Wiet auto rijden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Dk007
Infopolitie Gast

Wiet auto rijden

Bericht door Dk007 » 26 mei 2020, 23:33

Hallo,

Tijdens auto rijden ging ik wiet roken en daardoor ben ik gepakt door de politie. Heeft dit gevolgen voor mijn beveiligingspas? Het is eerste keer gebeurd.

Alvast bedankt!

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Re: Wiet auto rijden

Bericht door KaaDee » 26 mei 2020, 23:47

Dk007 schreef:
26 mei 2020, 23:33
Het is eerste keer gebeurd.
Nee, het is de eerste keer dat je bent "gepakt". Ik denk dat niemand hier gelooft dat je direct bij de eerste keer rijden over invloed bent standgehouden

Als uit onderzoek is gebleken dat jij reed onder invloed, kan je hiervoor strafrechtelijk worden vervolgd. De gevolgen hiervan kun je vervolgens vinden op onderstaande website.

http://www.justis.nl
PDC | DICT

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door SWAT » 27 mei 2020, 00:38

Ik durf gevolgen voor uw beveiligerspas niet zonder meer uit te sluiten.

Een en ander staat en valt wel met de vraag of u wordt vervolgd voor het rijden onder invloed van drugs of niet.
Als u nooit wiet heeft gerookt, dit de eerste keer was en er ook geen invloed was op uw rijgedrag dan zal de hoeveelheid THC in uw bloed niet hoog genoeg zijn voor strafrechtelijke vervolging. Als door het roken van uw eerste joint uw rijgedrag daadwerkelijk werd beïnvloed. U reed bijvoorbeeld zwalkend over de weg dan zou u ondanks het te lage THC gehalte in uw bloed wel vervolgd kunnen worden.

Rookt u meerdere joints per dag en was dit de eerste van die dag dan is de kans groot dat het THC gehalte in uw bloed wel te hoog is en dat strafrechtelijke vervolging het gevolg is.

Een strafrechtelijke vervolging voor een misdrijf kan gevolgen hebben voor u beveiligerspas.

De vraag die ook gesteld kan worden hoe het gebruik van drugs in verhouding staat tot het werken als beveiliger.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 27 mei 2020, 01:27

En moet TS bij een nieuwe werkgever gaan werken (of voor een bijzondere opdrachtgever die een intake houdt) en wordt TS ooit de vraag gesteld: "Bent u wel eens met politie of justitie in aanraking geweest" heeft hij 2 kansen:

1.Gokken en liegen,
2. De waarheid spreken.

Neemt hij de gok maar komt het uit heeft hij een heel groot probleem. Net als wanneer hij de waarheid spreekt.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Yizu
Lid
Lid
Roepnaam: Yizu
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Yizu » 27 mei 2020, 09:14

Ik denk dat iedereen wel eens 'met de politie en/of justitie in aanraking is geweest'.

Zodra onderworpen word aan een alcoholcontrole kom je al in aanraking met de politie. Hij hoeft hierover dus niet te liegen.

Mitch
Superlid
Superlid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Mitch » 27 mei 2020, 09:42

Ja en ik keek laatst 'voor de rechter' op RTL 5...

Als TS is gepakt voor rijden onder invloed is dat, meestal, naar aanleiding van een speekseltest. Dan is zeker geen rijgedrag of pmt kenmerken nodig. Hoewel de geur al genoeg zegt...

Als er geen speekseltest is uitgevoerd dan is het op waarneming en gedrag gebaseerd.

Uiteindelijk weet je pas wat er kan gebeuren na de bloeduitslag en dat duurt een paar weken

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 27 mei 2020, 09:47

Yizu schreef:
27 mei 2020, 09:14
Ik denk dat iedereen wel eens 'met de politie en/of justitie in aanraking is geweest'.

Zodra onderworpen word aan een alcoholcontrole kom je al in aanraking met de politie. Hij hoeft hierover dus niet te liegen.
Maar het gemiddelde formulier laat het niet bij die ene vraag en dus kom je niet weg met "Oh, ik dacht dat je een alcoholcontrole bedoelde"...

Vraag 1: Bent u wel eens met politie of justitie in aanraking geweest?
Vraag 2: Zo ja, licht dit hieronder toe

Maar goed, als je onder invloed gaat rijden, heb je vast ook geen probleem met liegen tegen je (toekomstig) werkgever...
PDC | DICT

Yizu
Lid
Lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Yizu » 27 mei 2020, 10:03

Ik heb zo'n formulier naar mijn weten nooit hoeven in vullen dus ik ging af op het bericht van Pim wat betreft de vraagstelling.

Maar wat is onder invloed rijden? In NL betreft het getal wat, naar mijn mening, een gemiddelde betreft. Iedereen reageert anders op alcohol. De ene kan niet meer functioneren na 2 biertjes en de andere pas na 15 baco's.

Naar mijn mening zou iedereen die ook maar met 1 slok alcohol en op achter het stuur zit direct voor 6 maanden zijn rijbewijs moet inleveren. Geen clementie omdat hij het rijbewijs nodig heeft voor zijn werk. Alcohol in het verkeer vindt ik een no go.

Wiet roken, spuiten, slikken ect valt hier ook onder.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Frans » 27 mei 2020, 10:15

KaaDee schreef:
27 mei 2020, 09:47
  1. Ja
    1. Yvonne - 06-113422678
    2. Nicole - 06- 116521985
    3. Carolien - 06...
😱
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Yizu
Lid
Lid
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Yizu » 27 mei 2020, 10:26

Frans schreef:
27 mei 2020, 10:15
KaaDee schreef:
27 mei 2020, 09:47
  1. Ja
    1. Yvonne - 06-113422678
    2. Nicole - 06- 116521985
    3. Carolien - 06...
😱
:lol:

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door Botje » 27 mei 2020, 10:43

Yizu schreef:
27 mei 2020, 10:03
Ik heb zo'n formulier naar mijn weten nooit hoeven in vullen dus ik ging af op het bericht van Pim wat betreft de vraagstelling.
Bij elk aanvraagformulier van een verzekering moet je die vraag al beantwoorden. Of je dit naar eer en geweten beantwoord hebt wordt as interessant wanneer je een claim neerlegt bij die verzekering. Dan gaan ze namelijk pas kijken of je eerlijk antwoord hebt gegeven. Blijkt dat je gelogen hebt en wel met politie/justitie in aanraking bent geweest dan wordt op de eerste plaats je claim geweigerd (of het al betaalde geld teruggevorderd), op de tweede plaats wordt de verzekering beeindigd en als laatste wordt je opgenomen in de CIS-registratie waardoor je de komende 8 jaar geen reguliere verzekering kunt afsluiten.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Martijngamer
Lid
Lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Martijngamer » 27 mei 2020, 11:10

Yizu schreef:
27 mei 2020, 09:14
Volgens mij gaat die vraag over misdrijven, niet overtredingen.
Ik weet niet of "iedereen" wel eens misdrijven gepleegd heeft.

Gesloten