Proces Verbaal rijinstructeur

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
tanger73
Infopolitie Gast

Re: Proces Verbaal rijinstructeur

Bericht door tanger73 » 16 dec 2019, 11:50

Ja oke, ik heb weinig aan giswerk en denk ook niet het Openbaar Ministerie. Is dit artikel uit het Reglement Rijbewijzen nog van kracht? Zo ja, hoe moet je deze dan interpreteren?

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 16 dec 2019, 13:35

Het artikel is van kracht dat ik heb gepost. Als de wetgever had gewild dat er links ook een spiegel moest zijn, was dat echt wel toegevoegd. In artikel 9, bij de rijbewijzen C/D staat het namelijk wel.
Toevallig dat ik vandaag een wetswijziging lees van artikel 8. Die wijziging gaat in op 1/7/2020.
Het Reglement rijbewijzen wordt als volgt gewijzigd:
B
In artikel 8, onderdeel b, wordt na "binnen- en een buitenspiegel" ingevoegd ", dan wel een goedgekeurd zichtveldverbeterend systeem of zichtveldverbeterende systemen,".
Ook in de meest recente wetswijziging wordt links niet genoemd.
Tot slot ben ik het wel eens met Mitch dat het niet prettig leest hoe minderwaardig u doet over collega's van mij.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

tanger73
Infopolitie Gast

Bericht door tanger73 » 16 dec 2019, 15:32

Ja het wekt enigsins frustratie bij de burger op als de politie het hier stevig mis heeft, mijn hele dag vergallen door mij hiemee op te zadelen en mij in het ongewisse laten. "Foutje bedankt" zeker.

Heb vandaag nog een paar examinatoren hierover op het CBR aangesproken en die verklaren allemaal precies hetzelfde conform artikel 8 van het Reglement..

Ik zou het anders billijk vinden als ik al voorsorteer op de vraag dat jullie collega's het in deze kwestie bij het verkeerde eind hebben.

Fijne dag.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Leeftijd: 53
Contacteer:

Bericht door Frans » 16 dec 2019, 16:10

tanger73 schreef:
16 dec 2019, 15:32
Ja het wekt enigsins frustratie bij de burger op als de politie het hier stevig mis heeft
Klopt, daar tegenover zitten hier 8 agenten die je vragen beantwoorden in hun vrije tijd en je proberen te helpen waar mogelijk. Frustratie, uiteraard... respect, doen wij ook... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Gesloten