Stalken en stopgesprek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
MissMandy
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Mandy
Geslacht:
Contacteer:

Stalken en stopgesprek

Bericht door MissMandy » 02 aug 2020, 20:17

Ik heb een vraag, ik heb onlangs een stop gesprek gehad. Echter was ik me van geen kwaad bewust en dit kwam dan ook rauw op me dak. Ik leg de situatie even uit.

25 juni kreeg ik via instagram een eerste bericht vanuit anoniem, dit zette door op 28, 29 juni en uiteindelijk 6 juli. Heb toen me instagram en Facebook omdat ik daar een pb op kreeg off-line gegooid. Omdat de naam van de nieuwe vriendin van me ex eronder stond en 1 keer haar foto, dit bij hem aangegeven en dat het klaar moest zijn omdat ik me social media had afgesloten. Daarna ging dit door met brieven door me brievenbus en mails. Me ex bleek ook mails gehad te hebben evenals brieven. Ik ben hiervoor 2 maal op het bureau geweest en ik moest het zien als treiteren door de jaloerse vriendin van me ex.
Vorige week wou me ex alles uit de wereld helpen dus gesprek gehad (leek meer een verhoor of interventie) en gaf aan dat hij me verdenkt dat ik alles verstuur en ook me zelf dreig berichten stuur (zoals ik doe je wat of hoop dat je dood neervalt) idee dat ik niet serieus werd genomen. Terwijl ik aangaf bij me ex dat ik 3 berichten heb gehad waarvan ik echt kan bewijzen dat ik dat niet gestuurd kan hebben was of aan het werk of had mensen over de vloer waarmee wij nooit op telefoons etc zitten. Maar omdat hij bij 1 account zag dat het mailadres met een m begon en daarna allemaal sterretjes en dan Gmail.com zei hij gelijk dit komt van jou af. En zo nog meer van de rare dingen die hij uitgezocht had. Zoals een mail adres met dezelfde voor en achternaam als mezelf maar dat adres niet van mezelf is zijn er meerdere met dezelfde naam.
Nu stond vorig weekend de wijkagent voor me deur, ik was op dat moment aan het werk. Dus afgelopen woensdag hadden we de afspraak staan.
Hierin werd duidelijk dat me ex met alles bij de politie is geweest, ook de berichten die ik gehad had en niet aan hem waren gericht. Ook heeft hij een de +/- 5 smsjes en 2 mailtjes meegenomen die ik gestuurd had naar hem. De smsjes gingen over de kat die we samen toen gekocht hadden die was ziek op dat moment en hij wou op de hoogte blijven dit gedaan via de smsjes en 2 mailtjes over spullen die ik miste en bij hem lagen. Dit heeft hij als stalken neergezet. Twee weken voor het stop gesprek heb ik de laatste mail verstuurd en toen zijn mailadres en telefoonnummer verwijderd en dit ook vermeld bij hem via me zusje. Echter heeft hij me nooit maar nooit gevraagd om er mee te stoppen, na de laatste mail moest ik dit pas horen vanuit me zusje en niet hemzelf.
Nou ben ik omdat ik hem niet vertrouw erg angstig geworden om hem tegen te komen, ik fiets en rijd best wel vaak bijna langs zijn huis richting me werk en wat vrienden, en kom en kwam ik al veel op plekken waar hij ook komt net zoals voor de relatie. Omdat als ik nog 1 keer op wat voor manier contact leg met me ex word het omgezet tot een aanklacht en daar wil ik voor oppassen. Gisteren zag ik me ex lopen en moest er voorbij fietsen maar ben gestopt tot hij bijna 5 min later de hoek om was. Zodat ik me weg naar huis kon vervolgen.
Tevens kreeg ik gisteren via een site met e-cards een anonieme kaart. Hier stond in dat ik bij eenmalig contact en dat is wat ze hopen door de kaart ik opgepakt word of ze sturen vrienden op me af.

Me ex gaf aan tijdens het gesprek vorige week dat hij al bij de politie was geweest maar ze niets konden betekenen en nu in ene was er genoeg om te zorgen dat ik een stopgesprek kreeg

Ik zou graag een tip willen wat ik hiermee moet, ik word namelijk net zo erg gestalkt als me ex maar alleen ik krijg een stopgesprek? beide slachtoffer maar met me eigen mutaties werd niets gedaan omdat ik het als pesten moet zien. Dus het idee dat ik niet serieus word genomen terwijl ik door de bedreigingen in de berichten en nu bang ben om me ex tegen te komen straatvrees ontwikkel terwijl ik al in een burn-out zit kan ik dit niet erbij hebben. En al hulp hiervoor heb om eruit te komen.

Het mail adres waar ik die kaart op heb gehad is het adres die ik voor me werk gebruik en me ex weet die dan daarnaast alleen nog. Heb de kaart genegeerd, wel opgeslagen.

Zelf twijfel ik nogmaals om contact op te nemen met de wijkagent. Die kan trouwens me niet meer bellen heb door deze ellende zelfs een nieuw nummer aangevraagd vrijdag. Want wil dat me ex me zelf niet bericht om antwoorden te voorkomen.

Gr mandy.

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Re: Stalken en stopgesprek

Bericht door SWAT » 03 aug 2020, 01:56

Wat u moet doen is dus geen contact meer zoeken met uw ex. Niet over de ex gezamenlijke kat en niet over nog niet terug gekregen spulletjes. Waarom zou de nieuwe vriendin van uw ex jaloers op u moeten zijn als geen contact meer zou hebben.
Een paar berichtjes van mogelijk de vriendin van uw ex is geen stalking.
Wat uw ex mogelijk aan berichtjes van u heeft ontvangen horen we hier alleen uw kant van het verhaal.
De wijkagent gaat echt geen stopgesprek houden voor 5 niet opdringerige berichtjes.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Gesloten