Diffuser onder de achterbumper legaal?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
JeroenHill
Infopolitie Gast

Diffuser onder de achterbumper legaal?

Bericht door JeroenHill »

Hallo,

Ik zou graag willen weten of een diffuser legaal zou zijn. Ik weet wel dat scherpe delen die uitsteken niet mogen, maar valt dit er dan ook onder? Het lijkt mij niet dat iemand zich hier aan zou kunnen verwonden. Maar aangezien ik mijn auto gewoon straalegaal wil hebben zou ik het graag willen weten!

http://fancywide.ru/product/bmw-e36-rea ... er-v3-ltw/

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: Diffuser onder de achterbumper legaal?

Bericht door zijlvaart67 »

Heel veel automerken en types kennen diffusers, taartscheppen, frontspoilers, etc. Als deze nou allemaal door de RDW (of de broers hiervan elders in Europa) zijn goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg, dan lijkt het me dat de door jou gedroomde diffuser geen problemen mag geven.

Als agent zijnde zou de 'scherpte' van de achterspoiler (op de reclamefoto) als eerste m'n aandacht trekken als we 't over een dergelijke overtreding hebben..en het geluid waarschijnlijk..

Maar helaas is wetgeving niet zo makkelijk; uiteindelijk heb je pas zekerheid als een rechter je gelijk heeft gegeven..en dan ben je wel een tijdje verder..maar ik zou zo'n diffuser wel aandurven, ook al heb ik er de auto niet voor..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Gesloten