Gasmasker tijdens Halloween

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Blije Bram
Infopolitie Gast

Gasmasker tijdens Halloween

Bericht door Blije Bram » 27 okt 2019, 15:52

Hoi allemaal,

De lokale debatvereniging van de universiteit organiseert een evenement rondom Halloween waar leden verkleed naartoe mogen gaan. Aangezien het dragen van bivakmutsen wettelijk niet is toegestaan, vroeg ik me af of het daarentegen wel toegestaan is om een (nep) gasmasker aan te doen naar het evenement. Het betreffende gasmasker is nep en bevat een niet werkende filter, dus de kans op asbest in de filter is niks tot nihil.

DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 31
Contacteer:

Re: Gasmasker tijdens Halloween

Bericht door DiNozzo » 27 okt 2019, 19:40

In principe geldt het verbod op gezichtsbedekkende kleding ook in het onderwijs. Of de soep ook zo heet gegeten wordt is een tweede. Waarom overlegt u niet met de organisatie. Ik zou er in ieder geval niet mee over straat gaan. Dat kan wat (voor u ongewilde) aandacht trekken.
"He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you.”
- Friedrich Nietzsche.

maestro
Toplid
Toplid
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door maestro » 28 okt 2019, 02:19

Er is geen totaal verbod op gezichtsbedekkende kleding. Alleen op bepaalde plekken mag dit niet, waarbij in het kader van bijvoorbeeld carnaval of halloween het weer wel mag.

Dinozzo wijst er terecht op dat u op straat eventueel de nodige aandacht van de politie kunt krijgen of dat mensen angstig of alert worden. Dan kunt u overwegen het op het evenement zelf pas op te doen. Op het evenement is het geen bezwaar, daar is iedereen vermomd. Kortom gewoon uw hoofd erbij houden bij wat u doet en het is geen probleem.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)

Blije Bram
Infopolitie Gast

Bericht door Blije Bram » 29 okt 2019, 19:14

Uiteraard was ik het al niet van plan om een gasmasker op straat aan te doen, zowel vanwege een eventuele ontmoeting met de politie als vanwege de verkeersveiligheid. De vraag sloeg meer op het dragen van het gasmasker op het evenement zelf. Danku voor de informatie en dan beschouw ik bij deze de vraag als beantwoord.

Gesloten