Politie bellen met valse melding tijdens staandehouding in verkeer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Proost
Toplid
Toplid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Re: Politie bellen met valse melding tijdens staandehouding in verkeer

Bericht door Proost » 16 sep 2020, 14:44

We kunnen nu wel ingaan op een statistische kansberekening in welke orde van grootte dit scenario zou passen. De kans dat dit gaat werken is ongeveer even groot als dat je een pijl die afgeschoten wordt recht op je gezicht, net voor je neus kan stoppen met twee platte handen.

Alleen in de film dus.
Ik bewonder soms de fantasie waar mensen mee komen.

speedo
Stamgast
Stamgast
Contacteer:

Bericht door speedo » 16 sep 2020, 15:58

Dusty schreef:
16 sep 2020, 12:43
Een héél goed idee, als je er nog een bekeuring bij wilt hebben...., voor bijvoorbeeld niet handsfree bellen.
Als later ook nog een blijkt, is makkelijk na te gaan dat jij de beller was....., van een valse melding, dan ben je natuurlijk helemaal de pineut!!!!! :oops: :oops:

Dus als jij en je vrienden/kennissen denken dat dit een 'geweldig plan' is, vooral doen als je nog meer narigheid wilt............ :? 8)
wie zegt dat het onrecht was, TS kan dat gewoon menen gezien te hebben.

Als iemand een melding doet van een spookrijder is het niet uitgesloten dat de politie niets vindt. TS zal daar dan echt geen problemen mee krijgen .
let op. ik ben het niet eens met deze handels wijze maar we moeten het ook niet groter maken dan het is.
Never change a winning team

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 16 sep 2020, 16:38

Moderatoropmerking van thijeleo
Een aantal postings van een van de reageerders verwijderd. Hou het netjes en blijft in de realiteit zonder allerlei misschien, mogelijk, zou kunnen. Dit topic is de moeite van het lezen eigenlijk niet waard.
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 16 sep 2020, 16:53

@Chribs

Als ik iemand en stopteken geef en het duurt en het duurt dan kan mij menig melding gestolen worden.
En dan ga je eerst aan de kant totdat ik je identiteit weet.

En een spookrijder is geen melding voor mij.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Ineke
Infopolitie Gast

Bericht door Ineke » 16 sep 2020, 17:51

Ik verbaas me met de anno 2020 de volgens henzelf helaas blijkbaar “stoere instelling" van bepaalde jeugd eigenlijk bijna nergens meer over maar ik zeg het toch:

Het is eigenlijk allemaal niet zo moeilijk, als je je gewoon aan de regels houdt, normale snelheden rijdt, je normaal gedrag vertoont, niet het haantje wil uithangen met pk’s die groter zijn dat je je-weet-wel (uiteindelijk sta je toch altijd voor aap), je normaal sociaal (weg)gedrag vertoont, je niet beter denkt te kunnen voelen dan mede weggebruikers, geen grote mond hebt tegen gezag, niet “hypothetisch” preventief trucjes loopt te bedenken om onder stupide, gevaarlijk en vooral gedrag wat je voor anderen een loser maakt dan is je leven een stuk gemoedelijker, rustiger en hoeven je ouders zich ook niet voor je te schamen, het bespaard je een boel stress en ben je veel meer vent dan mét dat infantiele wangedrag, ben je trots op jezelf en slaap je rustiger (en dat voelt echt prettig) en bovendien krijg je altijd een VOG en daarmee is je kans op een leuke baan groter.

Een dierbaar iemand pleegde te zeggen: hoe stoerder het blik en hoe zwaarder de voet, des te kleiner de *piep* en des te zwaarder het gemoed. 😊

Maar goed, ik ben dan ook van 1880 vóór Christus of zo toen respect net zo normaal en natuurlijk was als ademen. :wink:

Chribs
Infopolitie Gast

Bericht door Chribs » 16 sep 2020, 20:52

Ineke schreef:
16 sep 2020, 17:51
Ik verbaas me met de anno 2020 de volgens henzelf helaas blijkbaar “stoere instelling" van bepaalde jeugd eigenlijk bijna nergens meer over maar ik zeg het toch:

Het is eigenlijk allemaal niet zo moeilijk, als je je gewoon aan de regels houdt, normale snelheden rijdt, je normaal gedrag vertoont, niet het haantje wil uithangen met pk’s die groter zijn dat je je-weet-wel (uiteindelijk sta je toch altijd voor aap), je normaal sociaal (weg)gedrag vertoont, je niet beter denkt te kunnen voelen dan mede weggebruikers, geen grote mond hebt tegen gezag, niet “hypothetisch” preventief trucjes loopt te bedenken om onder stupide, gevaarlijk en vooral gedrag wat je voor anderen een loser maakt dan is je leven een stuk gemoedelijker, rustiger en hoeven je ouders zich ook niet voor je te schamen, het bespaard je een boel stress en ben je veel meer vent dan mét dat infantiele wangedrag, ben je trots op jezelf en slaap je rustiger (en dat voelt echt prettig) en bovendien krijg je altijd een VOG en daarmee is je kans op een leuke baan groter.

Een dierbaar iemand pleegde te zeggen: hoe stoerder het blik en hoe zwaarder de voet, des te kleiner de *piep* en des te zwaarder het gemoed. 😊

Maar goed, ik ben dan ook van 1880 vóór Christus of zo toen respect net zo normaal en natuurlijk was als ademen. :wink:
Is dit een grap? Heb je weer zon figuur die begint te roepen dat de mensen die een pickup rijden een kleine ****** hebben. Ik behoor niet tot die groep, maar wie ben jij om voor hun te bepalen wat ze wel en niet mogen rijden. Het zal mij niets verbazen dat u een links stemmer bent. Wat maakt u het uit hoeveel pk iemand onder de motorkap heeft, en bovendien, wat weet u er van? He-le-maal niets. Het is niet zo dat het respect er niet is, alleen door de vertrutting daalt dit inderdaad snel. Een bekeuring voor een vuurtje, tsja, daar maak je inderdaad geen vrienden mee. 99% accepteert de bekeuring, mits deze terecht is. (En ok, een vuurtje is per definitie verboden, en als u zich als agent aan deze definities houdt heeft u dus het recht om een bekeuring uit te delen. Maar naar mijn mening is een goede agent iemand die het onderscheid kan maken tussen die definitie, en een werkbare samenleving)

En wat betreft de stoere instelling, dat valt wel mee denk ik, althans, bij mij. Vraag me gewoon af of zon trucje zou kunnen werken, en omdat ik er niets over kan vinden zal de gedachtegang wel zeldzaam zijn, maar daar zijn forums als deze toch voor? Ik word plots afgewimpeld als asojeugd met veel te veel pk's (nu ik dit nog een keer schrijf denk ik weer van": man man man dat iemand dit bedacht krijgt. Dat kan ook alleen maar een vrouw zijn)

Chribs
Infopolitie Gast

Bericht door Chribs » 16 sep 2020, 20:55

Pim schreef:
16 sep 2020, 16:53
@Chribs

Als ik iemand en stopteken geef en het duurt en het duurt dan kan mij menig melding gestolen worden.
En dan ga je eerst aan de kant totdat ik je identiteit weet.

En een spookrijder is geen melding voor mij.
Het wordt steeds gekker. Ik mag hopen dat u deze reactie heeft geschreven in een vlaag van irritatie door mijn berichten? Waar ligt uw prioriteit? In de kern van het werk (het eventueel redden van levens, de ECHTE bijdrage aan de maatschappij, of het vullen van d staatskas en op uw strepen willen staan, puur omdat het kan, omdat er iemand met een kapot achterlampje rijdt)

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 16 sep 2020, 21:11

Dit lijkt me een prima afsluiting van dit topic. Bedankt voor je waardevolle bijdrage.
PDC | DICT

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 16 sep 2020, 21:35

KaaDee schreef:
16 sep 2020, 21:11
Dit lijkt me een prima afsluiting van dit topic. Bedankt voor je waardevolle bijdrage.
Moderatoropmerking van Skipperje
mee eens
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 16 sep 2020, 22:03

Moderatoropmerking van thijeleo
Aangezien Chribs geen meerwaarde in dit forum weet te brengen en alleen maar weet te trollen hebben we bij deze afscheid genomen van Chribs
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Gesloten