Lastiggevallen worden door ramenzemer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bl4ckSoul1997
Infopolitie Gast

Lastiggevallen worden door ramenzemer

Bericht door Bl4ckSoul1997 »

Hallo allen,

Ik zit met een kwestie die mij een beetje moeilijk is. Elk kwartaal komt er een ruitenwasser langs, en doet ongevraagd de ruiten wassen om vervolgens aan de deur te staan voor geld. Belangrijk punt om op te merken, is dat het hierbij het huis van mijn moeder betreft, dus of er iets tegen die ruitenwasser gebeurt is volledig aan mijn moeder. We hebben al meerdere keren aangegeven onze ruiten niet gewassen te willen hebben, en iedere keer noteert deze wasser dat op een blaadje, om vervolgens het volgende kwartaal weer voor de deur te staan. U kunt zich voorstellen dat dat op een gegeven moment erg vervelend word en ik heb deze meneer al als ongewenst bestempeld en gezegd dat deze niet meer in onze voortuin mag komen. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Zijn er stappen die ik kan ondernemen tegen deze wasser?

Groeten,

Blacksoul.

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:

Re: Lastiggevallen worden door ramenzemer

Bericht door Proost »

Hij wast gratis uw ramen... ik zou er niet teveel woorden aan vuil maken. Er is ook geen overeenkomst dus betalen hoeft u niet.

Even serieus. Als u er last van heeft kunt u hem vorderen te vertrekken. Mocht hij hier niet aan voldoen houd u huisvredebreuk over. Op dit moment zit er niet meer in vrees ik.

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

Inderdaad niet betalen. Als ie aan de deur komt voor de betaling zou ik dit misschien wel filmen of opnemen als dat lukt, mochten er bedreigingen geuit worden ligt dat dan vast

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Mij overkwam 20 jaar geleden precies hetzelfde.
Ik woonde net in dat huis, op 2 hoog.
Stond er 's avonds en kind van een jaar of 10 aan de deur met het verhaal dat hij geld kwam halen voor het ramen lappen.
Dus ik zei: dat is raar ik heb nergens om gevraagd.
15 minuten later een boze vader aan de deur die zei dat ie de ramenlapper was.
Zegt ie: dus jij wil niet betalen.
Ik: dat klopt.
Hij: maar ik heb je ramen gedaan.
Ik: das mooi, maar daar heb ik niet om gevraagd.
Hij: Ik doe dat al jaren.
Ik: Ik woon hier nog geen maand dusss.
Deur dicht, klaar.
Nooit meer gezien. Helaas 8)

En als hij het lappen bij u blijft doen zou ik er geen woord over vuil maken zolang hij mijn tuin niet beschadigt.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door MotoRon »

Zolang er verder geen strafbare feiten gepleegd worden, is dit geen aangelegenheid voor de politie.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten