Agent liegt in verklaring. Wat nu?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
PeterW
Infopolitie Gast

Agent liegt in verklaring. Wat nu?

Bericht door PeterW » 15 sep 2020, 23:10

Hallo,

Ik heb een aantal weken geleden een aanvaring gehad met een agent. Hij stopte mij zonder duidelijke reden. Hierbij gaf ik hem aan dat ik mee werk maar dat ik geen antwoord geef op zijn vragen. Ik heb hem mijn papieren verstrekt. Ik heb hem niet belemmert in zijn werk. De agent opende mijn kofferbak zonder toestemming. Dit hele scenario heeft zich afgespeeld terwijl alles is gefilmd.

Thuis heb een klacht ingediend tegen deze agent. Nu is het probleem dat de agent in kwestie een totaal ander scenario heeft omschreven in zijn verklaring. Hij zegt o.a. dat hij is uitgescholden en dat hij de kofferbak nooit heeft aangeraakt. Nu is het zo dat de beelden zijn verklaring direct tegenspreken.

Het is dus duidelijk dat ik mijn gelijk kan halen. Nu is mijn vraag; Wat zijn de eventuele sancties voor een ambtenaar in functie die liegt in zijn verklaring?
Ik wil niet dat de agent ontslagen wordt. Echter, ik wil ook niet dat ik bekend sta als iemand die onwaarheden benoemt in zijn verklaring.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Re: Agent liegt in verklaring. Wat nu?

Bericht door Frans » 16 sep 2020, 00:15

De politie heeft een uitgebreide klachtenregeling. Ik mis toch nog wel een heleboel zaken aan je verhaal maar daar gaan ze je ongetwijfeld nog uitvoerig naar vragen.

Je kunt informatie over de klachtenregeling vinden via onderstaande link:

https://www.politie.nl/themas/klachtenr ... litie.html
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten