Depresie bij agent (burger krijgt meerdere bekeuringen)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
leni19661966
Infopolitie Gast

Depresie bij agent (burger krijgt meerdere bekeuringen)

Bericht door leni19661966 » 14 dec 2019, 13:09

Het begon zo,ik was bij de tandarts geweest en het was de bedoeling dat mij kies niet getrokken zou worden,maar toch gebeurde het. Mijn kies werd getrokken :( Ik en mijn vriend reden naar huis en onderweg gebeurde het. Ik kreeg een nabloeding en werd echt ff niet lekker en we zijn gestopt. Ik vroeg aan mijn vriend of hij verder wou rijden(zonder scooter rijbewijs). Het was nog maar hooguit 1 km en aangezien we beiden rugpatiënten zijn was er geen optie om te gaan lopen en daar ik een mondbloeding had ook geen optie dus. Ja hoor, meneer motoragent uit Bergen op Zoom hield ons aan. Hij zag er bij voorbaat al niet vriendelijk uit,denk erg depressief. Hij vroeg mijn vriend om rijbewijs en ID. Mijn vriend zei: heb ik niet en id heeft mijn vriendin in haar tas. Ja zegt de agent dat worden 3 boetes, niet zo mooi geen rijbewijs geen id en op de verkeerde weghelft. Ik uitleg gegeven en zei nogmaals dat ik een bloeding had in mijn mond, maar hij gaf geen reactie en vroeg om mijn rijbewijs. Ik zeg hier heeft u hem Tevens zei mijn vriend, geef hem gelijk mijn ID, waarop de agent zei, niet meer nodig? oke en ik maar bloed uit spugen en zei tegen de agent ik wil naar huis. Ik wil gaan liggen. Meneer agent had daar geen boodschap aan. Enkel maar de haat naar mijn vriend. Dat hij note bene ook nog ff over zijn verleden begon op te rakelen van mijn vriend,. Agent zei, zo je bent nogal bekend. Ja en? zei mijn vriend nu wat geïrriteerd. Wil je 5 boetes? zei de agent. Mijn vriend zei, voor wat? Daar kon de agent niet echt antwoord op geven alleen, GEEN ID,GEEN RIJBEWIJS EN NIET OP HET FIETSPAD RIJDEN. Ik dacht, hu geen id, die wilde ik geven dus. Ik zal het wel verkeerd verstaan hebben. Vervolgens zei mijn vriend, waarom arresteer je mij niet gelijk en ging met zijn handen op zijn rug staan. Nee zei de agent dan zal je toch zeker wel op de straat moeten gaan zitten en wachten. Heel geïrriteerd was die agent hij was niet echt zich zelf volgens mij en het begon grimmig te worden. Ik zei, nu stoppen, ik wil naar huis gaan liggen. Schrijf je boetes maar uit. Ik wil weg. Agent begon te irriteren naar mijn vriend toe. Mijn vriend ging namelijk weer zitten op de scooter om hem in balans te houden zo dat ik voorop kon gaan zitten om dat ik een stuk kleiner ben dan mijn vriend en een stuk lichter. Meneer agent weer tegen mijn vriend, ga je rijden!!??? Als je gaat rijden neem ik de scooter in beslag! Nee hoor, ik rij, zei ik tegen de agent en ik ben weggereden naar huis al was het niet verantwoord vanwege de nabloeding van de wond in de mond maar hadden geen andere optie Vervolgens paar weken later. Ja hoor 1 boete voor geen id, die hadden we wel dus en 2 boetes voor rijden zonder rijbewijs. In een tijdsbestek van 4 minuten.
Nu mijn vraag, kan ik de agent op 1 of andere manier aanklagen? En wat kan ik tegen die dubbele boete doen?

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden?
Laatst gewijzigd door ThunderSTreak op 14 dec 2019, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Contacteer:

Re: Depresie bij agent

Bericht door Hilde » 14 dec 2019, 13:50

Even alles wegstrepen wat overbodig is.

Dan blijft over:
* Je had een nabloeding, werd niet lekker wilde daarom niet verder zelf rijden.
* Je vriend zonder rijbewijs ging toen rijden
* Jullie werden staande gehouden door een motoragent en je vriend zou boete krijgen voor rijden zonder rijbewijs, niet tonen ID en rijden op verkeerde weghelft.

Uiteindelijk ontving je vriend 3 boetes, 1 voor ID en 2voor rijden zonder rijbewijs.

Nu wil je de agent aanklagen? Waarvoor? Omdat hij 2 boetes heeft uitgeschreven voor hetzelfde feit?
Daarvoor kan je vriend bezwaar aantekenen, op de acceptgiro staat precies hoe hij dat kan doen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 32
Contacteer:

Bericht door DiNozzo » 14 dec 2019, 13:55

Dat jij je niet lekker voelt maakt niet dat je vriend zonder rijbewijs en op de verkeerde plaats op de weg mag rijden. Het identiteitsbewijs moet op de eerste vordering overhandigd worden. Als de agent er nogmaals om moet vragen is een bekeuring terecht. Er is namelijk niet aan die vordering voldaan.

Als je vriend twee boetes heeft ontvangen voor rijden zonder rijbewijs (en maar echt 1 keer gereden hebt) zou ik tegen beide verzet aantekenen. Je kan niet twee keer voor hetzelfde feit gestraft worden.

Aanklagen doe je door iemand voor de rechter te slepen. Ik zou niet weten waarom je dat bij deze agent wilt doen. Een klacht indienen kan. Neem daarvoor contact op met 0900-8844. Een klacht en een bezwaarprocedure (verzet) zijn twee verschillende trajecten en het één beïnvloed het ander niet.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

SWAT
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 58
Contacteer:

Bericht door SWAT » 14 dec 2019, 15:37

De boete voor het niet tonen van het ID vindt ik wat ver gezocht als deze inderdaad in de tas van ts zat en deze dus zeer snel getoond kon worden. Er mag best wel een paar minuutjes tussen de vordering en het tonen zitten. Voor het overige niets toe te voegen aan de andere reacties.
In memoriam: Leonard Nimoy, live long and prosper

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Bericht door Pim » 14 dec 2019, 16:00

Hij vroeg mijn vriend om rijbewijs en ID. Mijn vriend zei: heb ik niet en id heeft mijn vriendin in haar tas.
Ik vermoed dat, gelet op de keuze van de agent, dat je vriend eerst heeft gezegd "Heb ik niet" om onder een boete uit te komen.

Toen je vriend merkte dat het vervolgens op bekeuren uitdraaide en hij vervolgens alsnog zijn identiteitskaart wilde tonen was het te laat.

En zoals reeds gezegd: het strafbare feit is "Niet op éérste vordering tonen", dus metéén zodra het gevraagd wordt.

De klacht wordt overigens pas in behandeling genomen nadat de bezwaarprocedure is afgerond aangezien deze bezwaarprocedure betrekking heeft op de boetes.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 14 dec 2019, 16:46

Eerst in bezwaar tegen de 3 boetes, neem alle medische verklaringen mee. Menig rechter wil zo'n boete pakket nogal eens matigen gezien de omstandigheden.

Voor de klacht heb je een jaar de tijd. Hierbij is het vooral zaak door te zetten en je niet te laten afschepen door een begripvolle meneer die het allemaal heel vervelend voor je vindt.

Een van mijn vragen voor de klachtencommissie zou zijn wat de reden is om in gezelschap eventueel verleden aan te halen.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 15 dec 2019, 12:34

Vent schreef:
14 dec 2019, 16:46
Eerst in bezwaar tegen de 3 boetes, neem alle medische verklaringen mee. Menig rechter wil zo'n boete pakket nogal eens matigen gezien de omstandigheden.
Ik zou geen enkele reden weten waarom een rechter een boete zou "matigen" voor het rijden zonder RB op de verkeerde weghelft omdat zijn vriend met een bloedende mond 800 meter verderop loopt....letterlijk geen enkele.

Nee meneer de Rechter, ik overviel die bank omdat mijn buurman een lekkende douchekraan heeft.
Ah, dan ist 't goed...

Gaat nergens over dus.

De rest, ik ga er niet eens aan beginnen...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 15 dec 2019, 13:12

Frans schreef:
15 dec 2019, 12:34
Vent schreef:
14 dec 2019, 16:46
Ik zou geen enkele reden weten waarom een rechter een boete zou "matigen" voor het rijden zonder RB op de verkeerde weghelft omdat zijn vriend met een bloedende mond 800 meter verderop loopt....letterlijk geen enkele.

Nee meneer de Rechter, ik overviel die bank omdat mijn buurman een lekkende douchekraan heeft.
Even nuanceren.. (ook de bitch heeft weleens een goede bui :wink: ).
Het gaat om de partner van de bestuurster, die eerst achterop zat maar is gaan rijden met vriendin achterop omdat zijn vriendin zich niet lekker voelde worden en niet verder durfde te rijden.

Overigens zullen er geen medische verklaringen zijn, maar uitleggen voor de rechter wil zeker nog weleens helpen. Helemaal omdat er 2 boetes voor hetzelfde feit zijn uitgeschreven.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Re: Depresie bij agent (burger krijgt meerdere bekeuringen)

Bericht door Frans » 15 dec 2019, 14:09

Over die 2 boetes voor hetzelfde feit zijn we het samen in ieder geval eens... als dat "hetzelfde" feit betreft.

Ja, ik overdreef @Hilde maar dan nog zie ik geen enkele reden om een boete te matigen al zie ik in het huidige landschap der "Rechterlijke macht" wel vaker zeer wonderlijke dingen gebeuren.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Vent
Stamgast
Stamgast
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Vent » 16 dec 2019, 08:54

Frans zou in het geval van het opticien arrest ook anders oordelen, vermoed ik. En die zaak is bijna een eeuw oud.

Van extractie is zeker een medisch dossier, of een rekening. Code H.

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 16 dec 2019, 19:27

Ja, maar de extractie is geen verklaring dat ze medisch niet in staat was om te rijden.

Als het dat wel zou zijn dan had ze vanaf vertrek tandarts zelf al fout geweest.

Frans
Beheerder
Beheerder
Agent
Programmeur
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Frans » 17 dec 2019, 15:03

Al was het wel een verklaring Hilde, dan is het nog steeds geen legitimatie voor een ander zonder RB om te gaan rijden (op de verkeerde weghelft), al zet je daar 4 slagaderlijle bloedingen en een hartinfarct tegenover. Het eerste wat de rechter zou zeggen: waarom heeft u geen 112 gebeld? Maar kennelijk willen anderen TS hoop geven door allerlei medische verklaringen te gaan regelen en kosten te gaan maken door naar de rechter te gaan.... ga je gang zou ik zeggen...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl

Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Hilde » 17 dec 2019, 19:14

Dat zeg ik Frans... 😉

Gesloten