Overeenkomst scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kimmelizabeth
Infopolitie Gast

Overeenkomst scooter

Bericht door Kimmelizabeth » 07 dec 2019, 13:19

Hallo!

Ik heb een vraagje waar iemand misschien het antwoord op heeft.

Mijn vriend heeft 3 jaar geleden een scooter van ex schoonzus op naam gekregen. Overgeschreven en verantwoordelijk voor de verzekering geweest. Eind 2018 zijn hij en zijn ex uit elkaar gegaan. In die tijd is er NOOIT een overeenkomst geweest wat betreft de scooter. Niet schriftelijk en niet mondeling. Febr 2019 kwamen ze ermee dat ze de scooter terug wouden. Even daarna wouden ze er geld voor. Mijn vriend heeft daarop ja gezegd op whatsapp. Even later bedacht hij zich want waarom zou ik zoveel geld achteraf betalrn voor een product die al 3 jaar in bezit was. Aangeboden om de scooter terug over te schrijven maar dit wouden zij niet meer. Dus dan moest hij maar betalen voor de ‘huur’ van de scooter. De scooter is doorverkocht aan andere mensen. Staat dus ook niet meer op zijn naam. We hebben al bericht dat wij niet akkoord gaan met het voorstel wat betreft de scooter. We hebben nu een tweede ‘herinnering’ binnen. Staat alleen dat het een brommer betreft maar niet over welke brommer het gaat. Is mijn vriend verplicht te betalen??? Alvast bedankt

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Re: Overeenkomst scooter

Bericht door maestro » 07 dec 2019, 15:47

Dit heeft niets met de politie te maken maar is een civielrechtelijke zaak, wat eventueel voor de kantonrechter zal moeten worden uitgevochten. Alleen de rechter kan iemand dwingen te betalen, wat in in dit geval niet erg aannemelijk is. Ik betwijfel of de ex-schoonzus de kosten om een rechtzaak te beginnen zal willen ophoesten, terwijl z eeen geringe kans van slagen heeft.
Meer en beter advies: het juridisch loket: https://www.juridischloket.nl/
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 61
Contacteer:

Re: Overeenkomst scooter

Bericht door MotoRon » 07 dec 2019, 17:01

En aangezien dit geen politiezaak is, gaat er een slotje op.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten