parkeren op woonerf

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
wimpie65
Infopolitie Gast

parkeren op woonerf

Bericht door wimpie65 »

hallo,
Mijn vraag is deze; als ik mijn auto parkeer op een woonerf en ik gebruik daarvoor 2 plaatsen en niet
omdat de auto te groot is, maar gewoon omdat het makkelijker is, ben ik dan strafbaar.

gr W Drijver

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Re: parkeren op woonerf

Bericht door Skipperje »

Wetstekst

1Het is bestuurders van een motorvoertuig verboden binnen een erf te parkeren anders dan op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven.
Dit is de wettelijke tekst. Ik leg dat zo uit dat je alleen maar op een parkeerplaats mag staan zoals deze is aangeduid of aangegeven. Dus niet op twee. Los daarvan vraag ik mij oprecht af hoe je zou reageren als alles vol is en je ziet dat 2 parkeerplaatsen worden gebruikt door 1 voertuig. Ik zou mij dood schamen als dat voor mijn eigen gemak is.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Is het parkeervak als zodanig aangegeven? Of is het gewoon een plek op het erf wat doorgaans als parkeerplek gebruikt is.
Indien het om aangegeven vakken gaat is het parkeertarief voor twee plekken €100. Toch best een kostbare plek.

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door MotoRon »

@Proost De meerwaarde van jouw opmerking ontgaat me even. Als het gaat om niet aangeduide vakken wordt het niet goedkoper. :wink:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten