Tut tut tut. Een grote mond gaat je niet helpen.Het maakt niet uit hoe aannemelijk het is, want hij is op de bank geweest om het vermogen juist naar beneden te halen vanwege het probleem en omdat hij niet sneller ging als 150 hebben we hem begrensd op 150 om schade te voorkomen. Maar hier gaat het toppic niet over, ik kwam hier met een vraag, niet om te praten over mijn auto
Daar gaat het hier dus WEL over. Het maakt alles uit om over je auto te praten want dat wil jij toch als argument gebruiken waarom jouw auto geen 159 km/u kán hebben gereden!
Als het niet kan omdat je auto begrenst is op een vermogenstestbank dan is die bank stuk of de begrenzer of wijze van begrenzen van je auto deugt niet.
Een lasergun wordt elk jaar geijkt door het NMI en de ijking is dus nooit ouder dan 1 jaar.
Wanneer werd de vermogenstestbank voor het laatst geijkt. Kun jij bij je bezwaar bewijsstukken aanvoeren zoals een ijkingsrapport en een testrapport van de test-run op de bank van jouw auto?
Dat is klinkklare onzin. En dat weet jij ook.De reden dat ik dat weet is omdat de auto op de bank is geweest, om te kijken of de snelheidsmeter goed ge-eikt was.
Stop met je kletspraat want je graaft jezelf steeds dieper in de problemen.
Een snelheidsmeter van een fabrieksauto zal eenmalig geijkt zijn maar geeft ALTIJD meer aan dan er werkelijk gereden wordt. Simpel om aanklachten te voorkomen.
Niemand gaat met een standaard fabeieksauto op een vermogenstestbank. Waarom jongens zoals jij op een vermogenstestbank gaan is algemeen bekend bij politie én justitie (en bij rechters). Een simpele TomTom volstaat om te zien hoe groot de afwijking van een snelheidsmeter is van een auto.
Dat is niet om een snelheidsmeter te ijken maar om hun prestaties (pk's en Nm's) na het modificeren (door jullie tunen henoemd) te meten en onderling te vergelijken wie de langste heeft. Dat en niets anders.
Ik zou goed oppassen wat je de rechter hierover gaat vertellen als 'bewijs' dat je geen 159 km/u kunt hebben gereden. Als je zo bezig bent met vermogen opvoeren dat je dat moet begrenzen ligt de vraag voor de hand of je de auto bij de RDW hebt laten keuren na je gesleutel en aanbrengen van wijzigingen.
Een standaard fabrieksauto hoef je niet te begrenzen. PUNT