar ik was nu wat opstandig dat ik niet mee wou. En ik was ook wat in de war. Ambulancepersoneel was bezorgt over mij welzijn. Omdat ik had gezegd het maakt me niks meer uit.En toen ik dus ambulance uitstapte zei de agent dat ik toch mee moet. Waardoor ik weg wou lopen en toen werd ik beet gepakt. Uit reactie rukte ik me los. En opdat moment werd ik geboeid. Ik zei gelijk als we aankomen dan loop ik dan wel weg. Op dat moment is besloten dat er een agent mee ging in de ambu.

Volgende dag heb ik wel netjes mijn excuses aangeboden aan het ziekenhuis en bij de politie

Heb geen strafblad en er is ook niet iets achterweg gekomen.

Maar ja, als ik logisch nadenk kan ik de opleiding wel vergeten.

Bedankt voor moeite

Daan_RR
Lid
Lid
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 36

Bericht door Daan_RR »

De enige manier waar in ik enige rechtmatigheid zie in dit optreden is wanneer men heeft getwijfeld aan jouw geestelijke gesteldheid. Je mag medische hulp weigeren, ambulance personeel zal je dan vaak een formulier laten tekenen waarmee je afstand doet. Zeggen dat het je niets meer uitmaakt... dat kan op meerdere manieren worden opgevat. Wanneer je een gevaar voor jezelf bent of voor anderen door je psychische toestand kan je ter beoordeling worden aangeboden. Als dit de reden is geweest voor de ondersteuning van het ambulance personeel en het overbrengen naar een ziekenhuis dan zal dit ook op deze manier zijn vastgelegd in de systemen. Dat is niet direct een plusje voor een eventuele sollicitatie.
Politie Rotterdam
Taakaccent Wet Wapens en Munitie

TumbleDumble
Nieuw lid
Nieuw lid

Zeggen dat het je niets meer uitmaakt... dat kan op meerdere manieren worden opgevat.

Dit werd inderdaad anders opgevat. Ik zei het uit frustratie dat ik voor de zoveelste keer na het ziekenhuis moest. Maar het werd opgevat als suïcidaal. Na een gesprek met psychiater dezelfde avond bleek dit niet geval. Alleen dat ik wat in war was op moment

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

Hoe dan ook, je moet wel een héél goed verhaal hebben om dit in iets positiefs om te zetten.
Solliciteren kan altijd, bij het gesprek met de psycholoog heb je tijd genoeg om dit verder te bespreken.
PDC | DICT

TumbleDumble
Nieuw lid
Nieuw lid

Gezien de reacties en mijn interpretatie heeft het weinig zin om te solliciteren. Echter voordat dit gebeurde had ik ook back-up indien ik niet door selectie zou komen. Omdat graag wat met mensen wil doen ga ik me focussen op de hulpverlening.

Maar bedankt voor de informatie. Dit heeft mij wel geholpen. En voor de agenten hier Keep up the good Work. Vooral in deze lastige tijden met de epidemie

KiralyKecske
Lid
Lid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 24

Bericht door KiralyKecske »

Ik heb van voor mijn leven bij de politie wat ervaring met pijnstillingsmedicatie, ik kan me niet direct een situatie bedenken waarin iemand nadat morfine is toegediend in zo'n staat is dat de politie de patiënt aan het bed moet vastboeien.

Spelen er meer dingen mee?

TumbleDumble
Nieuw lid
Nieuw lid

Er speelde inderdaad andere dingen mee. Vanwege de vele ziekenhuis opnames, verkeerde diagnoses en aannames dat dit door mijzelf veroorzaakt is. Raakt dit je eerste op je psychische gesteldheid. Ik heb er moeten voor vechten. Uiteindelijk bij toeval ontdekt wat de oorzaak was, door een chirurg omdat ik toevallig op andere afdeling terecht kwam door te veel corona patiënten. Daardoor ben ik geopereerd en is het opgelost. Zo heb je dus ook positieve verhalen

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Wil je een goed en volledig antwoord vertel dan het volledige verhaal.

Ik zeg niet dat je dat móet, want het is persoonlijke info. Maar wat heb je aan in volledige antwoorden... waar je zo naar op zoek bent. Er komt steeds meer bij in jouw verhaal. De openingspost blijkt verre van volledig.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

TumbleDumble
Nieuw lid
Nieuw lid

@Pim

Dit klopt wat in bovenstaande post verteld. Ik wou in eerste instantie geen super langdradig vertellen omdat simpelweg net nu ben op het forum. Ook is het lastig om zo'n verhaal even snel op het forum te vertellen. Met gewoon praten gaat het me beter af. Maar ja, dat is niet altijd mogelijk.

Ik probeer zo mogelijk het volledige verhaal te vertellen maar wel deels samengevat.

In 2018 werd ik de eerste keer ziek. Ik was op me weg naar het zuiden van het land voor werk voor bodemonderzoek. Werk voor een ingenieursbureau en onderweg kreeg ik pijn aan mijn rug. Eerst dacht ik nog dat zal wel van 2.5 uur rijden komen maar later op de avond lag ik met acute alvleesklierontsteking in het ziekenhuis.
Dat was dus de eerste keer maar meer volgende later. Ik dronk wel eens sporadisch alcohol en had dit ook verteld aan de doctoren. Alleen op een verjaardag of een keer met uitgaan. Al snel kreeg ik de vooroordeel dat ik alcohol misbruik. Ook al is Dit later weer recht gezet. Meestal dronk ik 2 of 4 op een feestje. Maar ja daarna ben ik volledig gestopt met alcoholische dranken. Toch kwamen aanvalen terug en kreeg steeds verschillende diagnoses.
Ook omdat graag werk, was het moeilijk na opbouwen van werk steeds weer terug te vallen op het ziekenhuisbed. Dit koste me ook de nodige psychische energie maar ik zette altijd door.

Todat ik op die bewuste avond er echt doorheen zat. Ik had namelijk de volgende dag iets leuks gepland en waar ik echt zin in had. Toen kreeg ik toch weer een aanval met hevige pijn waardoor ik letterlijk instorte op geestelijk gebied. Een mens kan veel hebben en gaat daarna wel door. Op dat moment was ik de weg even kwijt. Echt in de war.

Best lastig om alles online te zetten. Niet dat ik er spijt van krijg maar om een goed verhaal te doen. Want ik snap dat het wat vragen oproept. Ik probeer mij best.

TumbleDumble
Nieuw lid
Nieuw lid

Snap ook dat ik meer moet vertellen over die bewuste avond. Maar ik ben net me nachtdienst begonnen. Dus ik had niet heel veel tijd om alles op te schrijven.

Maar ja, de conclusie is dat ik waarschijnlijk niet kan solliciteren. Ik heb dit ook al gezegd. Maar toch krijg ik nog reacties. Deze probeer ik zo goed mogelijk te beantwoorden

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

Nogmaals, solliciteren kan altijd. Hou er rekening mee dat dit veel vragen op zal roepen en dat men je mogelijk hierop zal afwijzen. Maar als je het echt graag wil, is het een poging waard, toch?
PDC | DICT

Gesloten