Reuma en ziekte van Chrone

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Zey4
Infopolitie Gast

Reuma en ziekte van Chrone

Bericht door Zey4 »

Hallo allemaal,

Ik wil heel graag bij de politie maar, heb reuma en ziekte van chron. Kan ik hierop afgewezen worden? Ik gebruik geen medicijnen die de oordeelsvermogen of concentratie beïnvloeden.

Ben benieuwd of iemand hier het antwoord op weet. :D

:thanks:

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Reuma en ziekte van Chrone

Bericht door Hilde »

Voor de agentenfunctie wordt dat beoordeeld door bij de medische keuring.
Crohn zal niet zo een beperking zijn voor de uitvoering van het werk van agent (ligt natuurlijk aan hoe zwaar je deze ziekte hebt), maar reuma wel, ik denk dan aan de bediening van het wapen.

Mocht je daar niet doorheen komen zijn er nog andere mogelijkheden.
Er zijn genoeg afdelingen waar je zelfs in een rolstoel kan werken. En dan heb ik het nog steeds over functies binnen de politie zelf (dus niet bijvoorbeeld de salarisadministratie).
Je moet dan bijvoorbeeld denken aan de afdelingen die informatie verzamelen waarop onderzoeken gestart worden of die onderzoeken ondersteunen, zoals bijvoorbeeld analisten.
Maar ook executieve functies zonder wapen, zoals bijvoorbeeld financieel of digitaal rechercheur.

Maar om terug te komen op je eerste vraag: daar gaat de medische keuring over.
Je zou werving en selectie kunnen bellen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Zey4
Infopolitie Gast

Bericht door Zey4 »

Thanks for the quick answer! Ik ben door de meeste testen heen en wacht nu op een uitnodiging voor de medische keuring. Qua sport doe ik aan; boksen, kracht en hittraining. Denk persoonlijk dat ik fit genoeg ben, maar zal voor de zekerheid even contact opnemen met werving en selectie.

Thank you!!!!!!!

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door DiNozzo »

In hoeverre ondervind je beperkingen van je aandoeningen?

Ik kan mij bij reuma voorstellen dat je beperkingen of pijn bij bewegingen hebt. Kan je wel klimmen en klauteren, kan je wel jezelf redden in een vechtpartij, verdraag je het om de hele dag met een tien kilo bepakking in de rondte te wandelen?
Mensen die door Crohn getroffen worden hebben vaak behoefte aan regelmatig eten en regelmatige tijden. Ook moeten zij soms binnen afzienbare tijd een toilet weten te vinden. Is dit op jou ook van toepassing of heb je veel lichtere symptomen?
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

Zey4
Infopolitie Gast

Bericht door Zey4 »

Beide in een hele lichte vorm. Uiteraard gebruik ik wel medicijnen, maar dit levert voor de rest geen belemmering op in mijn dagelijkse leven. Het toedienen van de medicijnen hoeft ook niet te gebeuren op een vaste dag of tijdstip.

Ik doe naast hiittraining ook aan boksen, dus ik kan zeker wel tegen een paar stootjes. Klimmen, springen, rollen, klauteren of een eindje wandelen, dat lukt mij zeer zeker ook. No problem :D Voor de rest heb ik gelukkig geen behoefte aan om regelmatig te eten of binnen afzienbare tijd gebruik te maken van de toilet. In die opzichte is het wel stabiel bij mij.

Nog steeds wachtende voor een uitnodiging voor de medische keuring..... Ze houden het wel spannend xD

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door Frans »

Een klein dingetje, de ziekte heet: de ziekte van Crohn. Het valt me op dat TS zelf nog niet 1x die naam correct heeft geschreven.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Mir81
Toplid
Toplid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Mir81 »

Nu moet ik zeggen dat ik zelf gewrichtstechnisch ook niet helemaal lekker in elkaar zit. Sport zelf veel, waaronder ook boksen en HIIT, maar merk toch een verschil tussen dat en werk/training. Tijdens sport zit ik in een omgeving waar ik zelf nog invloed kan uitoefenen op hoe ik mijn lichaam gebruik. Ik weet wat ik wel of niet kan hebben of kan doen. Daar kan je het ook aangeven als je iets wel of niet trekt, ook bij sportmaatjes. Dat werkt in de praktijk en tijdens oefeningen op de academie soms toch met even wat anders. Als iemand je door een ruimte flikkert, zullen ze niet altijd stoppen als je dat vraagt. Verkijk je niet op de fysieke belasting die erbij komt kijken.

Gesloten