Kinderen spelen op een garage plein verboden voor onbevoegde

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Willynl
Infopolitie Gast

Kinderen spelen op een garage plein verboden voor onbevoegde

Bericht door Willynl » 27 apr 2020, 13:06

Kinderen voetballen fietsen gewoon rond en steken gewoon de straat over zonder te kijken. Spelen op de garage plein waar regal matig een auto op rijdt. Op het moment is het corvic19 crisis rijden niet veel auto,s bij ons de straat in of de garage plein maar laatst ging het all verkeert, bijna kind stak gewoon de straat over zonder te kijken. Me moeder had de ouders aangesproken dat kinderen nie mogen spelen want er staat een borjde voor onbevoegden. Me moeder werdt gewoon bedrijgt.

We hebben politie gebeld. Meedere keren gebelt die komen wel als ze nie druk hebben, er zijn belangerijke dingen op het moment, maar we hebben ook de wijk agent gemailt kregen we als antwoord terug dat ze all keer lang geweest is. Dat is gewoon gelogen. Wij wonen presies op de hoek van de garage plein we zien presies wie er op komt van 2 tot 5 uur tot savonds wordt er gewoon gespeeld verall in het weekend en met mooi weer.

Me moeder ik zitten gewoon klaar dat een kind onder de auto komt drek en dat duurt echt nie lang meer. Ze steken gewoon de straat over zonder te kijke, wedstrijdje fietse achter elkaar aan dan hebben we niet eens overlast voetballen op de garage plein tegen duren schieten.

Ik bel van de week nog een keer de politie op dat dit echt verkeerd afloopt hebbe jullie advies hier op?
Moderatoropmerking van Frans
Tekst enigszins leesbaar gemaakt met wat leestekens

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Kinderen spelen op een garage plein verboden voor onbevoegde

Bericht door Pim » 27 apr 2020, 13:41

U heeft goed gehandeld.
De ouders zijn gewaarschuwd.
Als die niet handelen, tja.
We hebben politie gebeld. Meedere keren gebelt die komen wel als ze nie druk hebben, er zijn belangerijke dingen op het moment, maar we hebben ook de wijk agent gemailt kregen we als antwoord terug dat ze all keer lang geweest is. Dat is gewoon gelogen.
Waarom zou de wijkagent liegen.
Ik zie mijn postbode zelden maar krijg toch bijna elke dag post. Rarara.

Van een bedreiging kunt u aangifte doen.
Om te weten of iets een bedreiging is (in juridische termen) moeten we weten wat er precies(!) werd gezegd.
Wat werd er gezegd om te bedreigen?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 27 apr 2020, 16:17

De toon maakt meestal de muziek. Ik weet dus niet hoe uw moeder de ouders heeft aangesproken. Op de ene manier zal ik eerder een terechtwijzing accepteren dan op een andere manier. Dan gaan bij mij ook de stekels overeind staan en ook al heeft de persoon gelijk, deze zal het op dat moment niet van mij krijgen.
Een garageplein. Ik ga dan uit van een hofje waar allemaal garages aanliggen en verder niets. Wat is er mooier voor de kinderen om daar te spelen? Juist daar zullen ze minder kans hebben op een aanrijding.
U kunt precies zien wie er langs komt. Ik zal maar niet zeggen hoe dat bij mij overkomt, maar dat klinkt alsof u de hele dag puur en alleen achter het raam zit en de boel in de gaten houdt. Als u ziek of gehandicapt bent, dan kan ik me dat voorstellen, maar als u gezond bent, dan zou ik het ook niet prettig vinden dat iemand continu alles in de gaten houdt.
En waar bij mij de rode vlag omhoog gaat, dat is het woordje overlast door voetballen. Ja dat is irritant op een gegeven moment, maar ook dat is op te lossen door op een normale, vriendelijke manier met de kinderen in gesprek te gaan en te vertellen dat het een irritant geluid is na een bepaalde tijd. Als u roept dat ze moeten opdonderen met de bal, dan zullen ze juist doorgaan

Yizu
Lid
Lid
Roepnaam: Yizu
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Yizu » 27 apr 2020, 18:43

Allemaal heel leuk en aardig maar ik zou het ook niet fijn vinden als ze gaan voetballen op en garageplein waar mijn auto geparkeerd staat. Op het moment dat er een deuk in wordt geschopt zijn ze allemaal gevlogen en zit jij met de rekening.

Voetballen kunnen ze ook op elk willekeurig grasveld. Ik zou zelf zeggen dat de ouders hiervoor meer verantwoordelijkheid mogen nemen. Nu heb ik dochters die niet van voetballen houden dus heb ik hiervan geen last gehad. Ik heb vroeger heel veel gevoetbald maar nooit op de straat waar auto’s geparkeerd stonden.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 27 apr 2020, 19:04

Op iedere straat wordt gevoetbald... tenminste wel in de wijken waar ik kom..
leuk hoor, voetballen op een grasveld, maar die heb je niet midden in de stad...
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 55
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 27 apr 2020, 20:08

Yizu schreef:
27 apr 2020, 18:43
Allemaal heel leuk en aardig maar ik zou het ook niet fijn vinden als ze gaan voetballen op en garageplein waar mijn auto geparkeerd staat. Op het moment dat er een deuk in wordt geschopt zijn ze allemaal gevlogen en zit jij met de rekening.

Voetballen kunnen ze ook op elk willekeurig grasveld. Ik zou zelf zeggen dat de ouders hiervoor meer verantwoordelijkheid mogen nemen. Nu heb ik dochters die niet van voetballen houden dus heb ik hiervan geen last gehad. Ik heb vroeger heel veel gevoetbald maar nooit op de straat waar auto’s geparkeerd stonden.
Zoals ik zei: Ik ga uit bij een garageplein dat de auto's daar in een garage geplaatst worden. Er kan dan geen deuk geschopt worden.
En niet in iedere buurt is een groot grasveld

Yizu
Lid
Lid
Roepnaam: Yizu
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Yizu » 27 apr 2020, 23:29

Waar ik kom word niet op de weg gevoetbald. Volgens mij is er altijd wel een veiligere plek om te voetballen dan een weg. Waar een wil is is ook een weg.

Mir81
Toplid
Toplid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 39
Contacteer:

Bericht door Mir81 » 28 apr 2020, 13:17

Of is een grasveld weg. Waar ik woon, is in de nabije omgeving toch echt geen grasveld te bekennen. Kinderen kunnen hier, gelet op de inrichting van de wijk, niet anders dan op straat spelen.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 28 apr 2020, 14:15

In sommige buurten is gewoon geen speelplek en wordt er op straat gevoetbald of waar het anderszins kan. Altijd al zo geweest, ook dat het gevaarijke situaties oplevert. Snelheid dood.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Gesloten