bekeuring snelheidsrapport

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
veppie2015
Infopolitie Gast

bekeuring snelheidsrapport

Bericht door veppie2015 »

Ik ben gister staande gehouden met mijn snorscooter. De agenten vertelden mij te hebben gemeten. Ik weet niet meer exact welke snelheid ze hadden vermeld. Dus nu wilde ik graag iets van een snelheidsrapport zien want ik heb ook het idee dat ze me nooit hebben kunnen meten. Weet iemand of ik dit gewoon kan aanvragen en zo ja hoe.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: bekeuring snelheidsrapport

Bericht door SWAT »

Als uw snelheid is gemeten met een videoregistratie dan kunt u die informatie opvragen zodra u de boete in de brievenbus krijgt en u in beroep gaat.
Als de snelheid is gemeten met de boordsnelheidsmeter door u over een bepaalde afstand te volgen dan is er geen snelheidsrapport maar staat in het proces-verbaal hoe uw snelheid is vastgesteld. Ook dat kunt u opvragen zodra u de boete krijgt en in beroep gaat.
Stay safe out there.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

Ja hoor, even de post uit Leeuwarden afwachten en dan inloggen op de website van het CJIB.
Maar om teleurstelling te voorkomen: De kans om onder een bekeuring uit te komen is nihil.
PDC | DICT

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

veppie2015 schreef: 10 jan 2021, 12:17 Ik weet niet meer exact welke snelheid ze hadden vermeld. Dus nu wilde ik graag iets van een snelheidsrapport zien want ik heb ook het idee dat ze me nooit hebben kunnen meten.
Dit is een zeer vaak gehoorde vraag en tevens ook een veelgemaakte misvatting dat er altijd een rapport overlegd dient te worden. Zoals gezegd kan de videoauto deze overleggen maar vaker wordt dit gemeten door de collega' s van de regio in een 'standaard' opvallend dienstvoertuig. Zij hebben alleen een ijktabel waar ze flinke marges af trekken van de gemeten snelheid. Te alle tijden in het voordeel van de verdachte/betrokkene.
Maar het mooie in dezen is dat ze niets hoeven bewijzen. Het proces verbaal wordt opgemaakt op ambtseed of belofte en dat volstaat voor de rechter. Dat jij het niet geloofd, kan geloven, voor kan stellen of durft te betwijfelen doet niets aan de rechtmatigheid of geloofwaardigheid af.

Even nieuwsgierig. Ook een verbod voor rijden op de weg gekregen?

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 62

Bericht door Skipperje »

Proost schreef: 10 jan 2021, 15:58 Zij hebben alleen een ijktabel waar ze flinke marges af trekken van de gemeten snelheid.
3%van de kalibratietabel.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Gesloten