Chiptuning e.d.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Chiptuning e.d.

Bericht door zijlvaart67 »

Zoiets hoorde ik idd ook bij BMW motoren; bij iedere beurt worden alle gegevens van de computer doorgezonden naar Duitsland (incl alle gegevens van de blackbox zoals remkracht, toerental, etc) en als ze iets vinden dat niet origineel is krijg je meteen een brief in de bus met een bedankje voor de rest van de garantietermijn..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Broodje aap volgens mij, want....

Ik rij een BMW motor (R1200GSA) met AF-Xied setje die (volgens mij) de waarde van de zuurstofsensoren manipuleert waardoor de motorelektronica het mengsel aanpast en dat volgens mij alleen in 'closed loop'.

Deze set zit er al jaren op en daarmee is hij bij de dealer voor onderhoud geweest.
Nooit een brief ontvangen von herrn BMW.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Denk dat dat meer om de onboard van een auto gaat. Die van een motor lijkt me een stuk simpeler.
Maar.. dat gezegd hebbende. Ik rij iets soortgelijks Pim. Heb je daar echt voordeel van? (even verkennen dit..)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Je hebt PB
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Gesloten