wiet in urine

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
simonmeijer92
Infopolitie Gast

wiet in urine

Bericht door simonmeijer92 »

Beste,

wanneer er wiet in het urine zit bij een medische keuring word je dan nog toegelaten tot een baan als gevannis bewaker of politie agent?

Is het toestaan om af en toe 1x per 2weken wiet te roken als amtenaar?

Vriendelijke groeten SImon meijer.

ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 62

Re: wiet in urine

Bericht door ThunderSTreak »

Afhankelijk van je gebruik kan het van 5 dagen tot 5 en soms zelfs 7 weken aangetoond worden in urine na het laatste gebruik.

De frequentie (eens in de 3 weken) die je aangeeft zal altijd leiden tot aantoonbaarheid van cannabis gebruik in je urine. Dat is dus niet handig met een functie bij de overheid.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Het is niet verstandig om als werknemer bij de overheid soft of harddrugs gebruiken en als politieambtenaar al helemaal niet.
Een politieambtenaar zal echter waarschijnlijk sneller tegen disciplinaire maatregelen oplopen dan de gemeentelijke vuilnisman.
Stay safe out there.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Bericht door KaaDee »

Hoewel ik me goed besef dat niet alle 60.000 collega's er hetzelfde over denken: Als je regelmatig drugs gebruikt, heb je niets te zoeken bij de politie.
PDC | DICT

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Pim »

Eensch
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Bericht door SWAT »

Inderdaad, in de meeste gevallen zal bij ontdekking van gebruik ook ontslag volgen zeker als dit in het openbaar, ook al was het buiten dienst, plaats vond.
Het is desondanks echter waarschijnlijk dat er collega's zijn die wel eens iets gebruiken.
Stay safe out there.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:

Bericht door zijlvaart67 »

Daar ben ik van overtuigd; zoveel verschillen wij nou ook weer niet van een maatschappij die nummer 1 staat in de wereld op het gebied van de chemische drugs...

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:

Bericht door SWAT »

Dat is dan ook verontrustend want een groot deel van onze toekomstige opvolgers zit nu nog op school en is niet vies van een pilletje of een poedertje op een feestje.
Stay safe out there.

Simonmeijer91
Infopolitie Gast

Bericht door Simonmeijer91 »

Maar ik rook het nooit alleen in corona tijd heb ik het een paar keer gedaan en niet eens roken maar dampen maar als er eind na een paar weken nog een spoortje wiet zichtbaar is word ik gelijk uit de selectie gegooid? Want ik heb binnenkort een medische check en urine onderzoek hoort erbij. Kan ik mij beter zelf afmelden en volgend jaar weer proberen? Ik zit echt in de stress want ben een gezond en vitaal sportief persoon en rook niet eens siagretten dus het zou zonder zijn. Graag advies heren

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Ik vraag me af wat je hebt geantwoord tijdens de persoonlijke gesprekken over gebruik van verdovende middelen.

De medische keuring zit aan het einde van de selectie dus je gesprekken heb je volgens mij al gehad.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Fiep1991
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Mark

Bericht door Fiep1991 »

Volgensmij moet je niet eens willen gebruiken als je bij de politie gaat werken. Je komt dalijk in situaties dat je moet handelen als mensen verboden middelen bij hebben of dergelijke.

Daarnaast is de urinetest volgensmij alleen om te kijken naar de hoeveelheid glucose in je urine. Naar mijn weten wordt er niet gecheckt op drugs.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:

Bericht door Pim »

Wat denk je als je tijdens werk na een ongeluk of schietpartij in problemen komt en ze komen er dán achter dat je gebruikt hebt.

Of je zit in opleiding en een van je vrienden pleegt en belletje en zegt dat je blowt en ze doen onderzoek en ze vinden sporen...

Ik ken zo'n casus van een kassière die bij de supermarkt geld afroomde. Maar dat geld ging niet in de kluis maar in haar zak.
Ze werd betrapt door haar werkgever en kwam uiteindelijk een terugbetaalregeling overeen.
Als ze zich daar niet aan zou houden zou er aangifte gedaan worden en anders niet.
Ze hield zich eraan. Geen aangifte.
Ze solliciteerde kort daarna bij de politie en verzweeg het gebeuren. Ze werd aangenomen en ging de opleiding in. Een van haar vriendinnen hoorde daarvan en meldde het voorval. Politie deed onderzoek en ging naar de super die het voorval bevestigde.
Ze werd op de academie uit de klas gehaald ten overstaan van al haar klasgenootjes en begeleid naar de kleedkamer en daarna na de uitgang.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door DiNozzo »

Simonmeijer91 schreef: 20 dec 2020, 15:15 Maar ik rook het nooit alleen in corona tijd heb ik het een paar keer gedaan en niet eens roken maar dampen maar als er eind na een paar weken nog een spoortje wiet zichtbaar is word ik gelijk uit de selectie gegooid?
Als agent wordt je geacht integer te zijn en weg te blijven bij criminele elementen. Hoewel de verkoop van softdrugs onder voorwaarden gedoogd wordt, is het nog steeds verboden! Het kweken, bereiden en vervoeren is vrijwel altijd strafbaar. In coffeeshops mengen de onderwereld en de bovenwereld. Die onderwereld is er ook zeer in geïnteresseerd wat de politie over ze weet. Het gebruik van alle soorten drugs kan zijn voor ontslag. Je wordt dus chantabel, want ze kunnen de dreiging om je aan te geven gebruiken, om je dingen te laten doen die jij niet wil.

THC heeft de dan ook nog de eigenschap dat het in je vetweefsel gaat zitten en dan langere tijd aantoonbaar blijft. Ik pak tegenwoordig wekelijks meerdere bestuurders onder invloed van oa THC. Meestal hebben ze die dag zelf niet gebruikt maar toch blijkt er weer teveel in hun lichaam zitten. Resultaat: een aantekening voor een misdrijf, flinke boete en een hoop gedoe met het CBR om je rijbewijs te behouden.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 54

Bericht door Hilde »

Daar tegenover zijn er genoeg agenten die weleens blowen of geblowd hebben.
Kom op, we zijn niet roomser dan de paus.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Carolien
Lid
Lid
Aspirant
Geslacht:

Bericht door Carolien »

Dat je weleens geblowd hebt hoeft geen probleem te zijn bij je selectie als je dit maar eerlijk zegt. Als je nog steeds blowt terwijl je al in dienst bent is het wel een probleem.

Gesloten