Achtervolgd door agent buiten dienst

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Savetheunicorn
Infopolitie Gast

Achtervolgd door agent buiten dienst

Bericht door Savetheunicorn » 04 sep 2019, 14:39

Pasgeleden reed ik door mijn woonplaats en was een rondje Wizards Unite (lokatiegebonden spel) aan het opladen. Ik heb daarvoor een vaste route met goede parkeerplaatsen. Ik parkeer mijn auto en pak dan mijn telefoon. Na het opladen, meestal paar minuten, rij ik weer verder. Vaak wil mijn jongste niet slapen en die rij ik zo in slaap. Godzijdank was ze deze keer niet bij mij in de auto. Ik had opgeladen en wilde wegrijden toen ik opeens een auto stil zag staan op een doorgaande weg voor een school. Eerst dacht ik die moet vast iemand ophalen of afzetten. Ik reed door naar het volgende punt. Parkeerde mijn auto. De auto reed achter mij aan op afstand. Weer reed ik verder en toen de auto nog steeds achter mij aanreed schrok ik enorm. Die zat achter mij aan. Maar meteen zei ik tegen mijzelf doe niet zo gek, je zit niet in een film dat gebeurd hier niet. Om er zeker van te zijn dat ik helemaal niet gevolgd werd ging ik een niet logische route rijden. Welke bocht ik ook nam of welk vierkantje ik reed de auto bleef achter mij aanrijden. Inmiddels zat mijn hart in mijn keel. Gierend van angst probeerde ik na te denken over wat te doen. Ik durfde niet naar huis te rijden. Ik durfde zeker niet te stoppen het was al schemer. Ik bleef maar rijden. Tot ik opeens bedacht dat een driesprong mijn beste keuze was. Ik ben richting een bekende gereden en zo snel mogelijk geparkeerd en de auto uitgezet. Trillend ben ik uitgestapt. Ik heb om een hoek gekeken of de auto achter mij aankwam maar ik zag hem niet meer. Ik ben bij de bekende naar binnen gegaan. S morgens heb ik de politie gebeld en alles uitgelegd. Ik had geen idee wie het was, wist alleen enkele details over de auto maar geen kenteken.

Overdag ben ik samen met mijn partner in de buurt gaan rondrijden om te kijken welke auto het geweest kon zijn. Vrij snel zag ik een auto die het geweest kon zijn. Maar ik had geen bewijs. In de avond wordt ik gebeld door die bekende waar ik ben gevlucht dat ik niet meer bang hoef te zijn want het was een politieagent die door mensen gevraagd was om uit te zoeken wat ik daar deed. Die bekende had de informatie gekregen van een ex die de politieagent kent. Schijnbaar heeft de agent erover verteld. De ex had van de bekende het verhaal van de avond ervoor gehoord en waren zo tot de conclusie gekomen. Inmiddels kon ik met zekerheid het adres en kenteken doorgeven van de agent die mij voor een half uur lang heeft opgejaagd. Deze informatie heb ik doorgegeven.

Ik neem aan dat agenten dit niet zomaar mogen? Als je ergens vaker bent had de agent toch ook even op je raam kunnen tikken en vragen wat je daar doet? Ik ben zo dankbaar dat mijn kind niet In de auto zat en ik gedurende de zeer angstige rit niet gewond ben geraakt of iemand anders heb verwond.

Savetheunicorn
Infopolitie Gast

Re: Achtervolgd door agent buiten dienst

Bericht door Savetheunicorn » 04 sep 2019, 16:01

Ik ben zojuist door de lokale politie gebeld dat er op het adres geen politieagent woont of iemand die werkzaam is bij de politie. Ook de eigenaar van de auto heeft geen banden met de politie. Ik ga proberen meer informatie te achterhalen bij bekende en ex. De agent die net belde gaf aan niets te kunnen doen omdat ik niet zeker weet dat het die auto is.

Mitch
Superlid
Superlid
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 33
Contacteer:

Bericht door Mitch » 04 sep 2019, 18:42

Hij volgt op afstand maar je bent blij dat je niet gewond bent geraakt of niemand hebt verwond?

De politie zal jou nooit bellen om te vertellen of er wel of geen agent woont op een bepaald adres. Verder kun je inderdaad niet bewijzen welke auto het is tenzij je zeer specifieke kenmerken hebt, en dan nog...

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 04 sep 2019, 19:02

Jij weet niet wie die agent is die jou gevolgd ZOU hebben.
Maar jouw kennis heeft een ex die de agent kent.
Vreemd.
heb ik de politie gebeld en alles uitgelegd. Ik had geen idee wie het was, wist alleen enkele details over de auto maar geen kenteken.
Dat dus...
Inmiddels kon ik met zekerheid het adres en kenteken doorgeven van de agent die mij voor een half uur lang heeft opgejaagd
Met welke zekerheid. U wist niks specifieks.
En opgejaagd? Daar heb ik een ander beeld bij.
Als ik niks verkeerd meen te doen rij ik niet weg en gaat mijn hartslag niet omhoog. Pas nadat u naar verschillende locaties 'vluchtte' en telkens dezelfde auto zag kreeg u angstige gedachten.

Verder lees ik iets te vaak "schijnbaar".
Ik ben zo dankbaar dat mijn kind niet In de auto zat en ik gedurende de zeer angstige rit niet gewond ben geraakt of iemand anders heb verwond.
Ik ook. Maar als u hierin serieus bent vraag ik u of het niet tijd wordt om uw rijbewijs in te leveren. Als u zo'n rijke fantasie heeft dat u roekeloos wordt en mogelijk anderen in gevaar brengt.....

En ja agenten mogen in hun vrije tijd achter een verdacht voertuig aanrijden. Dat mag u ook. Of het verstandig is wanneer burgers dit doen betwijfel ik. En ook of agenten in hun vrije tijd dit doen.

Ook twijfel ik of de politie u telefonisch voorzien van informatie of er op een bepaald adres een agent woont of niet.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Martijngamer
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Martijn
Geslacht:
Contacteer:

Bericht door Martijngamer » 04 sep 2019, 20:54

Ik mis een beetje de zelfreflectie. Hoe denk jij dat het op anderen overkomt als je een vaste route rijdt, een tijdje stil staat, en weer verder rijdt? Wat als het een buurtbewoner was die wilde weten wat die vreemde auto toch steeds deed? Wat als het een agent was die gehoord had van een auto met een vaste route die zich vreemd gedroeg, als ze denken dat je een inbreker bent die verschillende doelen verkent dan zijn ze waarschijnlijk meer geïnteresseerd in waar je allemaal heen rijdt; je kenteken hebben ze al.

taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 54
Contacteer:

Bericht door taxikemperman » 05 sep 2019, 06:55

Ik ben lid van Buurtpreventie.
Als u bij mij in de wijk stil gaat staan zonder uit te stappen (en vooral als dit al eerder gebeurt is) en verder op weer en dit wordt gezien door buurtbewoners dan gaat de Buurtapp af.
En ja het is dan inderdaad mogelijk dat ik achter u aan kom te rijden.
Ik hou u in de gaten en als u niet normaal rijgedrag vertoont en het erop lijkt dat u aan het spotten bent, dan zal ik de politie bellen.
De politie heeft niet altijd tijd om direct te komen. Hoe graag ze dat ook willen
Ik blijf u dan in de gaten houden houden tot u de wijk uit bent of tot de politie er is.
Uw kenteken wordt via de buurtapp doorgegeven en als buurtbewoners u dan weer zien met hetzelfde gedrag, dan zal u weer in de gaten gehouden worden
En nee ik ga u niet aanspreken in verband met mijn eigen veiligheid

MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contacteer:

Bericht door MotoRon » 06 sep 2019, 09:01

Wazig... hier gaan we echt niets zinnigs over kunnen zeggen.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl

Gesloten