Onterecht rijbewijs ingevorderd

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Re: Onterecht rijbewijs ingevorderd

Bericht door Pim »

Het maakt niet uit hoe aannemelijk het is, want hij is op de bank geweest om het vermogen juist naar beneden te halen vanwege het probleem en omdat hij niet sneller ging als 150 hebben we hem begrensd op 150 om schade te voorkomen. Maar hier gaat het toppic niet over, ik kwam hier met een vraag, niet om te praten over mijn auto
Tut tut tut. Een grote mond gaat je niet helpen.
Daar gaat het hier dus WEL over. Het maakt alles uit om over je auto te praten want dat wil jij toch als argument gebruiken waarom jouw auto geen 159 km/u kán hebben gereden!

Als het niet kan omdat je auto begrenst is op een vermogenstestbank dan is die bank stuk of de begrenzer of wijze van begrenzen van je auto deugt niet.

Een lasergun wordt elk jaar geijkt door het NMI en de ijking is dus nooit ouder dan 1 jaar.
Wanneer werd de vermogenstestbank voor het laatst geijkt. Kun jij bij je bezwaar bewijsstukken aanvoeren zoals een ijkingsrapport en een testrapport van de test-run op de bank van jouw auto?
De reden dat ik dat weet is omdat de auto op de bank is geweest, om te kijken of de snelheidsmeter goed ge-eikt was.
Dat is klinkklare onzin. En dat weet jij ook.
Stop met je kletspraat want je graaft jezelf steeds dieper in de problemen.

Een snelheidsmeter van een fabrieksauto zal eenmalig geijkt zijn maar geeft ALTIJD meer aan dan er werkelijk gereden wordt. Simpel om aanklachten te voorkomen.

Niemand gaat met een standaard fabeieksauto op een vermogenstestbank. Waarom jongens zoals jij op een vermogenstestbank gaan is algemeen bekend bij politie én justitie (en bij rechters). Een simpele TomTom volstaat om te zien hoe groot de afwijking van een snelheidsmeter is van een auto.

Dat is niet om een snelheidsmeter te ijken maar om hun prestaties (pk's en Nm's) na het modificeren (door jullie tunen henoemd) te meten en onderling te vergelijken wie de langste heeft. Dat en niets anders.

Ik zou goed oppassen wat je de rechter hierover gaat vertellen als 'bewijs' dat je geen 159 km/u kunt hebben gereden. Als je zo bezig bent met vermogen opvoeren dat je dat moet begrenzen ligt de vraag voor de hand of je de auto bij de RDW hebt laten keuren na je gesleutel en aanbrengen van wijzigingen.

Een standaard fabrieksauto hoef je niet te begrenzen. PUNT
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

r0n.
Stamgast
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 68

Bericht door r0n. »

Even een kanttekening bij dit hele verhaal:
IJken wil niet zeggen dat de aanwijzing en/of de meetgegevens kloppen, het wil alleen zeggen, dat de afwijking is gemeten.
Deze gegevens moeten wel meegenomen worden in de uitslag van de rollenbank.
Het kan ook zijn, dat deze gelijk afgeregeld is, zodat de aanwijzing binnen de specificaties valt.
Zonder deze gegevens is het graven in het duister, nog afgezien van het ijkings-rapport.

Bij politie is alles omschreven, maar bij anderen is het vaak een gok :lol:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Swat gaf het al aan, maar ik ga 't nog een keer benadrukken:
Of je nou 10, 20 minuten of 3 dagen later bij de politie terecht kwam is totaal niet interessant; 'heterdaad' bestaat in deze casus niet en boeit ook niet. Je rijbewijs mag 1, 3, of 19 weken later ingevorderd worden, ook dat maakt niet uit. Als het maar gebeurt voordat de agent het hele dossier naar het OM stuurt. 19 weken is wat lang, maar dat is de rode draad en niets anders.

Ik hoop maar dat het bezwaar niet op bovenstaande argumenten is gebaseerd, want dan kom je nergens. Overigens sluit ik me verder volledig aan bij het verhaal van Pim. Rechters horen al jarenlang (decennialang) de mooiste verhalen, maar geloofwaardig zijn ze in 99% van de gevallen niet..

Kom met een echt goed verhaal (volledig bij elkaar gelogen of niet, dat mag immers) of bespaar je het treinticket..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door MotoRon »

Ik denk dat de vraag inmiddels beantwoord is. Zo niet, dan graag een pb-tje
:slotje:
MotoRon