telefonisch verhoor

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
manda
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid sinds: 14 jan 2020, 18:09
Roepnaam: manda
Geslacht:
Contact:

telefonisch verhoor

Ongelezen bericht door manda »

Hallo allen,

Ik had een sms gehad van de politie dat ze me wilde spreken voor een getuigenverklaring. Ik dacht dat er aangfite was gedaan tegen mij, wegens smaad/laster. Toen ik later weer gebeld werd en de agent sprak,
werd er gevraagd naar de relatie van mij en mijn ex. Doordat er van alles door me heen ging heb ik in het begin niet goed gehoord wat ze allemaal zei. Ik heb tijdens het gesprek kort verteld hoe de relatie was. Toen ik wat kalmer was
bleek dat er aangifte tegen haar was gedaan van een klachtendelict. ik heb nu dus een verklaring afgelegd, maar eigenlijk wil ik hier niets mee te maken hebben. ik heb later doorgevraagd en gezien de ernst van de zaak, volgens hun. gaan ze meteen over tot een uitnodiging van verhoor en niet een stopgesprek. Ze vertelde dat ze hoogst waarscijnlijk voor moet komen en gezien bewijslast er een grote kans is op een veroordeling. Ik baal nu dat ik heb gesproken over ons relatie, ik heb gelezen dat je een verklaring ook niet kan intrekken. Ik wil me graag van distantiëren. Hoewel ik zie wat ze heeft gedaan, heb ik erg veel moeite mee dat er nu een kans op veroordeling is en wat zal resulteren in een strafblad. Tevens weet ik ook dat wanneer de stukken opgevraagd worden mijn naam tevoorschijn zal komen en hier heb ik helemaal geen zin in.

wat zijn mijn opties hier? is er toch een mogelijkheid dat ik het kan intrekken omdat het telefonisch is gedaan?
kunnen zij mij anoniem maken oid?

tevens heb ik ook een vraag over de keuze die ze gemaakt hebben bij de politie, wanneer is de zaak zo ernstig dat ze niet eerst een stopgesprek voeren, als het effectief is, zou dat niet de juiste keuze zijn? ze heeft heel wat berichten gestuurd en heel vaak gebeld. In de berichten is ze het verre van aardig geweest. Het heeft een kort periode aangehouden, ik denk max 2 maanden. de aantal berichten en telefoontjes zijn in de honderden. Is er een grote kans dat de rechter echt iemand zal veroodelen hiervoor en zo ja, wat zou de strafmaat kunnen zijn in zulke gevallen. Is het ook mogelijk dat ze besluiten om de zaak te seponeren, gezien het al gestopt is, enkele weken?
Gesloten