Onbevoegd parkeren/ stallen van een boottrailer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Trailer
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Trailer

Onbevoegd parkeren/ stallen van een boottrailer

Bericht door Trailer »

Casus.
Op een met een hek en bomen omgeven terrein, is een boottrailer aangetroffen. De boottrailer staat verscholen, heeft geen kenteken of chassisnummer. Het is vastgemaakt aan het hek en de bomen. De eigenaar van de grond Heeft niemand hiertoe toestemming gegeven. Uit vrees beschuldigd te worden voor heling ( verborgen houden ) is de wijkagent gebeld. Die zei dat hij niets kon doen omdat het op privé terrein staat. De eigenaar van de grond wil dat de boottrailer van zijn teeltgrond Verwijderd wordt.
Wat kan/ mag de grondeigenaar doen?

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Re: Onbevoegd parkeren/ stallen van een boottrailer

Bericht door Proost »

De boottrailer daar verwijderen natuurlijk. Ik begrijp dat het om een afgesloten terrein gaat.
Hij kan gewoon een chassisnummer van de trailer doorgeven en het bootnummer van de boot. Dan kan er bij ons gekeken worden of het om gestolen goederen gaat. Als dat niet het geval is, gewoon aanhaken dat ding. Mocht die wel gestolen zijn, dan wordt die opgehaald.

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61

Bericht door Skipperje »

Proost schreef: 23 okt 2020, 17:20 Hij kan gewoon een chassisnummer van de trailer doorgeven en het bootnummer van de boot. .
Die zijn er niet volgens ts.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Proost
Stamgast
Stamgast
Agent
Geslacht:

Bericht door Proost »

Over het chassisnummer heen gelezen. Maar is dit niet aanwezig of was dat er wel maar weggefreesd?

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Ik neem aan dat er in een dergelijke casus geen sprake is van een grondige 'zorgplicht' conform het BW.
Derhalve zou ik 'm idd gewoon ergens langs de openbare weg dumpen en klaar ermee..

artikel 6:199 lid 1 BW, lid 1: “De zaakwaarnemer is verplicht bij de waarneming de nodige zorg te betrachten en, voor zover dit redelijkerwijze van hem kan worden verlangd, de begonnen waarneming voort te zetten”. Deze wettelijke verplichting brengt mee dat er dus ook juridische geschillen kunnen ontstaan waarbij het niet om de zaakwaarnemer gaat die zijn kosten vergoed wil zien, maar om de schade die een persoon heeft geleden omdat de zaakwaarnemer onzorgvuldig heeft geopereerd.

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Geen kenteken en geen chassisnummer en staande op afgesloten privé terrein begrijp ik. Nu geen eigenaar vastgesteld kan worden, kan de eigenaar van het terrein de trailer als oud ijzer aanmerken en afvoeren. Ik weet niet wat de kilo prijs voor metaal is.
Een gezond en hopelijk minder beperkt 2021 toegewenst.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door DiNozzo »

U zou de combinatie ook kunnen aanmelden bij de gemeente als gevonden voorwerp en dan aan de gemeente kunnen overdragen of zelf in bewaring houden. In dat laatste geval heb je wel zorgplicht over het goed. Na een jaar kan je dan het eigendom verkrijgen over het goed. Met name een bootje levert nog best wel eens wat centen op.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

olle-griese
Superlid
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 63

Bericht door olle-griese »

DiNozzo schreef: 23 okt 2020, 22:52Met name een bootje levert nog best wel eens wat centen op.
Is die er nu ook bij gekomen?
Ja, die levert dan zeker geld op
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.

WilH_te_E
Infopolitie Gast

Bericht door WilH_te_E »

In feite is de casus : Iemand dumpt een brok oud ijzer in mijn afgesloten tuin en ligt dat vervolgens met een ketting vast aan een boom.
Kijk, nou weet iedereen wat de oplossing is:
Oud ijzerboer bellen en op laten halen.
Komt er alsnog iemand om dat stuk ijzer dan heb je nooit een stuk ijzer gezien.
Zo simpel kan het leven zijn.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 33

Bericht door DiNozzo »

Oh, mijn fout. Ik dacht dat ik gelezen had dat er ook een bootje op stond.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Gesloten