auto's staan niet geparkeerd in parkeervakken maar op de openbare weg

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mikey112
Nieuw lid
Nieuw lid

auto's staan niet geparkeerd in parkeervakken maar op de openbare weg

Bericht door Mikey112 »

Hallo,

in mijn straat zijn er veel bewoners die niet parkeren in parkeervakken maar die parkeren op de openbare weg.(ondanks het feit dat er enorm veel parkeervakken zijn)
Hierdoor word de weg natuurlijk smaller en wordt het aanzienlijk moeilijker om met mijn auto weg te rijden uit een parkeervak.
Ik heb dit ook gemeld bij de gemeente maar die hebben mij verteld dat het mag omdat er niet een bordje met ''niet parkeren'' hangt.
Nu probeerde ik gister weg te rijden uit een parkeervak maar omdat ik niet achteruit heb ingeparkeerd was het heel krap en kwam ik lichtjes tegen een auto aan die op de weg geparkeerd stond.

nu is mijn vraag mag dit echt?

bij voorbaat dank!

foto:

Afbeelding

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Re: auto's staan niet geparkeerd in parkeervakken maar op de openbare weg

Bericht door zijlvaart67 »

Ja en nee.

Als het een woonerf betreft mag er alleen in de vakken gerepareerd worden. Betreft het geen woonerf dan mag er ook buiten de reguliere parkeervakken geparkeerd worden (zolang er geen andere borden staan), maar er bestaat ook een regel dat er niet 'gevaarlijk/hinderlijk' geparkeerd mag worden.

Probleem is dat wij niet vanachter een computer gaan bepalen of iemand een bon verdient..

Overigens, als ik de foto zo bekijk geeft u zelf al een prima oplossing aan; altijd achteruit inparkeren. Dit kent in mijn ogen zoveel voordelen dat dit de de norm zou moeten zijn..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Mikey112
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Mikey112 »

duidelijk antwoord, het is geen woonerf.

vind u dat de zwarte auto hier hinderlijk heeft geparkeerd?

Ik heb mijn lesje in ieder geval geleerd, altijd achteruit inparkeren! :D

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Mikey112 schreef: 02 aug 2020, 16:42 vind u dat de zwarte auto hier hinderlijk heeft geparkeerd?
Tja, als ik iemand met een grote bestelauto 23 x zie steken om uit te parkeren heb je zomaar kans dat ik er een bon onder plak, zeker als ik zie dat er meerdere parkeervakken leeg zijn.
Aan de andere kant; als ik gewoon langs zou rijden zou ik het zeker niet doen.

Met andere woorden; ik ben er zelf ook nog niet uit..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Martijngamer
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:

Bericht door Martijngamer »

Mikey112 schreef: 02 aug 2020, 16:42 Ik heb mijn lesje in ieder geval geleerd, altijd achteruit inparkeren! :D
Als tweewieler die dagelijks op moet letten op auto's die blind achteruit terug het verkeer in rijden dank ik u.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56

Bericht door Botje »

Mikey112 schreef: 02 aug 2020, 16:42 ...vind u dat de zwarte auto hier hinderlijk heeft geparkeerd?
Nee.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 34

Bericht door Mitch »

Mikey112 schreef: 02 aug 2020, 16:42
vind u dat de zwarte auto hier hinderlijk heeft geparkeerd?
Lastig te zien, maar kan me voorstellen dat als je tussen die blauwe auto en dat busje vooruit ingeparkeerd staat, het lastig is om eruit te komen.

rai
Moderator
Moderator
KMAR
Geslacht:
Leeftijd: 47

Bericht door rai »

Mikey112 schreef: 02 aug 2020, 15:32Nu probeerde ik gister weg te rijden uit een parkeervak maar omdat ik niet achteruit heb ingeparkeerd was het heel krap en kwam ik lichtjes tegen een auto aan die op de weg geparkeerd stond.

nu is mijn vraag mag dit echt?
Even een vraag uit nieuwsgierigheid, gaat het hier om een algemeen vraag of het wel of niet toegestaan is, of om de afhandeling van bovenstaande.

U gaf namelijk aan dat u de andere geparkeerde auto lichtjes geraakt had, was er hierbij schade ontstaan en heeft de tegenpartij u aansprakelijk gesteld, want in dat geval gelden er namelijk nog wat andere dingetjes.

Gesloten