Rijbewijs ingevorderd (snelheid + alcohol)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Wzzap
Infopolitie Gast

Re: Rijbewijs ingevorderd (snelheid + alcohol)

Bericht door Wzzap » 22 jul 2020, 22:59

Hoi Proost,

Klopt inderdaad. Jammer, het telt maar op. Ik neem mijn verantwoording.

Het is me inmiddels dankzij jullie fantastische hulp allemaal duidelijk. Iedereen hartelijk dank!

Laatste wat mij nog rest wat het CBR eventueel zal doen, het is mij duidelijk dat een EMA cursus zal volgen. Wat ik natuurlijk ook ga doen. Echter vraag ik mij af dat zij nog meer Cursussen zullen/kunnen opleggen? Zo ja, welke kunnen dit dan zijn? En wat kan ik hierin verwachten?

Groet,
Wzzap :thanks:

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door zijlvaart67 » 22 jul 2020, 23:14

Een snelheidsovertreding (ook recidive) van iemand die geen beginnend bestuurder is voor het CBR niet interessant als deze buiten de bebouwde kom is gepleegd (bijlage 1 van de RMRG), dus daar doet het CBR helemaal niets mee. Maatregelen rond snelheid zijn vooral bedoeld voor 'beginnende bestuurders'.

Bewust zo gedaan gok ik, want anders is het zeker niet meer te behappen met de beschikbare capaciteit.. Maar geloof me; de EMA gaat ook al genoeg pijn doen..naast het OM zelf..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

FalconWood
Infopolitie Gast

Bericht door FalconWood » 23 jul 2020, 01:16

Beste WZZAP,

Als ik jouw eerste bericht lees, de reacties daarop en vervolgens jouw ‘MEA Culpa’s’, ontstaat bij mij een beeld dat jij al een poosje een alcoholprobleem hebt. Ik zeg/schrijf deze reactie hard en direct en zeg daar geen sorry voor.

600+ ugl bereik je niet zomaar. Dan ben je een beoefend drinker. En als je daarmee in de auto stapt, dan heb je het naar haast alle waarschijnlijkheid al vaker gepresteerd om dit zo te doen. Niet voor niets gold een aantal jaren geleden dat er vanaf 585 ugl een ASP (alcoholslot) werd opgelegd. Van mensen met AUD ( alcohol use disorder) is wetenschappelijk bekend dat hun grenzen vervagen. Zie ook https://www.swov.nl/file/17278/download?token=KR6-0R3A.

Nu vraag jij wat jou te wachten staat en of iemand tips heeft. Die heb ik voor je, denk ik.
1. Wat wil jij? Ben je blij dat je tegen de lamp liep, opdat je wakker geschud bent en nu echt eindelijk iets met jouw drank probleem gaat doen?
2. Of is het nu een paar dagen na jouw kater en zou je het liefst zoveel mogelijk onder alle ellende uit komen?

Als 1, dan adviseer ik je met klem om eens het boek van Olivier Ameisen te lezen. En op basis daarvan jouw eigen balans op te maken. En actie te ondernemen.
Als 2. dan zou ik je adviseren om een goede advocaat in te schakelen, zoals b.v. Alwin Maarsingh in Deventer. Geloof me, hij is goed (maar niet goedkoop).

Dan nog optie 3: Doe beide. Je schrijft dat je een jongen bent van 29.
Welnu, ik ben 54. Ik liep ruim 8 jaar geleden tegen mijn lamp. Ik las pas 8 jaar geleden over Ameisen. Maar ik kan met trots zeggen dat ik genezen ben. En ik gun jou hetzelfde.

Ik zie uit naar jouw reactie op mijn post en wens je wijsheid toe.
Ben tevens bereikbaar op fnwd222 at yahoo.com

Gr. Falcon Wood.

Gesloten