Auto binnenverlichting leds

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Qyaris
Infopolitie Gast

Auto binnenverlichting leds

Bericht door Qyaris » 10 dec 2019, 18:34

Hallo,

Ik had het idee om met deze periode van het jaar (December) LED en kerstverlichting te doen in de auto.
Echter is het niet duidelijk te vinden wat precies is toegestaan IN de auto. Van een vriend heb ik gehoord het
mag geen rood en blauw licht zijn omdat het dan vergist kan worden met politie/ambulance. En op andere
forums heb ik gelezen dat het alleen de vloer mag belichten, echter ergens anders heb ik weer gelezen dat het
toegestaan is om het lampje in het plafond aan te laten staan.

Dus mijn vraag is: "Wat is toegestaan als interieur verlichting?"
Denk hierbij aan, felle ledstrip (van buiten ziet het blauw eruit), warme wit licht (Niet fel, vergelijkbaar met licht van het plafondlampje).
Knipperende lichtjes etc etc. Ik heb een ledstrip op het plafond geplakt naar beneden waardoor de binnenkant helemaal oplicht.

Ik neem aan dat het niet toegestaan is om hiermee te rijden (wellicht de zwakke warme wit licht wel) maar
wel toegstaan om de lichtjes aan te zetten als je op bijvoorbeeld de parkeerplaats staat.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Auto binnenverlichting leds

Bericht door Pim » 10 dec 2019, 20:38

In de regeling voertuigen staat welke verlichting een voertuig mag hebben.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/ ... aragraaf10

Rijden met felle verlichting IN het voertuig is af te raden omdat je dan slecht tot niet door de ruiten naar buiten kunt kijken.

Hou ons en anderen niet voor de gek.
Begin niet met installeren van de verboden verlichting wanneer je nu al weet dag je er later toch mee zult gaan rijden.
Laatst gewijzigd door Pim op 10 dec 2019, 20:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Gesloten