Rijden zonder rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
vd42
Infopolitie Gast

Rijden zonder rijbewijs

Bericht door vd42 » 22 jan 2020, 17:46

Goedendag

Afgelopen weekend is mijn scooter in beslag genomen wegens rijden zonder rijbewijs, ik kreeg te horen dat de officier van justitie over de scooter een beslissing zou gaan nemen.
Ik heb ( nog) geen boete gehad voor het rijden zonder rijbewijs en weet niet of ik die ook daadwerkelijk krijg.
Nu is mijn probleem ( en ja ik weet het!) dat ik al meerder waarschuwingen en boetes op mijn naam heb staan wegens rijden zonder rijbewijs en gemeld hierover sta in Verona ( vanaf 2011)
Neemt de officier van justitie dit mee in zijn beslissing en kan het zijn dat ik voor de rechter moet komen?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Rijden zonder rijbewijs

Bericht door Pim » 22 jan 2020, 18:15

Verona gaat over een beveiligingspas.
Wat is het verband met rijden zonder rijbewijs?

De boete zal nog wel komen.

En bij herhaald plegen van rijden zonder rijbewijs in 3 jaar ben je zo goed als zeker je motorvoertuig kwijt.
Voorwaarde is tegenwoordig wel dat het herhaald plegen op hetzelfde voertuig geschiedde.

Afgelopen nacht nog een officier gesproken voor soortgelijke zaak en deze wilde de auto niet in beslag nemen omdat deze a) niet van de bestuurder was èn b ) de eerdere overtreding met snorfietsen was.

Let wel: Het (niet in) eigendom (hebben) van het voertuig doet nog steeds niet ter zake voor inbeslagname.
Maar men wil pas onteigenen wanneer de herhaling op hetzelfde motorvoertuig geschiedde.

Dus inbeslagname bij herhaling zal rechtmatig blijven maar de kans is groot dat als de herhaling met een ander motorvoertuig was of met een motorvoertuig dat niet van de overtreder is, dat het motorvoertuig weer wordt teruggegeven, aan de eigenaar(!) dat dan weer wel.

Hoe groot de kans is dat je wordt uitgenodigd om voor de rechter te verschijnen kan IK niet inschatten.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

vd42
Infopolitie Gast

Bericht door vd42 » 22 jan 2020, 18:39

Dank voor je antwoord, ik ben in 2018 aangehouden voor rijden zonder rijbewijs (auto) en hierdoor tijdelijk mijn bevoegdheid kwijt geraakt door intrekking pas voor beveiligen. Korpschef taken had deze beslissing genomen mede door informatie uit Verona ( staat in de brief)
Ik had twee waarschuwingen gekregen voor het besturen van de scooter en nu dus inbeslagname
Dan hoop ik dat beide gescheiden blijven en het bij een boete gaat blijven

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 22 jan 2020, 19:08

Ik zou ipv hopen maar gaan bidden.
Als ze de vorige keer al die beslissing namen....
En je gewoon bent doorgegaan.

Ik zeg.... je verdiend het gewoon.
Maar ik ga er niet over.

Vincent82
Lid
Lid
Agent
Roepnaam: Vincent
Geslacht:
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Vincent82 » 31 jan 2020, 16:15

"Meerdere waarschuwingen en boetes" en dan op een forum komen jammeren... ongelofelijk.

thijeleo
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Leo
Twitter: thijeleo
Facebook: leotenthije
Linkedin: thijeleo
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contacteer:

Bericht door thijeleo » 31 jan 2020, 20:30

Ts jammert niet, hij vraagt om informatie.
LJB ten Thije-Boonkkamp
Forummaster

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 01 feb 2020, 03:09

De beslsising over het wel of niet intrekken van de beveiligingspas is een aparte zaak en staat los van het wel of niet krijgen van een boete. Als je beveiligingspas al een keer is ingetrokken voor rijden zonder rijbewijs en je doet het nu weer, ondanks eerdere veroordeling voor de auto en twee waarschuwingen voor de scooter dan ligt het in de lijn der verwachting dat het weer gevolgen zal hebben, en de intrekking van de beveiligingspas was redelijk recent (2018).

Redelijk dom om te doen. Je riskeert niet allen boete en inbeslagname maar bij een ongeluk ben je niet verzkerd en zullen alle kosten op jou verhaald worden. Bovendien kan het dus gevolgen hebben voor je beveiligingspas en eventueel voor je baan. Raak je werkeloos dan zal het je worden aangerekend dat je werkeloos bent geworden met gevolgen voor een eventuele uitkering.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

vd42
Infopolitie Gast

Bericht door vd42 » 01 feb 2020, 19:47

Ik heb inmiddels de brief gekregen met voornemen intrekking van bevoegdheid
en nee jammer niet weet zelf ook wel dat ik fout zit.
De kans is nihil dat ik na mijn aanvraag van herziening intrekking van bevoegdheid toch hou

Nu wil de eigenaar,mocht mijn bevoegdheid ingetrokken worden, mij op de vergunning van de coffeeshop zetten zodat ik mijn werkzaamheden toch mag doen. Weet iemand of hiervoor een VOG nodig is en dat door deze zaken deze niet afgegeven kan gaan worden?

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Pim » 01 feb 2020, 22:56

Leg eens uit...
De eigenaar van een coffeeshop wil u op de vergunning zetten, zodat u uw beveiligingswerk kunt blijven doen?
Is dat wat u vraagt?

Ik denk dat de afdeling vergunningen uw achtergrond ook wel zal checken en u waarschijnlijk niet op de vergunning zal toelaten.

Het is niet dat u makkelijker op de vergunning komt dan aan een beveiligingspas, en daardoor wel beveiligingswerk kunt doen.

Trouwens, als u beveiligingswerk doet moet u een beveiligingspas hebben. Ongeacht of u personeel of eigenaar van de coffeeshop bent of de koning van Nederland bent.

Er was ooit een bouwmarkt in Den Haag die zijn winkelpersoneel, per toerbeurt van 1 uur, in de cameracentrale plaatsnemen om de bewakingsbeelden te bekijken. Zo dacht men een bewakingsbedrijf uit te sparen. Dit werd door de rechter gezien als beveiligingswerk en dus was een beveiligingspas noodzakelijk. (En dus gekwalificeerd personeel)

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 05 feb 2020, 19:51

Of de intrekking van de bevoegdheid door het UWV gezien moet worden als " verwijtbaar werkloos" (volgens artikel 24 lid 2 WW) staat niet zonder meer vast. Een arbeidsjurist kan daarbij helpen.

Gesloten