opgelicht

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Erick54
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: eric
Contacteer:

opgelicht

Bericht door Erick54 » 22 dec 2019, 14:50

Beste forum lezers,

Ik ben een maand geleden opgelicht via Marktplaats , betaald en niets ontvangen.
Ik heb uiteraard online aangifte gedaan en meer kan ik eigenlijk niet doen.
Jammer van het geld maar er zijn ergere en belangrijkere dingen.

Maar nu , op dit moment , heb ik weer contact met dezelfde oplichter .....ik vertrouwde de advertentie niet en heb gereageerd.
Marktplaats zelf is onbereikbaar en het interesseert ze ook niet echt.
De oplichter werkt nu met een ander rekeningnummer en telefoonnummer .
Kan ik hier nog iets mee doen?
Ik besef uiteraard dat dit soort zaken geen prio heeft maar dit lijkt me wel een notoire oplichter.
Is mijn online aangifte voldoende , ook met deze nieuwe gegevens?
Bedankt voor het meedenken.
Gr Eric

speedo
Stamgast
Stamgast
Contacteer:

Re: opgelicht

Bericht door speedo » 22 dec 2019, 15:46

Toevallig zag ik afgelopen week bij Radar of zo dat marktplaats dit beter gaat aanpakken evenals betaal trucks met tikkie en zo.
Dus ik zou zeggen nogmaals melden.
De politie doet denk ik niets tenzij het een substantieel bedrag is . ik ben ooit voor ca 80€ opgelicht en inderdaad wordt geen actie ondernomen omdat deze niet binnen de doelgroep valt of zo.
Melden zou ik gewoon wel blijven want bij het stapelen van aangiftes willen ze vaak wel actie ondernemen.
Doen dus en dat heeft u dus ook gedaan.
Never change a winning team

Stefan
Toplid
Toplid
Aspirant
Contacteer:

Bericht door Stefan » 22 dec 2019, 16:34

Als je weet waar die vent uithangt kun je via 0900-8844 eens bellen en vragen of ze jaar naar dat bureau doorverbinden, daar even uitleggen waar het om gaat. Als er tijd, ruimte en personeel is kan je geluk hebben en wordt er wel op gehandeld. Maar dat is van heel veel afhankelijk en de kans is klein, maar niet geschoten is altijd mis.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contacteer:

Bericht door Botje » 23 dec 2019, 10:28

Dat marktplaats niets aan oplichting doet is simpelweg niet waar. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met het melden van mogelijke fraude aan marktplaats. In de meeste gevallen hebben ze binnen 1 dag actie ondernomen en de gebruiker verwijderd.

On-line aangifte doen is het beste dat je kunt doen. Het is ook niet gezegd dat de politie er niets mee doet maar de politie heeft wel meer dan 1 aangifte nodig. Het team dat deze aangiftes onderzoekt verzet echt goed werk en levert bij meerdere aangiftes desgevraagd een compleet kant en klaar pakketje af waarmee een politieagent meteen aan de slag kan. Het enige dat nog moet gebeuren is de aanhouding van de verdachte, het verhoor en het samenstellen van het dossier. Helaas ontbreekt zelfs daarvoor vaak de capaciteit bij de basisteams.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

Gesloten