Vraag omtrent een tijdelijk parkeerverbod

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
FoutParkeerder999283
Infopolitie Gast

Vraag omtrent een tijdelijk parkeerverbod

Bericht door FoutParkeerder999283 »

Beste InfoPolitie leden,

Ik heb een poging gedaan om op het internet informatie in te winnen over dit onderwerp, maar omdat ik te specifiek aan het zoeken ben lukt het mij niet om dat te doen.
Ik heb gisternacht de auto geparkeerd in mijn straat, waarvan de neus van de voertuig geparkeerd is onder een "Tijdelijk parkeerverbod". Het ging om een bord met 1 pijl, waarbij de voorwiel de bord inderdaad had gepasseerd.
Hier ben ik de volgende dag achter gekomen nadat ik zag dat mijn auto niet meer op zijn plek stond. Laat me gelijk vermelden dat ik wel inzie dat het mijn fout is, alleen vroeg ik mij af of de voertuig alsnog in deze situatie terecht is weggesleept.

Het gaat om dit bord (enige wat ik online kon vinden)
Afbeelding
Met dus 1 pijl naar links, waar dan de neus van de voertuig onder valt.

Graag vraag ik jullie mening hierover, ik zou het enorm kunnen waarderen als ik wat informatie kon krijgen over wanneer je dus een tijdelijk parkeerverbod "officieel".

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Vraag omtrent een tijdelijk parkeerverbod

Bericht door Pim »

Met uw voorwiel over de streep dat is al gauw een kleine meter.

Wat zou een verkeersbord, dat volgens u tijdelijk is, dan voor nut en functie hebben?
Het staat er, het is duidelijk, dus waarom hoef je er niet naar te handelen?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

FoutParkeerder999283
Infopolitie Gast

Pim schreef: 09 okt 2020, 18:18 Met uw voorwiel over de streep dat is al gauw een kleine meter.

Wat zou een verkeersbord, dat volgens u tijdelijk is, dan voor nut en functie hebben?
Het staat er, het is duidelijk, dus waarom hoef je er niet naar te handelen?
Leuke reactie, maar krijg het gevoel alsof u deze forum bezoekt om knorrige reacties achter te laten.
Ik heb duidelijk vermeld dat ik erken dat de fout bij mij ligt, echter probeer ik informatie in te winnen over hoe de TVM bord/wet in-elkaar zit, zover ik weet zijn er altijd duidelijke regels wanneer het komt bij de Nederlandse wetten.

Bijvoorbeeld; vanaf welk punt is de bord geldig? Is het al een probleem als je de punt met 20cm overschrijd? Wat als de auto er al stond voordat de verkeersborden werden geplaatst?

Hopelijk lukt het u, uw azijnfles in de kast terug te plaatsen en eventueel uw kennis te delen met mij indien u daarover beschikt.

Mvg,

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje »

Opmerking van Skipperje

Als een antwoord u niet bevalt, mag dat gezegd worden, maar dan wel op een normale manier. Zo gaan we niet met elkaar om.

Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door Frans »

FoutParkeerder999283 schreef: 09 okt 2020, 17:09 Graag vraag ik jullie mening hierover, ik zou het enorm kunnen waarderen als ik wat informatie kon krijgen over wanneer je dus een tijdelijk parkeerverbod "officieel".
Uit de uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens:

Paragraaf 3. Tijdelijke toepassing van verkeerstekens

Wetstekst

5 Bij tijdelijke toepassing van verkeerstekens en onderborden, overeenkomstig het bepaalde in paragraaf 8 van het BABW, mag in spoedeisende gevallen van de voorschriften in de hoofdstukken II en III worden afgeweken. Dergelijke afwijkingen worden zo spoedig mogelijk gecorrigeerd.

We weten niet wat de reden is van het plaatsen van de bebording, het simpele feit dat ze u de volgende ochtend of liever gezegd, dezelfde nacht hebben weggetakeld, zegt eigenlijk al genoeg over de "noodzakelijkheid" van het parkeerverbod en dus de "spoedeisendheid" van het vrijhouden van dat specifieke wegvak.

Bron
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent »

Ik lees dat het hord geldig is op 30 september, waarom er gisteren gesleept is kan ik zo niet zien.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans »

Vent schreef: 09 okt 2020, 19:14 Ik lees dat het hord geldig is op 30 september, waarom er gisteren gesleept is kan ik zo niet zien.
Dit is een voorbeeldfoto, het enige wat TS online kon vinden. Een voorbeeldbord maar zijn onderbord had maar 1 pijl, wijzend naar links. Daar stond hij met 1 meter voorbij.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim »

Vent schreef: 09 okt 2020, 19:14 Ik lees dat het hord geldig is op 30 september, waarom er gisteren gesleept is kan ik zo niet zien.
Ik las de tekst in de beginpost zo dat het een voorbeeldplaatje van internet was.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans »

Nou ja, Pim & Vent, laten we even wachten wat TS erover te zeggen heeft dan, gokken heeft geen zin ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT »

Zodra een verkeersbord is geplaatst is de weggebruiker daar verplicht gevolg aan te geven. Fouten bij de besluitvorming tot het plaatsen van het tijdelijke bord zijn niet van invloed op de rechtsgeldigheid van het bord.
U mocht dus ook niet deels in het betreffende parkeervak staan waardoor u in overtreding van het betreffende parkeerverbod was.
Het wegslepen van uw auto is niet in het RVV geregeld maar moet geschieden op basis van een plaatselijke verordening.
U moet dus in de wegsleepverordening kijken of uw auto terecht is weggesleept.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

FoutParkeerder999283
Infopolitie Gast

Nou heren, ik dank jullie voor de informatie, vooral met de laatste post van SWAT. Het is mij gelukt om via de Wegsleepverordering van Amsterdam wat meer duidelijkheid te hebben kunnen krijgen rondom mijn situatie. Het is ook elke maand raak in mijn straat met deze borden, er word gewoon veel gebouwd en vernieuwd in mijn stad, dus denk wel dat ik veel heb hieraan.

Wat ook leuk is om te vermelden dat ik mijn auto slaapwandelend heb verplaatst, dat schoot me binnen toen ik aan het bellen was met de Gemeente, maar gelukkig was dit topic voor informatie en niet om te zeuren :lol:
Nogmaals dank en een fijne avond.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim »

Frans schreef: 09 okt 2020, 20:04 Nou ja, Pim & Vent, laten we even wachten wat TS erover te zeggen heeft dan, gokken heeft geen zin ;-)
Hij zegt het zelf:
Het ging om een bord met 1 pijl, waarbij de voorwiel de bord inderdaad had gepasseerd.
Hier ben ik de volgende dag achter gekomen nadat ik zag dat mijn auto niet meer op zijn plek stond. Laat me gelijk vermelden dat ik wel inzie dat het mijn fout is, alleen vroeg ik mij af of de voertuig alsnog in deze situatie terecht is weggesleept.

Het gaat om dit bord (enige wat ik online kon vinden)
Eerst praat hij over een bord met één pijl.
Later praat hij over "dit bord", waarop we twee pijlen zien staan. Hij bedoelt dus met "dit bord" het soort bord. Het is dus geen foto van het echte bord. Want dat had immers maar 1 pijl.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans »

@Pim, dan zijn wij het dus eens? :-D

;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim »

Yup 8)

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans »

Vet... 8)
Frans