Artikel 350 vernieling aangifte

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
JP3020
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Jaap
Geslacht:

Artikel 350 vernieling aangifte

Bericht door JP3020 »

Hallo allen, er is aangifte tegen mij gedaan wegens beschadiging aan een auto. De aangever meent dat ik hem agressief aangevallen heb alvorens deze schade aan te richten. Hij heeft mij juist aangevallen. Ik werd dus door hem sterk geprovoceerd. Dus dit is een leugen in zijn aangifte. Wat kan ik hier tegen doen? Ook verzwijgt hij in zijn aangifte dat hij tegen mijn voertuig heeft geschopt en zijn schade door eigen toedoen ontstaan is (hij gooide zijn autodeur tegen mijn voertuig). Nu blijkt dat hij tegen mij aangifte gedaan heeft. In zijn aangifte staat dat hij het niet zelf gezien heeft dat ik de schade aanrichtte. Hij heeft het van horen zeggen van een tweede man die zich al snel als zijn getuige opwierp en claimt gezien te hebben dat ik deze auto beschadigd heb. Ik heb sterk het vermoeden dat deze tweede man partijdig is, maar ik heb verder geen bewijs. Ik heb alleen foto's van mijn eigen schade. Is dit voldoende om mij te veroordelen? Deze getuige laat ook weg in zijn verklaring dat deze aangever bij mij schade heeft veroorzaakt. Het is een nare situatie. Hoe schatten jullie deze situatie in? Ik heb sterk het vermoeden dat de twee elkaar kennen en helpen maar ik kan dit niet bewijzen. Voor de rest zijn er geen camerabeelden of andere getuigen. Binnenkort komt het voor bij de rechter.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Artikel 350 vernieling aangifte

Bericht door maestro »

Ik mag hopen dat u een advocaat neemt, die u terdege kan bijstaan. Moet u voorkomen voor de strafrechter of de civiele rechter?

De verklaring van de aangever is op zich niet voldoende, maar als er een getuige is die de verklaring ondersteunt wordt het een ander verhaal. Hier is er slechts 1 iemand die zegt dat u de schade heeft veroorzaakt, terwijl de aangever waarschijnlijk heeft verklaard dat deze schade er eerder niet was. Maar hoe de rechter zal oordelen is moeilijk te zeggen.
U had en kunt zelf ook aangifte kunnen doen van vernieling, U heeft immers zelf schade gelden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52

Bericht door Pim »

Hij heeft mij juist aangevallen.
Ik werd dus door hem sterk geprovoceerd.

Even een kritische noot.

Als u het woord "dus" gebruikt wilt u dat iets mee bekrachtigen, aantonen.
Mijns inziens zegt u met "ik werd sterk geprovoceerd" dat u:
1. Wel iets gedaan heeft dat de schade veroorzaakte.
2. Dat u dat deed als reactie op de provocateur.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

De aangifte bevat het verhaal van de aangever dus hoe deze de situatie heeft ervaren. Het is dus moeilijk te bepalen of iemand bewust of niet bewust bepaalde informatie niet verstrekt. Je kan daar verder niets tegen doen behalve zorgen dat jou verklaring wel zo compleet mogelijk is.

Uitsluitend op basis van uw verhaal is er geen enkele inschatting te maken over de afloop van deze zaak.
In memoriam: Sean Connery "The name is Bond, James Bond".

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 47

Bericht door rai »

Aangezien de zaak voor de rechter gaat komen, betekent dit dat het onderzoek afgerond is en dossier inmiddels ter verdere afhandeling beschikbaar is.

Uit dit dossier zal het een en ander moet blijken waaruit de eventuele schuld aan een strafbaar feit moet blijken.

Daar staat ook in verwoord wat de getuige allemaal verklaard heeft etc.

Mocht u geen kennis hebben van het opvragen van dossier stukken of behandeling van de zaken voor de rechter en bepleiten wat er volgens u allemaal niet klopt, is het raadzaam een advocaat in de arm te nemen en die zal namens u de zaak behandelen voor de rechter en eventuele onvolkomenheden in het dossier te sprake brengen mochten die er zijn.

Gesloten