Antecedenten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jansen101
Infopolitie Gast

Antecedenten

Bericht door Jansen101 » 30 jul 2019, 17:39

Geachte leden van het forum,

Ik wil tot op heden nog steeds mijn dromen volgen en richting de politie gaan, maar echter ben ik in het verleden een aantal keren in aanraking gekomen met de Politie als een slachtoffer, dat ik de Politie moest bellen i.v.m thuis situatie ik was vaak het slachtoffer van huiselijk geweld.

Kan ik hier op afgewezen worden, echter ben ik nooit aangehouden of iets anders oid.

Ik dank jullie hartelijk.

Stefan
Toplid
Toplid
Aspirant
Contacteer:

Re: Antecedenten

Bericht door Stefan » 30 jul 2019, 20:54

Ik vermoed dat je hier niet op afgewezen wordt, maar zeker weet dat niemand hier. Je zou kunnen bellen met voorlichting om dat eens voor te leggen.

KaaDee
Stamgast
Stamgast
Agent
Contacteer:

Bericht door KaaDee » 30 jul 2019, 21:01

Zolang je alleen slachtoffer bent geweest en geen verdachte, is dat geen probleem. Het zal zeker ter sprake komen tijdens een van de gesprekken tijdens de selectie.

Mogelijk zegt het wel iets over jouw geschiedenis en hoe je nu in het leven staat, tegen bepaalde dingen aankijkt en hoe je met bijvoorbeeld stress of geweld omgaat. Dat zal een psycholoog allemaal willen weten en gaan vragen aan je.
PDC | DICT

Jansen101
Infopolitie Gast

Bericht door Jansen101 » 30 jul 2019, 21:16

Precies, dit kan meer richting de positieve kant heen schieten denk ik, gezien mijn verleden & ervaring kan ik dat zeker gebruiken in het Politie vak.

Pim
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 51
Contacteer:

Bericht door Pim » 31 jul 2019, 00:14

Tenzij het emoties oproept wanneer je als agent te maken krijgt met een huiselijk geweld melding.

Misschien word je boos op de pleger/verdachte.
Misschien blokkeer je zelf door een flashback.

Ik denk dat men het daar met je over gaat hebben in de procedure mocht het zover komen.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker.

Gesloten