Aso gedrag op de weg...

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
oud lid van forum
Infopolitie Gast

Aso gedrag op de weg...

Bericht door oud lid van forum » 20 jun 2020, 08:40

Ik had mij al jaren geleden geregistreerd op dit forum maar nu kan ik mij niet meer inloggen met m’n oude gebruikersnaam. Dus dan maar opnieuw geregistreerd!

Beste leden,

Een maandje geleden ben ik gaan wandelen bij Herkenbosch (Limburg).
Na zo’n 6,5 uur gelopen te hebben ging ik huiswaarts, maar ter hoogte van Koningsbosch kleefde er heel plots een busje in mijn achterbumper. Het was een -aan zijn gedrag te zien- agressieve man die alleen maar wilde provoceren. Plots toen we een rotonde over waren -het was Duits gebied- trok ik op naar 100, maar meneer reed naast mij om in te halen. Er kwam een tegenligger maar hij wilde absoluut langs en sneed mij abrupt de weg af, centimeters anders had hij mij van de weg gedrukt. Verderop maakte hij een gebaar met zijn wijsvinger dat hij/ik van de route/weg af moest gaan, maar ik deed net of ik hem niet zag en keek extra opzij. Hij bleef maar wijzen...

Een paar honderd meter van onze woonplaats af stonden wij voor een stoplicht maar ik ging linksaf om hem te mijden. Hij reed rechtdoor en hing met z’n hoofd zo ver uit zijn raam -wat ik nog nooit eerder heb gezien- en was maar het roepen/schelden.

Gisteren kwam ik deze man toevallig weer tegen op een rotonde bij onze woonplaats, ik ken de wagen/kenteken (ik heb een kentekenfiemel) en hij misschien ook. Maar toch kon meneer het niet laten om te kleven. Hij kwam van links en moest rechtdoor, ik wist dat, dus reed ik ook -voor mij- rechtdoor, dus een andere weg.

Ik was -en ben nog steeds- dat ik deze man IETS aan wil doen. Ik ben normaal geen agressieve/gewelddadige persoon, ik doe niemand kwaad, maar hij..... ik ben -heel- pissig op hem!!!

Wat moet/kan ik doen? Hij woont bij mij in de buurt!
Ik wil het liefste naar de politie gaan met: mishandeling met voor bedachte rade... (datgene wat hij mij wilt aandoen)
Hij is agressief, praten helpt absoluut niet bij hem (je moest zijn gedrag eens zien!)

Hierbij denk ik, als de politie mij niet -op voorzorg- wilt helpen heb ik (en ook hij) een probleem. Ik weet heel zeker als hij mij iets aandoet, dat ik dingen ga doen die helemaal niet door de beugel gaan.
Maar de politie onderneemt -nooit- geen actie voordat er iets gebeurd is. Dat vind ik zó komisch aan politie. Kijk maar naar een kruispunt... eerst een paar doden laten vallen eer er een rotonde/stoplicht komt.

Bedankt voor het lezen en voor de reactie.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Re: Aso gedrag op de weg...

Bericht door taxikemperman » 20 jun 2020, 09:08

oud lid van forum schreef:
20 jun 2020, 08:40
Ik had mij al jaren geleden geregistreerd op dit forum maar nu kan ik mij niet meer inloggen met m’n oude gebruikersnaam. Dus dan maar opnieuw geregistreerd!
U heeft ook contact gezocht met de moddereters :D om te kijken of uw account opnieuw geactiveerd kon worden?
Wat was uw oude gebruikersnaam?

Plots toen we een rotonde over waren -het was Duits gebied- trok ik op naar 100, maar meneer reed naast mij om in te halen. Er kwam een tegenligger maar hij wilde absoluut langs en sneed mij abrupt de weg af, centimeters anders had hij mij van de weg gedrukt. Verderop maakte hij een gebaar met zijn wijsvinger dat hij/ik van de route/weg af moest gaan, maar ik deed net of ik hem niet zag en keek extra opzij. Hij bleef maar wijzen...
Wat ik hier lees, is dat meneer u aan het inhalen was en dat u gas bij gaf. Ik zou ook niet blij zijn als diegene die ik inhaal, plots gas bij geeft zodat ik langer aan het inhalen ben.

Ik was -en ben nog steeds- dat ik deze man IETS aan wil doen. Ik ben normaal geen agressieve/gewelddadige persoon, ik doe niemand kwaad, maar hij..... ik ben -heel- pissig op hem!!!
U wilt hem iets aan doen? En na 6 maanden bent u nog steeds pissig op hem? Get a life. Zet het aan de kant. U bent zich nu alleen zelf aan het opfokken en dan gaat het escaleren.

Wat moet/kan ik doen? Hij woont bij mij in de buurt!
Ik wil het liefste naar de politie gaan met: mishandeling met voor bedachte rade... (datgene wat hij mij wilt aandoen)
Mishandeling met voorbedachte rade?
Er is nog niets gebeurt, dus hoe wilt u daar aangifte van doen?

Hij is agressief, praten helpt absoluut niet bij hem (je moest zijn gedrag eens zien!)
U kent hem? Of baseert u dat op dat ene moment met inhalen.

Hierbij denk ik, als de politie mij niet -op voorzorg- wilt helpen heb ik (en ook hij) een probleem. Ik weet heel zeker als hij mij iets aandoet, dat ik dingen ga doen die helemaal niet door de beugel gaan.
Als u die man verder helemaal niet kent, dan heeft u alle kans dat hij allang dat akkefietje van 6 maanden geleden vergeten is.
Waarom zou hij u iets willen aan doen?
De politie zal u niet uit voorzorg helpen. Zij konden alleen 6 maanden geleden als u toen naar de politie was gegaan eventueel een registratie maken van gevaarlijk rijgedrag, maar ik twijfel of ze dat zouden doen aangezien u zelf zoals u schreef gas bij gaf.

Maar de politie onderneemt -nooit- geen actie voordat er iets gebeurd is. Dat vind ik zó komisch aan politie. Kijk maar naar een kruispunt... eerst een paar doden laten vallen eer er een rotonde/stoplicht komt.
U weet toch dat de politie hier totaal niets mee te maken heeft?
Dat is politiek. U moet daarvoor bij de wegbeheerder zijn

Het enige advies wat ik u kan geven is: als u hem weer ziet, doe dan niets of zet even uw auto aan de kant om hem uit zicht te laten verdwijnen. Dat scheelt u dan een hoop stress en problemen.
Koop een dashboardcamera. Dan heeft u de volgende keer bewijs en kunt u na een akkefietje de beelden laten zien op het politiebureau. U staat dan heel wat sterker.

Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Bericht door Stefan » 20 jun 2020, 09:42

Ik vind het op z`n minst opvallend dat je eindigt met hoe komisch je de politie vindt. Je weet wel dat je op een politie post waar voornamelijk politieagenten gaan reageren? Wat verwacht je met zo`n houding ?

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 20 jun 2020, 09:54

Een dashcam is een goede oplossing. Als u deze had gehad, had het wellicht consequenties gehad voor het rijbewijs van de andere betrokkene. Verder is een melding maken bij de politie altijd raadzaam van dit soort gedrag. Omdat u het zelf heeft gezien en niet de politie kunnen daar geen directe gevolgen aan gehangen worden.
Verder vind ik het te kort door de bocht hoe u redeneert over verkeersonveilige situaties en dat de politie pas iets doet als er doden vallen. De politie is niet verantwoordelijk voor de inrichting van de weg maar de beheerder (gemeente, provincie of rijk). En handhavend optreden kan inderdaad alleen als er een overtreding plaatsgevonden heeft. Zou mooi zijn anders...

Houd in ieder geval in uw achterhoofd dat de oorzaak voor een dergelijke agressief en gevaarlijk verkeersgedrag begonnen is voordat de andere betrokkene in de auto stapte. Dat lag niet zuiver aan jullie akkefietje.

Mitch
Superlid
Superlid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Mitch » 20 jun 2020, 10:18

Stél nou dat die man zich ook kapot ergert aan jou en hij belt de politie. Wat zou de politie dan tegen jou moeten doen?

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door Botje » 20 jun 2020, 10:45

@taxikemperman TS verhoogt zijn snelheid niet terwijl hij wordt ingehaald maar TS trekt op na een rotonde en houdt de normale snelheid aan. Dat dit wellicht niet de meest gelukkige actie is ben ik met je eens. Soms moet je immers geven en nemen in het verkeer en dit was een moment geweest om te geven. Ruimte geven. Je hebt een vervelend iemand achter je en als je wat ruimte geeft ben je die kwijt en kun je als happy driver verder. Is ook veel beter voor je hart.

Aangezien een en ander heeft plaatsgevonden op wat door ons hier de 'internationale weg' wordt genoemd is de Nederlandse politie geen partij. Dat was heel vroeger wel zo maar deze weg is toch al heel lang helemaal terug naar Duitsland dat rap besloten heeft zo ongeveer elke kilometer een rotonde aan te leggen om de snelheid eruit te halen. TS moet dus bij de collega's van de Polizei zijn voor het incident tijdens het inhalen.

Van mishandeling met voorbedachte rade kan sprake zijn als je al mishandeld bent. Dat is nu niet het geval dus daar kun je ook geen melding van doen. De politie gaat ook niet aan de deur om tegen deze meneer te zeggen dat hij zich moet gedragen. Daar hebben we helaas niet genoeg personeel voor. Mocht je hem over een tijdje weer tegenkomen, gedraag je als een voorbeeldig iemand en laat je niet uit de tent lokken. Probeer hem te filmen als hij over de schreef gaat. Daar kun je misschien wel wat mee.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 20 jun 2020, 10:48

taxikemperman schreef:U heeft ook contact gezocht met de moddereters
Ik lust geen modder... :D
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

speedo
Stamgast
Stamgast
Contacteer:

Bericht door speedo » 20 jun 2020, 12:38

thijeleo schreef:
20 jun 2020, 10:48
taxikemperman schreef:U heeft ook contact gezocht met de moddereters
Ik lust geen modder... :D
dan hebben we alleen nog de aardappeleters voor u.
Never change a winning team

fieldmaster
Nieuw lid
Nieuw lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door fieldmaster » 20 jun 2020, 13:12

Moderator/beheerder
Ik ben een oud lid en mijn account moet dus non-actief zijn geworden, ik wist dat niet vandaar dat ik mij opnieuw registreerde. Onder dezelfde naam...

Sorry als het er ‘rommelig’ uitziet.

Ik heb even -bijna- alle berichten bij elkaar geplakt:
Wat ik hier lees, is dat meneer u aan het inhalen was en dat u gas bij gaf. Ik zou ook niet blij zijn als diegene die ik inhaal, plots gas bij geeft zodat ik langer aan het inhalen ben.
Óók even een regeltje eerder meepakken? Daar staat:

maar ter hoogte van Koningsbosch kleefde er heel plots een busje in mijn achterbumper.
U wilt hem iets aan doen? En na 6 maanden bent u nog steeds pissig op hem? Get a life. Zet het aan de kant. U bent zich nu alleen zelf aan het opfokken en dan gaat het escaleren.
Inmiddels ben ik weer gekalmeerd hoor, maar toch als ik hem zie denk ik: Stop niet voor mij...
U kent hem? Of baseert u dat op dat ene moment met inhalen.
Nee, ik ken hem absoluut niet! Dat is net het mooie eraan. Zijn gedrag, kleven tot op -ongeveer- 30cm, in ieder geval zó kort. (Ook heb ik mensen kennis, al denken jullie: maar niet zoveel. Maar toch nèt genoeg, qua uiterlijk/gedrag, armen en benen zwaaien.
Als u die man verder helemaal niet kent, dan heeft u alle kans dat hij allang dat akkefietje van 6 maanden geleden vergeten is.
Waarom zou hij u iets willen aan doen?
Zoals gezegd, ben hem gisteren nog tegen gekomen op de rotonde, hij kleefde weer ‘lekker’. Dat noemt men gedrag, iets wat je er niet meer uit krijgt. Noem het maar ingebakken. Hoe vaak dat de politie een klever oppakt? En vaak eenzelfde persoon.
Ik vind het op z`n minst opvallend dat je eindigt met hoe komisch je de politie vindt. Je weet wel dat je op een politie post waar voornamelijk politieagenten gaan reageren? Wat verwacht je met zo`n houding
Oh, een echte kenner?
En hoe vaak ben jezelf al op het bureau geweest?

Als je voor een aanrijding gaat.... “vult u aub even het schadeformulier in”
Ga je voor een aanrijding... “zijn er gewonden? Nee! Dan vul weer het schadeformulier in”
Bel je voor iets ergers.... “alle agenten zijn bezet!”
(Te weinig agenten op straat en ze krijgen te weinig betaald)

Ongeluk ergens gebeurd... (5 politieauto’s aanwezig. Dat zie je vaker. Weet je wat dàt kost) en vraag ik maar ene keer om ‘hulp’.

Heb het vaker gehoord, en vaker is het ook zó.
Een dashcam is een goede oplossing. Als u deze had gehad, had het wellicht consequenties gehad voor het rijbewijs van de andere betrokkene.
Dat ben ik al maanden van plan... (hij moet er komen, maar welke... ik ben een kieskeurige)
Houd in ieder geval in uw achterhoofd dat de oorzaak voor een dergelijke agressief en gevaarlijk verkeersgedrag begonnen is voordat de andere betrokkene in de auto stapte. Dat lag niet zuiver aan jullie akkefietje.
Zó is dat...
Was ie maar zo ‘rustig’ als mij.
Zal zo’n aso dat doen? Ik denk dat zo iemand zich voor het geringste ergert.
Zo iemand moet/mag ik therapie gaan, dan wordt het heel rustig op de weg.
Het begint bij bumperkleven van die man.
Van mishandeling met voorbedachte rade kan sprake zijn als je al mishandeld bent.
Klopt, zo is dat. Was een verkeerd woorden gebruik van mij.
Dat is nu niet het geval dus daar kun je ook geen melding van doen. De politie gaat ook niet aan de deur om tegen deze meneer te zeggen dat hij zich moet gedragen. Daar hebben we helaas niet genoeg personeel voor.
Klopt ook volkomen...
Eerst in elkaar laten meppen, dan pas naar de politie gaan en met een open gezicht rondlopen.

Dat is de volgorde/procedure....
(Vind ik cool!!!)
Moderatoropmerking van thijeleo
Posting iets overzichtelijker gemaakt met behulp van quotes en een je oude gebruikersnaam is ooit al verwijderd bij gebrek aan activiteit.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 20 jun 2020, 14:53

even een kort antwoord. Als de politie niet zelf verkeerde gedragingen in het verkeer waarneemt, kan de politie niets doen. De politie zal dus gedragingen zelf moeten constateren. Aangifte doen van een verkeersovertreding kan wel, maar zal de zaak niet oplossen. De wet zit nu eenmaal zo in elkaar.

Een dashcam kan een hulpmiddel zijn om aan de politie laten zien wat er is gebeurd, maar bekeuren op grond van dashcambeelden is niet mogelijk.
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 20 jun 2020, 15:52

thijeleo schreef:
20 jun 2020, 14:53
Een dashcam kan een hulpmiddel zijn om aan de politie laten zien wat er is gebeurd, maar bekeuren op grond van dashcambeelden is niet mogelijk.
Bekeuren kan niet. Rijbewijs invorderen wel.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 20 jun 2020, 16:00

Proost schreef:
20 jun 2020, 15:52
Bekeuren kan niet. Rijbewijs invorderen wel.
Dan moet ie wel wat meer doen dan "boos kijken" en alles wat ik verder lees is... dubieus, op zijn minst. Een inhaalactie waarbij TS zelf gas geeft en waarbij betrokkene vervolgens boos wordt, e.e.a. gebeurd dan nog in Duitsland zoals ik begrijp, 6 maanden geleden.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Proost
Gewaardeerd lid
Gewaardeerd lid
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Proost » 20 jun 2020, 16:18

fieldmaster schreef:
20 jun 2020, 13:12
Ga je voor een aanrijding... “zijn er gewonden? Nee! Dan vul weer het schadeformulier in”

Ongeluk ergens gebeurd... (5 politieauto’s aanwezig. Dat zie je vaker. Weet je wat dàt kost) en vraag ik maar ene keer om ‘hulp’.

Ik vind deze reactie toch echt iets te ongenuanceerd. Nog steeds denken (te) veel mensen dat ze de politie moeten bellen voor een simpele materiële aanrijding. Die worden gelukkig vaak afgevangen door het RSC maar hier hoeft niemand de politie voor te bellen als de twee partijen elkaar niet te lijf gaan. "vul maar een schadeformulier in" vind ik dan ook een prima antwoord.

Zie je vijf politieauto's bij een aanrijding staan? Ja dat kan. Kan om uiteenlopende redenen zijn: Incident management is van toepassing omdat het een provinciale of rijksweg is, er is sprake van zwaar letsel waar we onderzoek naar moeten doen, er is sprake van een misdrijf... Wat jij ziet is perspectief en niet de waarheid (aldus een oud Romeins gezegde)
fieldmaster schreef:
Een dashcam is een goede oplossing. Als u deze had gehad, had het wellicht consequenties gehad voor het rijbewijs van de andere betrokkene.
Dat ben ik al maanden van plan... (hij moet er komen, maar welke... ik ben een kieskeurige)
Als je er écht een had gewild was die er allang geweest. Als je een avondje goed onderzoek doet op internet heb je zo een goede aangeschaft voor een paar tientjes. Was dit hele topic ook niet nodig geweest.
Frans schreef:
20 jun 2020, 16:00
Dan moet ie wel wat meer doen dan "boos kijken" en alles wat ik verder lees is... dubieus, op zijn minst.
Spreekt voor zich. Ik geef ook alleen maar aan dat het mogelijk is. Paar maanden terug nog gedaan. Voor mij ook voor het eerst dus had er even achteraan gebeld of alles overeind was gebleven na het verweer van de betrokkene. Ging prima.

Stefan
Superlid
Superlid
Agent
Contacteer:

Bericht door Stefan » 21 jun 2020, 00:11

fieldmaster schreef:
Ik vind het op z`n minst opvallend dat je eindigt met hoe komisch je de politie vindt. Je weet wel dat je op een politie post waar voornamelijk politieagenten gaan reageren? Wat verwacht je met zo`n houding
Oh, een echte kenner?
En hoe vaak ben jezelf al op het bureau geweest?

Uhm... ik weet niet zo goed hoe ik hier dan op moet reageren. Een echte kenner? Nou, zo lang werk ik nog niet voor de baas maar het aantal aanrijdingen waar ik bij ben geweest kan ik niet meer tellen. Ik ben ook vrij vaak op een politiebureau te vinden. Los daarvan mis je mijn punt, je houding is typisch iets waar de mate van aangeboden 'hulp' inderdaad door wordt bepaald. Wij (dus politieagenten) zijn ook maar mensen en reageren net zo goed op wat je zegt/schrijft.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 21 jun 2020, 02:04

Dus TS ziet dat er een auto achter hem rijdt die bumperkleeft.
Hij ziet ook dat de bestuurder agressief is en uit is op ruzie.
Dan is TS en rotonde over een ineens rijdt die auto naar hem terwijl hij heel toevallig versnelde.

Al die waarneming die eraan vooraf gingen maar niet weten dat je wordt ingehaald?
Ik geloof er geen snars van.

Dan ziet TS een tegenligger.
Nog zo'n waarneming.
Maar geen verstandsreactie om een ontwijkende actie in te zetten. Want IK doe niks verkeerds.

De hele wereld is fout maar ik doe niks verkeerd.
Die bumperklevers is fout
De politie is fout. Werkt niet. Helpt niet "op voorzorg" om die nare bumperklever te laten verdwijnen. Staat met te veel voertuigen bij een aanrijding.
De moderators zijn fout. TS zijn account was weg.
De gemeente (die geen verkeerslichten plaats) is fout.

Ik zou zeggen veel succes .mocht je die man tegen komen.
En voor de toekomst: Wie goed doet, goed ontmoet.
Kijk eens in de spiegel. En bevalt dat?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Gesloten