Gedeelde oprit

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Wieke
Infopolitie Gast

Gedeelde oprit

Bericht door Wieke »

Ik woon in een huurhuis en kan mijn auto op het pad naast mijn huis zetten. Nu parkeert mijn buurvrouw steeds zo op de gezamenlijke oprit dat ik de draai niet kan maken. Mag dat?

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent

Re: Gedeelde oprit

Bericht door KaaDee »

Nee, dat mag niet
PDC | DICT

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door Skipperje »

Ik heb er geen goed beeld bij. Buurvrouw staat op de oprit? Dat lijkt mij niet strafbaar. Voor de oprit wel weer. Heeft u er een foto van?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Gebruikt u samen 1 oprit die niet breed genoeg is om naast elkaar te staan?

Of grenzen de twee opritten van u en uw buurvrouw, zijdelings aan elkaar en komt zij over de erfgrens heen en staat daardoor (deels) op uw oprit?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Dat zult u vooral zelf met uw buurvrouw moeten uitzoeken. Het is wat anders als de buurvrouw haar auto voor de oprit zet en u daardoor de oprit niet kan gebruiken.
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

WilH_te_E
Infopolitie Gast

Bericht door WilH_te_E »

Sorry, maar hier moet ik toch echt even wat boosheid kwijt.
Er is een probleem met het gezamenlijke gebruik van een oprit.
We hebben allerlei opties zoals : Op de erfgrens een afrastering maken, Even een gesprek voeren met de buurvrouw of De verhuurder vragen om bemiddeling als een gesprek niet mogelijk of zinloos blijkt te zijn.
Dat kun je allemaal zelf bedenken zonder de politie lastig te vallen.
De politie is geen geschillencommissie, die dit soort pietluttigheden in behandeling gaat nemen.
"Gelukkig" is dit online en worden de vragen beantwoord door vrijwilligers in hun eigen tijd, maar ik vraag mij met grote vrees af hoeveel tijd de politie in het echte leven kwijt is aan dit soort geneuzel.
Als mensen eerst eens zelf nadenken dan zou de politie inderdaad flink wat meer tijd kunnen besteden aan het vangen van boeven.
Wat trouwens ook weer zo'n idiote uitspraak is van de gemiddelde tokkie die staande wordt gehouden omdat hij niet handsfree zit te bellen.
Ik wacht nog steeds op een agent die hem dan verteld " Grappig dat jij dat zegt, want daar zijn we op dit moment net mee bezig...."

Mir81
Toplid
Toplid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 39

Bericht door Mir81 »

WilH, ik vind jou reactie wat ongepast richting TS. Deze stelt een vraag. En of het nu wel of geen politiezaak is, fatsoenlijk reageren is nog steeds een optie.

Frans
Beheerder
Beheerder
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Frans »

@Mir81, het is net het echte leven... ;-)

Maar, Mir heeft wel gelijk, ik merk het wel vaker. Boosheid, prima en of het geneuzel is of niet, de vraag is (een) legitiem (probleem) voor TS.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

De politie wordt nog veel te vaak als "Haarlemmerolie" gezien. Het kan elk probleem oplossen en als dat niet zo blijkt te zijn is, krijg je dat zelden uitgelegd.
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

WilH_te_E
Infopolitie Gast

Bericht door WilH_te_E »

Mir81 schreef: 11 nov 2020, 18:08 WilH, ik vind jou reactie wat ongepast richting TS. Deze stelt een vraag. En of het nu wel of geen politiezaak is, fatsoenlijk reageren is nog steeds een optie.
Sorry, maar waar heb ik mij in mijn reactie onfatsoenlijk gedragen?
Ik heb niet gescholden, ik heb alleen opgemerkt dat het blijkbaar tegenwoordig niet meer nodig is om zelf te bedenken hoe je een probleem zelf oplost omdat je meteen naar de politie kunt stappen voor elk wissewasje.
Autootje van buurman op "mijn " parkeerplek? Politie.
Buurvrouw rookt sigaretje in de tuin? Politie.
Ik heb ruzie met mijn ex-vriend? Politie.

Mir81
Toplid
Toplid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 39

Bericht door Mir81 »

TS heeft een probleem en legt dat hier voor. Je begint met boosheid en hebt het over pietluttigheid en geneuzel. Misschien lijkt het voor jou een wissewasje, maar is het voor TS een wezenlijk probleem. Om wat voor reden dan ook.

Niet iedereen heeft scherp waar de politie wel of niet voor is. Merk ik vaak zat. Laatst nog een oudere dame die wilde dat wij naar te hoge bosschages voor de deur kwamen kijken. Ze voelde zich onveilig. Bleek later dat ze eerder begluurd is en graag goed zicht heeft op wat er in de nabijheid van haar woning gebeurd. Dat wij als politie die bosjes toch écht niet korter gaan maken, kan je dan altijd nog op een rustige en beleefde manier uitleggen. Hier zitten we op een forum waar de gelegenheid er ook is om het op die manier uit te leggen, waarbij je altijd nog de afweging kan maken of het goed is voor je bloeddruk of niet om jezelf in een topic te mengen. Het is ook weer niet zo dat TS 112 heeft gebeld. En al zou ze dat wel hebben gedaan, dan werken we altijd nog met een prioriteitentoekenning, zodat ik niet bij TS op de oprit sta terwijl er elders iemand dood ligt te bloeden. Gelukkig maar.

:topic:

Gesloten