Strafbeschikking (termijn OBM)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Konvict
Infopolitie Gast

Strafbeschikking (termijn OBM)

Bericht door Konvict »

Goedemorgen,

Vorigel jaar wat doms gedaan en daardoor 9 dagen OBM gehad. Via rechtbank rijbewijs eerder teruggekregen. Echter staat in de ontvangen strafbeschikking dat ik 11 dagen OBM krijg.

Dit is dus een fout van het OM, moet ik hier tegen in verzet gaan? Tijdens telefonisch horen is namelijk gezegd dat het rijbewijs niet opnieuw wordt ingenomen, maar alleen een boete

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Strafbeschikking

Bericht door zijlvaart67 »

Ik vraag me af of het überhaupt fout is gegaan, maar heeft het zin?
Is er in de periode van deze 2 extra dagen iets gebeurd?

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Konvict
Infopolitie Gast

Re: Strafbeschikking (termijn OBM)

Bericht door Konvict »

Nee helemaal niet gebeurd, maar ik wil wel graag dat het correct op mijn strafblad staat.

21 juni is rijbewijs ingevorderd
Met ingang 30 juni heeft rechtbank teruggave gelast

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Strafbeschikking (termijn OBM)

Bericht door zijlvaart67 »

Konvict schreef: 11 jan 2021, 10:40 Nee helemaal niet gebeurd, maar ik wil wel graag dat het correct op mijn strafblad staat.

Ja ok, maar het feit dat handhavers kunnen zien dat er sprake is van een obm van 9 of 11 dagen is totaal niet boeiend. Het verschil tussen 2, 4 of 6 maanden is voor mij een indicatie aangaande de zwaarte van het delict cq de straf maar of het nou uiteindelijk 4 dagen (nog net voor het weekend besloten), 6 dagen of 11 dagen zijn geworden is totaal niet interessant, voor niemand in handhavingsland.

Het geeft alleen aan dat u het rijbewijs snel weer retour heeft ontvangen en dat is het belangrijkste signaal..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Gesloten