Be rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ret@ret.nl
Infopolitie Gast

Be rijbewijs

Bericht door Ret@ret.nl »

Ik heb in 2005 een CE rijbewijs gehaald, volgens mijn rijbewijs heb ik daarnaast een B rijbewijs.

Nu lees ik op de website van de overheid dat mensen met een CE rijbewijs ook een samenstel mogen besturen waarvoor een BE rijbewijs benodigd is.

Waarom staat de E niet op mijn rijbewijs?? Moet een agent maar zelf de regels kennen en uitvoeren??

Ret@ret.nl
Infopolitie Gast

Re: Be rijbewijs

Bericht door Ret@ret.nl »

Ret@ret.nl schreef: 20 jan 2021, 14:48 Ik heb in 2005 een CE rijbewijs gehaald, volgens mijn rijbewijs heb ik daarnaast een B rijbewijs.

Nu lees ik op de website van de overheid dat mensen met een CE rijbewijs ook een samenstel mogen besturen waarvoor een BE rijbewijs benodigd is.

Waarom staat de E niet op mijn rijbewijs?? Moet een agent maar zelf de regels kennen en uitvoeren??
De service is vandaag van een belabberd niveau.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Ik zou ook denken dat als er een nieuw rijbewijs is afgegeven, omdat je geslaagd bent voor CE, dat dan ook meteen de E achter C1 en B zou staan. Wettelijk mag het wel in ieder geval.

Wetstekst

art 22 Reglement Rijbewijzen: Aan de aanvrager van een rijbewijs, die blijkens de ten behoeve van hem in het rijbewijzenregister geregistreerde verklaring van rijvaardigheid het praktijkexamen voor de rijbewijscategorie E heeft afgelegd met een aanhangwagen, voortbewogen door een trekkend motorrijtuig voor het besturen waarvan een rijbewijs C is vereist, wordt een rijbewijs E afgegeven dat geldig is voor het voortbewegen van een aanhangwagen of oplegger, indien deze wordt voortbewogen door een motorrijtuig voor het besturen waarvan een rijbewijs B, C of C1 is vereist en, indien de aanvrager in het bezit is van een rijbewijs D, voor het voortbewegen van een aanhangwagen indien deze wordt voortbewogen door een motorrijtuig voor het besturen waarvan rijbewijs D is vereist.
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Ret@ret.nl schreef: 20 jan 2021, 17:28 De service is vandaag van een belabberd niveau.
Doel je hiermee op het feit dat op deze onofficiële site collega's in hun vrije tijd niet binnen 50 minuten gereageerd hebben op jouw vraag?

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

Ret@ret.nl schreef: 20 jan 2021, 17:28
Ret@ret.nl schreef: 20 jan 2021, 14:48 Ik heb in 2005 een CE rijbewijs gehaald, volgens mijn rijbewijs heb ik daarnaast een B rijbewijs.

De service is vandaag van een belabberd niveau.
De RET reageerde ook niet binnen een paar minuten op mijn klantverzoek, slecht he

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 54

Bericht door Hilde »

Ret@ret.nl schreef: 20 jan 2021, 17:28 De service is vandaag van een belabberd niveau.

Opmerking van Hilde

En klaar mee.
Als de service ergens anders beter is: succes
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum