Inzage politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Zondag
Infopolitie Gast

Inzage politie

Bericht door Zondag »

Goede middag allen,

Een tijdje geleden heb ik om inzage gevraagd bij de politie wat ze voor informatie over mij hebben/gebruiken.
Het werd goed gekeurd en kreeg netjes thuis een brief met een aantal zaken erop, alleen zaaknummers en wat voor soort delict/mutatie, maar verder geen inhoudelijke teksten.
Als ik dit wel wilde lezen mocht ik een afspraak maken endat heb ik dan ook gedaan.
Ik ben het wezen bekijken op het hoofdbureau in Den haag.
Word deze informatie nou uit BVH gehaald?
Of word nou alles via BVI-IB gedaan of staan deze nou gekoppeld met elkaar?

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61

Re: Inzage politie

Bericht door Skipperje »

Zondag schreef: 08 mar 2020, 13:48 Ik ben het wezen bekijken op het hoofdbureau in Den haag.
Word deze informatie nou uit BVH gehaald?
Of word nou alles via BVI-IB gedaan of staan deze nou gekoppeld met elkaar?
Vooropgesteld dat ik het antwoord niet weet. Wel stel ik mij de vraag waarom je dat niet meteen daar hebt gevraagd. En, de gemiddelde burger gebruikt deze afkortingen niet?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 59

Bericht door SWAT »

Bvi-ib is een soort Google het doorzoekt de gekoppelde systemen aan de hand van de ingevoerde zoekterm en laat de resultaten zien.
In memoriam: Sean Connery "The name is Bond, James Bond".

Zondag
Infopolitie Gast

Bericht door Zondag »

Beste piet, omdat mensen zich pas later dingen gaan afvragen of linken misschien? Heel gek is dat niet.

Wat ik ook niet heel gek vind is de afkortingen ik bedoel google is je beste vriend, typ politie systemen in en je krijgt een hele hoop te zien.

Alleen vraag ik of zo iemand mijn gegevens uit bvh laat zien of via het intergrale bevragen?

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:

Bericht door Hilde »

Geen idee eigenlijk, maar maakt het iets uit?
Je vraagt inzage in de gegevens die bekend zijn en die krijg je.
Dan maakt het toch niet uit via welk systeem ze bekeken worden?
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Zondag
Infopolitie Gast

Bericht door Zondag »

SWAT schreef: 08 mar 2020, 15:08 Bvi-ib is een soort Google het doorzoekt de gekoppelde systemen aan de hand van de ingevoerde zoekterm en laat de resultaten zien.

Ja precies, en valt dan bvh ook onder de gekoppelde systemen?
Krijg je dan een soort lijst ofzo te zien met “gekoppelde systemen”
Ik heb het 1 en ander opgezocht op internet, opzich staat er een hele hoop informatie over.

Maar stel, ik zoek jou naam op in BVI-IB krijg ik dan een hele lijst met gekoppelde systemen te zien en ga ik daar dan alle info vinden die ik jou dan gaat laten zien omdat jij vraagt om inzage? Of werkt dit helemaal niet zo?

Beste Hilde,

Voor mij heeft dit misschien wel een belang.

Mir81
Toplid
Toplid
Aspirant
Geslacht:
Leeftijd: 39

Bericht door Mir81 »

Waarom is dat zo van belang? Als je het hele verhaal vertelt, want er is duidelijk meer, kunnen we misschien beter helpen. Want zoals het er nu staat, snap ik heel goed dat Hilde vraagt waarom het van belang is. Jij vraagt om inzage van gegevens, je krijgt inzage van de gegevens. Nu wil je precies weten waar het vandaan komt. Waarom?

Kvandalen
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: Kevin
Geslacht:
Leeftijd: 45

Bericht door Kvandalen »

Of twijfel je misschien aan wat je hebt gekregen en of dit alles is? Een verzoek tot inzage gaat over data die de politie van jou heeft vastgelegd. Zoals al aangegeven is BVIB een soort Google en hierin koppelen ook systemen die de politie wel gebruikt maar waarin zij niets vastlegt. Zoals bijvoorbeeld het GBA. Welk systeem de politie gebruikt om gegevens over jou vast te leggen hangt weer af van het doel waarvoor deze gegevens gebruikt worden (om het makkelijk te maken). Je kunt er van uitgaan dat je alles krijgt te zien wat de politie over jou heeft vastgelegd bij een verzoek tot inzage.
Fatetur facinus is, qui iuduim fugit.

Zondag
Infopolitie Gast

Bericht door Zondag »

Kvandalen,

Inderdaad ik twijfel inderdaad of ik alles gezien heb.
Oke misschien moet ik wat meer info geven,
Anderhalf jaar geleden ben ik een keer zo dronken geweest, ik heb altijd al last van ocd gehad en die avond heeft mijn hele leven op zn kop gezet.
Nee ik ben geen alcohollist en ben niet wekelijks dronken, nee ik had een gezellig feestje gehad, ik drink vrijwel nooit.
Om wat dieper in me verhaal te gaan, ik werd sochtends wakker en probeerde een beetje na te denken hoe ik naar huis ben gelopen. Ik ging me allemaal nare dingen bedenken wat ik al dan niet gedaan zou kunnen hebben op de terugweg naar huis.
Ik maak mij vrij snel zorgen om dingen en dat komt dus door mijn ocd.
Ik heb me eigen een heel verhaal in me hoofd verbeeld wat ik dus misschien wel gedaan heb gedaan (strafbaar feit).
Ik werd hier zo gek van dat ik bij ggz terecht ben gekomen endaar een 20 keer groepsgesprek heb gehad incl medicatie.
Door mij ocd checkte ik alles echt letterlijk alles!
Nieuwsberichten uit ons dorp, echt alles het was een vreselijke tijd!!
Zo kwam ik terecht bij inzage over mij bij de politie, nou daar kwam niks uit, ja oude kleine dingetjes gewoon niks bijzonders.
Maar toch zegt de ocd mij jij heb wat gedaan hun hebben je niet alles laten zien!
Voor mensen die geinterseerd zijn google maar even naar false memory Ocd.

Vandaag dat ik dit wilde weten ik heb natuurlijk op internet gekeken wat je waar in welk systeem kan vinden.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:

Bericht door Hilde »

Bedenk maar zo: als je wat gedaan had dan had de politie wel op de stoep gestaan.
Heb je er niks over gehoord, dan is er dus niks gebeurd.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

Jan
Superlid
Superlid

Bericht door Jan »

Even hierop inhakend.....
Er schijnt ook nog een "politiejournaal" te zijn. Een soort ‘intern dagboek’ waarin de betrokken politiemensen vermelden wat nog moet gebeuren, korte verslagjes schrijven en elkaar bijpraten.
Dat politiejournaal zal je helaas niet te zien krijgen van een privacyfunctionaris weet ik uit eigen ervaring.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Geloof me; is ook totaal niet interessant voor een burger.

Staan dingen in zoals:
'Reanimatie van een oude man, overleden. Derde dode voor Pietje deze week, even in de gaten houden of hij er goed mee omgaat.'

Zoals ik al zei; voor een burger totaal niet interessant, omdat de interessante info gewoon verwerkt wordt in de overige (wel inzichtelijke) systemen..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Jan
Superlid
Superlid

Bericht door Jan »

Nouja zijlvaart, dat hangt er helemaal vanaf. Soms is het juist wel interessant voor een burger, ik citeer een stukje van iemand die valselijk was beschuldigd in de Bredase zedenzaak, en daar een blog over heeft gemaakt :
In een vorig blog over valse aangiften schreef ik hoe gemakkelijk de politie meeging in de leugens van de ex van Frans. In een mum van tijd belandde de politie in een tunnelvisie met nog maar één doel voor ogen: de ontmaskering van die vieze immorele zedendelinquent. Gelijktijdig werd het ‘slachtoffer’ met raad en daad bijgestaan. Dat hoort bij de ‘service’ vinden sommige (te) gedreven dienders. In het geval van de ex van Frans ging dat heel ver.
Hoe ver die extra service ging weten we onder andere uit het politiejournaal. Een soort ‘intern dagboek’ waarin de betrokken politiemensen vermelden wat nog moet gebeuren, korte verslagjes schrijven en elkaar bijpraten. Dit journaal hebben we opgevraagd via de Wob (Wet openbaarheid van bestuur), net als verschillende andere documenten van de politie en het Openbaar Ministerie overigens. Het geeft een uniek kijkje achter de schermen en laat zien hoe de politie destijds te werk ging tijdens het ‘opsporingsonderzoek’.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Geslacht:
Leeftijd: 53

Bericht door zijlvaart67 »

Maar wat stond er in dat zo interessant was?

Ik bedoel: Ik lees de interpretatie van iemand, maar ik lees liever feitelijkheden..

'Het zijn diegenen die niets doen die willen dat alles volgens de regels gebeurt...'

Zondag
Infopolitie Gast

Bericht door Zondag »

Mag ik even hier inhaken😅

Wat betreft “politiejournaal” dit zal ongetwijfeld ook inderdaad bestaan, maar dit zijn wel incidenten “denk” ik die gaan over een hele korte teruggaande periode, en niet over iets wat in mijn geval anderhalf jaar geleden is.

Nogmaals zover ik heb kunnen inzien en mogen mee kijken stond er niks bijzonders in hoor, wat ik zoek ik geruststelling dat er helemaal niks gebeurd is. Maar zodra je dan eindelijk wat mag inzien of wat dan ook, dan ga je vanzelf wel weer dingen bedenken van maar wat als ze verkeerd gekeken hebben, wat als je het zo en zo bekijkt.
OCD kan je hele leven op zijn kop zetten, het is iets wat in niemand gunt.

Misschien zou ik mijn vraag anders moeten stellen,
Als mijn naam in BVI-IB word opgezocht, en ik zou iets gedaan hebben komt dat dan in dit zoekprogramma naar voren?

Gesloten