Beschuldigd van winkeldiefstal

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Beschuldigd van winkeldiefstal

Bericht door Frans »

Opmerking van Frans

Ineke, we gaan er over het algemeen van uit dat mensen de waarheid vertellen als ze hier op het forum komen. Ja, ook wij twijfelen wel eens aan een verhaal, vaak is het niet volledig of... enzovoort. Maar als Alicia hier een verzonnen fabeltje op komt hangen heeft ze daar alleen zichzelf mee. We gaan er dus vanuit dat haar verhaal, in haar beleving klopt.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:

Bericht door Vent »

@frans en @maestro. Ik zeg nergens dat de supermarkt moreel of juridisch recht heeft op 'schadevergoeding'. Mijn punt is dat als het procedureel niet onmogelijk om het formulier verder te verwerken het best wel eens de molen in zou kunnen, wat resulteert in een rekening op de mat. Onterecht en oninbaar, maar proberen kan altijd.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door Frans »

Vent schreef: 10 nov 2020, 19:45Onterecht en oninbaar, maar proberen kan altijd.
Volgens mij hebben bedrijven die dit soort praktijken hanteren bij Jaap Jongbloed dan weer een eigen rubriek.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Alicia30
Infopolitie Gast

Bericht door Alicia30 »

Ineke schreef: 10 nov 2020, 17:50 Ik lees veel excuses zoals : stress en weet ik veel. Ik heb serieus ruim 7 jaar lang 24/7 365 dagen per jaar in een hele akelige stresssituatie gezeten (mantelzorg voor 3 (schoon)ouders in mijn uppie waarvan 2 ernstig ziek en dementerend ) maar in al die jaren heb ik het werkelijk nog nooit voor elkaar gekregen ook maar iets "per ongeluk" uit een winkel mee te nemen, en al helemaal geen kratten bier. En ik zat adrenalinetechnisch al die jaren toch echt wel skyhigh tot aan de max. Ze zeggen dat mensen die bewust iets "fout" doen daar veel meer mee bezig blijven dan mensen die gewoon even niet op hebben zitten letten, sorry zeggen, en het laten gaan.

Elk mens is anders. Iedereen reageert anders in stresssituaties. Ik heb een aantal jaren geleden al een burn out gehad en bij mij slaat stress en spanning op me geheugen en vermoeidheid. Daarnaast ben ik een HSP-er en kan ik dingen niet zomaar naast me neer leggen zoals een hoop mensen wel kunnen. Niet iedereen is zoals u.

Opmerking van Frans

Quote gecorrigeerd.

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door MotoRon »

Na 5 pagina’s lijkt me de vraag voldoende aan de orde geweest in het gastendeel.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten