Verstelbaar cdi scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jan
Superlid
Superlid
Contacteer:

Re: Verstelbaar cdi scooter

Bericht door Jan » 06 dec 2019, 20:37

Een snorscooter rijdt zoveel lekkerder als ie iets harder gaat dan 25 km/uur. Ja een bromscooter, die rijdt harder maar daarvoor moet je weer een helm dragen.
Aangezien de pakkans ook weer niet heel groot is, EN er is een marge bij het meten van de snelheid, kan ik wel begrijpen dat mensen die marge toch pakken.
Een kleine kans op een boete eens in de zoveel tijd nemen mensen voor lief, maar een wokmelding willen de meeste wel vermijden. Dus het is zaak om te kijken tot hoe ver je dan kunt gaan.

Maar inderdaad, dan moet je ook niet zeuren als je 34 "echte" km/uur rijdt, en de rollerbank geeft onverhoopt 35 km/uur aan, waardoor je toch die WOK krijgt. Je mag immers maar 25 km/uur.
Soms zit ik hier Jan en dan denk ik: wat ben je toch een eigenwijs stuk vreten ook hè.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 52
Contacteer:

Re: Verstelbaar cdi scooter

Bericht door Pim » 06 dec 2019, 22:51

A C. schreef:
06 dec 2019, 20:28
En wat als de bromfiets 38 kan gaan op de teller zelf(33 op de GPS) riskeer ik dan een bekeuring en wok? Zo ja dan moet ik een andere cdi erop gooien...
Een bekeuring.
Eb een wok-signaal.
En dus naar de RDW (kosten voor eigen rekening) die de héle snorfiets doorlicht. Dus hij moet op alle punten standaard/in orde zijn.
En een brief van de politie dat bij 3x te snel in 2 jaar je snorfiets in beslaggenomen wordt en een pakketje schroot wordt.
En bij een ongeluk een verzekeringsmaatschappij die geen dekking erkent. Dus álle kosten die zij uitkeren aan 'derden' direct op jou verhalen.
Een ambulance op straat om naar het slachtoffer te kijken? Ca. € 800.
Een nachtje ter observatie in het ziekenhuis? Ca. € 8000. Ja, achtduizend. Ja, 1 nacht enkel observatie.

Rijdt het dan nóg zo lekker?
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Gesloten