Conditie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Luca010
Infopolitie Gast

Conditie

Bericht door Luca010 » 06 sep 2020, 01:32

Goedenavond,

Ik had een vraagje over de opleiding om agent te worden.

Welke fysieke lessen (sportlessen) kan ik verwachten?
Hebben jullie ook hardloop en fitness lessen?

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Re: Conditie

Bericht door Proost » 06 sep 2020, 08:52

Hardlopen, fitness, crossfit, boksen, calisthenics en nog tig andere dingen. Daarnaast nog de politie vakken als 'aanhouding & zelfverdediging' die je ook wel als sport kan rekenen.
Tegenwoordig dien je ook de professioneel fit test te doen. Daar kun je genoeg filmpjes en voorbeelden van vinden dus dan heb je een idee.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 06 sep 2020, 09:30

Proost schreef:
06 sep 2020, 08:52
Hardlopen, fitness, crossfit, boksen, calisthenics en nog tig andere dingen
Uhhm krijg je dat tegenwoordig als les?
In mijn tijd op de politieschool werd je gewezen op je loopschoenen en internet en kreeg je te horen: zoek het uit, doe het zelf.

Conditie opbouwen(!) doe je m.i. ook het beste zelf in je eigen tempo en niet klassikaal. Klassikaal is leuk voor het onderhouden van je conditie. Bovendien wil je natuurlijk niet steeds de langzaamste van de groep zijn. Dus twijfel je over je conditie: aan de slag. Ga joggen. Doe ook intervaltraining en trappen rennen. Maak een mix van deze drie en je komt als snel goed voor de dag.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

Strauven
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Björn
Geslacht:
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door Strauven » 06 sep 2020, 10:03

Wat betreft conditie training, dat krijg je zo goed als niet. Je krijgt wat tips, maar voor de rest ben je verantwoordelijk zelf je conditie op peil te houden.. Wat betreft de toelatingstest, dat is het minimum niveau, als je dat net haalt weet je dat je nog aardig aan de bak moet.

Je zult namelijk de profit moeten doen tijdens de opleiding en die is veel pittiger. Maar over de eisen daarvoor kan je genoeg over vinden op internet.

Proost
Superlid
Superlid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 06 sep 2020, 10:12

Pim schreef:
06 sep 2020, 09:30
In mijn tijd op de politieschool werd je gewezen op je loopschoenen en internet en kreeg je te horen: zoek het uit, doe het zelf.
De PA kennende zal het programma ieder jaar vast anders zijn maar ik heb deze dingen allemaal de revue zien passeren. Dan had je bijvoorbeeld 2.5 uur AZV maar dat begon dat met (in 36 graden) en veiligheidsvest de cintelbaan 5 keer rond rennen en dan nog een uur van die joligheid.

Daarna nog een hoop oefeningen in het zwembad (oké voor het reddingszwemmen maar vooruit, het is wel sport). Je dagen zijn er in ieder geval niet mee gevuld, dat mag je zelf doen. Maar het is zeker een onderdeel. Vooral in het begin.

Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Bericht door Stefan » 06 sep 2020, 10:24

Pim schreef:
06 sep 2020, 09:30
Dat is ook mijn ervaring, 'zelluf doen'.

Mir81
Toplid
Toplid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 06 sep 2020, 15:28

Bij ons ook een groot 'doe het zelf' gehalte. Voorheen op de maandagochtend wel een uur training voor wie profit nog moet doen. Weet niet of dat nu nog is met covid 19. Verder in het eerste jaar iets van vier lessen FMV (fysiek mentale vorming), maar dat is ook weinig bijzonders. Hangt ook een beetje van de docent af. De ene zet een heel circuit uit, de ander vindt een pyramideloop al prima.

Gesloten