Mag je hiervoor politie bellen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
CHNieuwegein
Infopolitie Gast

Mag je hiervoor politie bellen?

Ongelezen bericht door CHNieuwegein »

Mijn vrouw reed gisteren met de fiets van Utrecht naar Nieuwegein.
Onderweg tussen kreeg ze een vraag van iemand in een brommobiel of ze de weg naar Eindhoven wist. Mijn vrouw vroeg nog eens extra bedoeld u Eindhoven? Die man zei ja ik bedoel echt Eindhoven. Leeftijd man (schatting vrouw rond de 40 jaar). Mijn vrouw zei met de auto weet ik het wel maar niet met de brommobiel.

Mijn vrouw had het gevoel dat er een steekje los was bij die man. En ze fietste weer verder. Man vroeg het weer aan iemand anders. Toen mijn vrouw dit thuis vertelde zei ik waarom heb je hierop niet de politie gebeld? Die man is gewoon in de war en het beste lijkt mij dat hij van de weg gehaald wordt en thuis gebracht wordt door de politie waar dan ook dat is?

Mijn vrouw zei hier zijn ze toch niet voor de politie.

Nu dus mijn vrouw als je dit meemaakt mag je dan direct 112 bellen uit veiligheid voor die man? Is natuurlijk absoluut geen normale vraag de weg naar Eindhoven in een brommobiel vanuit Nieuwegein. Die brommobiel zal het niet eens halen.

Die man op de brommobiel deed verder niets fout. Maar ik zou me toch zorgen maken over zo'n iemand.
Gebruikersavatar
Julio
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3707
Lid sinds: 18 jan 2004, 10:13
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Mag je hiervoor politie bellen?

Ongelezen bericht door Julio »

Ja hoor, hier kunt u best wel de politie voor bellen. Omdat het geen levensbedreigende situatie is, is het wel zo dat u dan het beste 0900 - 8844 nummer kan bellen. Zij zullen dan een melding aanmaken of alsnog doorverbinden naar de meldkamer.
GLM
"Was ik maar wat rijker en niet zo knap."
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Mag je hiervoor politie bellen?

Ongelezen bericht door Skipperje »

Zonder te willen oordelen is het best mogelijk met een brommobiel die afstand te rijden. Maar als u echt de indruk heeft dat iemand verward is kunt u best wel de politie bellen. Dan hangt het af van de plaats of dat via 112 moet. Op een autosnelweg wel, maar in een dorp niet.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten