Aanrijding door minderjarige met Hallo

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
John761
Infopolitie Gast

Aanrijding door minderjarige met Hallo

Bericht door John761 » 08 dec 2019, 23:36

Hallo,

Vanmiddag is mijn geparkeerde auto aangereden door de minderjarige dochter van mijn buurman. De buurman had bedacht dat het wel leuk zou zijn om zijn dochter eens te laten rijden... Het meisje is 16/17 jaar oud.

Ik heb over de lengte veel plaatschade plus dat mijn stuur tijdens het rijden naar rechts trekt.

Het is toevallig een behoeftig gezin waar ik maandelijks kom om te helpen met administratieve dingen en andere zaken. Moeder is zwakbegaafd, vader is bijzonder, de bewuste dochter is net na 2 jaar uithuisplaatsing terug bij het gezin en Jeugdzorg houdt hun nog steeds in de gaten omdat ze vraagtekens hebben bij de capaciteiten van de ouders om voor de opvoeding te zorgen. Er is nog een ander kind aanwezig die bij twijfel hieromtrent uithuis geplaatst kan worden....

Kortom een lastig pakket.

Ik ga morgen met de verzekeraar praten, maar is het in te schatten wat voor vergoeding ik ga krijgen en met welke boetes zij te maken gaan krijgen? En of hun verzekeraar zoiets vergoed of dat zij alles bij vader of dochter gaan verhalen?
Ik las ook al ergens iets over dat dat meisje en strafblad kan gaan krijgen??

Ik hoop dat er iemand wat meer licht op deze kwestie kan schijnen.

Bedankt vast,

Grtn John

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Aanrijding door minderjarige met Hallo

Bericht door Pim » 09 dec 2019, 01:10

Allereerst
1. Boetes worden alleen door politie opgelegd.
2. Wat de verzekering doet hangt af van:
De soort verzekeringspolis: WA of All-Risk.
Als er een enige polis is (WA/All-Risk) krijgt u geld.
Hoeveel procent van de geclaimde/veroorzaakte schade is niet te zeggen.

Het door u geclaimde en het door verzekering uitgekeerde bedrag zal 100% op de verzekeringnemer (vader) worden verhaald (in rekening worden gebracht) omdat de verzekeringsvoorwaarden voorschrijven dat de bestuurder over een geldig rijbewijs moet beschikken. Dat deed ze niet dus geen dekking (maar er wordt wel uitbetaald aan u).

Is er géén polis, of is deze niet (op tijd) betaald, dan is er het waarborgfonds waartoe u zich kunt wenden met uw schade.

Als er politie bij is geweest krijgt de bestuurster zeer waarschijnlijk een boete voor rijden zonder rijbewijs. En die blijft een paar jaar zichtbaar.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 09 dec 2019, 03:54

De auto van de vader zal verzekerd zijn en dus zult u uw schade vergoed krijgen. Uw eigen verzekering en de verzekering van vader zullen het onderling met u regelen. Vervolgens zal de vader aangesproken worden door zijn eigen verzekering om de schade terug te betalen aan de verzekering. Maar dat is een zaak tussen de vader en zijn verzekering.
Hier speelt bovendien een rol dat de schade veroorzaakt is door een minderjarige die blijkbaar met toestemming van vader achter het stuur is gekropen, wat de aansprakelijkheid van vader/ouders alleen maar bevestigd.

Als de politie bij de zaak wordt betrokken zal dit doorgaans ook aan jeugdzorg gemeld worden, ook als men besluit niet te vervolgen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door Skipperje » 09 dec 2019, 08:27

Ik zou tegen de verzekeringsmaatschappij vooral niet liegen over de oorzaak. Dat zou een reden kunnen zijn om net uit te keren. Dus u moet niet gaan verklaren dat een ander heeft gereden, bijvoorbeeld de vader.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit

John761
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: John
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door John761 » 09 dec 2019, 20:12

Hallo,

Mag ik iedereen bedanken voor het meedenken!? Ik ben er heel blij mee. En @Skipperje ik ben principieel tegen liegen dus dat zit wel goed.

Nogmaals dank allemaal en fijne avond!

Grtn John

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Bericht door MotoRon » 09 dec 2019, 20:47