Thc test politie kopen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Sietze vliegen
Infopolitie Gast

Thc test politie kopen?

Bericht door Sietze vliegen »

Mijn vraag is kort en krachtig :lol:

Kan ik als burger de thc speekseltest kopen die de politie gebruikt?

bedankt

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:

Re: Thc test politie kopen?

Bericht door Proost »

Als je gewoon even googelt staan er genoeg testen te koop. Waarom wil je juist die van de politie hebben? Wat is je doel?
(weet dat onze testen vrij prijzig zijn)

Sietze vliegen
Infopolitie Gast

Bericht door Sietze vliegen »

Bedankt voor u reactie

Omdat er misschien verschil zal zitten in de meet waardes / manier van testen bij verschillende testkits..

Waar zou ik die testkit voor gebruiken?
Waarvoor ze bedoelt zijn,kan altijd handig zijn om in de auto te hebben liggen voor als het ooit zover komt..
Kwa prijs.. Een agent heeft me wel is verteld dat ik rond de 38euro weg had gegooid maar ik ben benieuwd naar het merk van de politie test

Grappig dat u vraagt wat ik er mee van plan ben, maar dat zal u (politie) instinct wel zijn :D :like:

Carolien
Lid
Lid
Aspirant
Geslacht:

Bericht door Carolien »

Houd er overigens wel rekening mee dat je nog steeds onder invloed kunt zijn van drugs ook al geeft de speekseltest aan dat dat niet zo is. Als er vermoeden is van drugsgebruik dan kan het zomaar zijn dat je doormiddel van een psychomotorische test alsnog mee moet voor bloedonderzoek en dat je nog steeds strafbaar zou kunnen zijn. Voor THC valt lastig te zeggen na hoeveel uur je weer deel zou kunnen nemen aan het verkeer. Is afhankelijk van hoeveelheid je gebruikt hebt, hoe je metabolisme is, hoe vaak je gebruikt etc. Dus een negatieve speekseltest wil niet garanderen dat je onder de wettelijke grenswaarde zit. Denk goed na voordat je in de auto stapt als je (mogelijk) onder invloed bent van THC. De gevolgen voor je rijbewijs kunnen namelijk groot zijn (hoge straf, onderzoek CBR naar je rijvaardigheid, rijbewijs kwijt etc). Dus staar je niet blind op een zelf aangeschafte speekseltest die negatief test.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

En wanneer je net geblowd of gedronken hebt en hierop getest wordt kun je nog ik de "opbouwfase" zitten. De stoffen circuleren nog niet door je hele lichaam.

Voorbeeld bij alcohol:
Je consumeert het, het komt via je slokdarm in je maag, in je lever en vanuit je maag en lever in je bloed. Via je bloed circuleert het door de rest van je lichaam en dus via je longen (longblaasjes) wordt het aan je uitgeademde adem overgedragen. Daarop wordt je getest bij ademtest (voorselectie) en ademanalyse (definitieve meting).

De alcohol heeft dus tijd nodig om door je lichaam te gaan en in je bloed cq longen te komen.

Ga jij jezelf testen vlak ná consumptie maar vlak vóór het rijden, en wordt je na 15-30 minuten staande gehouden en gecontroleerd, dan kan je heel goed ineens wel boven de limiet zitten.

Kortom: het middel faalt voor het doel waarvoor jij het aan gaat schaffen: kijken of je nog mag rijden of dat je nog een hijs of glas alcohol mag nemen.

Als dat je doel is dan is er maar 1 antwoord mogelijk: Rij niet wanneer je alcohol of drugs gebruikt hebt en een test moet uitwijzen of je nog (net) wel/niet onder de limiet zit.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

De testen die de politie gebruikt zijn van de firma dräger, type drugcheck 3000. Ze zijn te koop in verschillende versies (allen met verschillende cut-of waarden) voor verschillende bedrijven of doeleinden.

Ze zijn als particulier best lastig te krijgen en erg duur. Als je veel blowt en rijdt kun je beter investeren in een behandeling bij verslavingszorg en/of het CBR dan in deze speekseltesten.

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door MotoRon »

Vraag beantwoord
MotoRon
Beheerder