Live op Facebook

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Live
Infopolitie Gast

Live op Facebook

Bericht door Live »

Gister ging er een live video rond op Facebook waarbij een vader en moeder tot laat in de avond blowde in de auto met hun kind op de achterbank. Veel mensen die de video live aan het meekijken hebben dan ook de politie en veilig thuis gebeld. Wat ik mij toen afvroeg was; kan de politie iets met zo’n video? Kunnen ze aan de hand daarvan worden aangesproken of berecht bijvoorbeeld? Thanks voor jullie antwoorden, ik ben benieuwd!

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Live op Facebook

Bericht door Proost »

Er wordt hoe dan ook een zorgmelding opgemaakt. De instanties die op dat moment nodig zijn gaan naar de veilige leefomgeving kijken van het kind en kan dus wel degelijk invloed hebben. De consequenties die er aan hangen liggen aan de bevindingen die er gedaan zijn en het potentieel gevaar wat dat oplevert. Dat bepalen instanties zoals Veilig Thuis, raad voor de kinderbescherming etc.

Live
Infopolitie Gast

Bericht door Live »

Dank voor je heldere antwoord, ben benieuwd of er nog iets via de pers gecommuniceerd wordt over een mogelijke afloop!

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door DiNozzo »

Meestal niet. Met name instanties als Veilig Thuis zijn heel erg gesloten en gericht op de belangen van het gezin. De communicatie van dit soort zaken heeft erg weinig prioriteit, zowel naar de pers als naar de melders.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Gesloten