Vuurwerk van de action

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gastgebruiker
Infopolitie Gast

Vuurwerk van de action

Bericht door Gastgebruiker »

hallo allen,

Enkele weken terug (ruim voor de lockdown) zag ik een pakketje vuurwerk bij de Action liggen. Ik wist dat vuurwerk van een bepaalde categorie verboden is dit jaar, maar ik vermoedde dat dit hier niet onder valt. Dit vanwege de inhoud en het feit dat het al weken voor de jaarwisseling in de winkel lag.
In het nog ongeopende pakket van een euro of 8 zitten volgens mij enkel wat eenvoudige fonteintjes.

Mag je deze gewoon afsteken met oud en nieuw? Of kan ik deze beter ergens inleveren?

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Vuurwerk van de action

Bericht door Proost »

Zoals hier te lezen is mag cat F1 vuurwerk wel met de jaarwisseling. Daar valt jouw Action vuurwerk ook onder.
Steek het in ieder geval niet af binnen een vuurwerkvrije zone of tijdens een noodverordening als de burgemeester die alsnog afkondigt. Dan heb je een andere uitdaging die hier los van staat.

Jan
Superlid
Superlid

Bericht door Jan »

Klopt het dat je zulk vuurwerk het hele jaar door mag afsteken ? Of ligt dat anders vanwege noodverordeningen of zoiets en mag het alleen tijdens oud en nieuw?
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

F1 vuurwerk mag het hele jaar. Maar dat staat natuurlijk los van vuurwerk vrije zones. Ook F1 vuurwerk mag niet in een nationaal park afgestoken worden etc etc.

Sterretjes en knalerwten (beiden F1 vuurwerk) mag het hele jaar.

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door MotoRon »

Opmerking van MotoRon

Kort en duidelijk, vraag beantwoord.
MotoRon