Tijdstip boete onjuist

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Liekewwww
Infopolitie Gast

Tijdstip boete onjuist

Bericht door Liekewwww »

Goedmiddag,

Ik heb vorige week een boete binnengekregen wegens het niet voeren van een achterlicht. Nu staat er dat ik deze boete om 21:26 uur gekregen zou hebben. Dat kan natuurlijk niet, want er geldt sinds een paar weken een avondklok, en daarom was ik binnen. (Overigens lijkt het me ook vreemd dat ik anders niet gewoon een avondklok boete had gekregen)

Op de verklaring van de verbalisant staat geen specifiek tijdstip vermeld.

Kan ik hier iets mee ivm beroep? Of is dit waarschijnlijk gewoon een foutje geweest dat snel gecorrigeerd wordt, waardoor ik alsnog moet betalen. Ik ben nog student dus voor mij is elke 70 euro toch weer meegenomen :P

Mvg,
Lieke.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Tijdstip boete onjuist

Bericht door Pim »

Als het zo is, dan het laatste. Wordt na bezwaar aangepast en boete gaat door.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Tenzij het voor 17.45 uur was, want dan was het nog geen nacht. Maar mijn gevoel zegt mij dat dat niet het geval was.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

Reed je zonder achterlicht, of niet?
PDC | DICT

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Bericht door maestro »

Het tijdstip veranderen kan niet zomaar. Er moet wel ergens duidelijk staan vermeld wat het werkelijke tijdstip was.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Liekewwww
Infopolitie Gast

Bericht door Liekewwww »

Ik reed inderdaad wel zonder achterlicht, dus in dat opzicht is de boete terecht. Het was echter rond 20:45 uur. Door de avondklok kon ik niet nog even snel ergens licht gaan kopen toen ik me realiseerde dat het achterlicht kapot was. Omdat de tijd niet klopt kan ik dat alleen dus niet aanvoeren, want nu lijkt het alsof ik me daar helemaal niet bewust van was. Vandaar dat ik het gek vind dat de tijd zo ver uiteen loopt. Maar in principe maakt dat dus voor de geldigheid van de boete niet uit, begrijp ik?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Het punt is dat als u benadeeld bent in uw verdediging (uw rechten) dan is een rechter daar wel gevoelig voor. Een voorbeeld is dat u bekeurd bent voor het rijden zonder rijbewijs terwijl dit eigenlijk ging om een kapot achterlicht. Dan bent u daadwerkelijk geschaad in uw verdediging omdat u zich heeft voorbereid op een hele andere kwestie.

Nu kloppen alle feiten behalve het tijdstip. Niet eens de dag, maand of jaar, maar puur het tijdstip. Dat interesseert geen enkele rechter, ik heb 't live mogen aanschouwen in de rechtszaal:
"U zegt dat de overtreding een uur eerder plaats vond?
Nou, weet je wat, dan maken we er een half uur eerder van. Heeft de politie half gelijk en u ook. Goedemiddag!'

Teken vooral bezwaar aan als u die behoefte voelt, maar dat is dan puur voor de 'hobby', niet omdat er winst valt te behalen..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Liekewwww
Infopolitie Gast

Bericht door Liekewwww »

Heel erg bedankt voor de hulp!

Gesloten