Hoe lang is ophouden voor verhoor toegestaan?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
verdachte_docent
Infopolitie Gast

Hoe lang is ophouden voor verhoor toegestaan?

Bericht door verdachte_docent » 10 dec 2019, 21:44

L.S.,

Ik heb een vraag over de maximale duur van verhoren. En de rechtmatigheid hiervan. Ik ben docent in het voortgezet onderwijs in het zuiden van het land. Op vrijdagavond van de herfstvakantie heeft een van mijn scholieren aangifte gedaan van een zedendelict, door mij gepleegd (verkrachting, danwel aanranding, danwel schennis van de eerbaarheid). Ik wil voor de vorm best vertellen dat ik onschuldig ben, maar ik ben bang dat 99% van jullie mij toch niet geloofd.