Graag zou ik willen weten wat de maximum snelheid is op de rollenbank in 2021.
Ik had begrepen dat het altijd als volgt was:
Rollenbank max 56km/u en na correctie 50 km/ u.
Ik kan een nieuwe schakelbrommer brommer kopen en die gaat 46 op de teller en 42 op de GPS (volgens mij is GPS vergelijbaar met de rollenbank).
Na correctie zou dit 37 km/u zijn.
Persoonlijk vind ik een gps snelheid (echte kilometers) van 42 gevaarlijk op een 60 weg waar geen bromfietspad.
Snelheid rollenbank
Moderator: Moderatorteam
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 62
Re: Snelheid rollenbank
Het klopt dat als de rollenbank 56 aan geeft dat het na correctie 50 km/h is. Dit is ook meteen de toegestane maximum constructiesnelheid. De overheid heeft het gevaarlijker gevonden dat een bromfiets sneller mag dan 45 km/h dan dat ze achterop worden gereden door sneller ander verkeer.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Het advies is dan ook 60 km/u wegen te mijden als je niet harder dan 42 kan rijden en een legale snellere manier van vervoer te kiezen.
Het argument dat het veiliger zou zijn om sneller te rijden dan toegestaan heeft het nog nooit gehaald bij de rechter.
Het argument dat het veiliger zou zijn om sneller te rijden dan toegestaan heeft het nog nooit gehaald bij de rechter.
Stay safe out there.
Ons land is daar naar mijn mening te overdreven in als ik kijk naar buurlanden. In veel andere landen mag een automobilist met een curusje tot 125cc rijden. Maar dat terzijde.
Bedankt voor de antwoorden
Bedankt voor de antwoorden